
Maloobchodní řetězec Kaufland zahajuje nový způsob distribuce letáků. Každou neděli budou mít zákazníci možnost si jednoduše a pohodlně prohlížet aktuální leták konkrétní prodejny prostřednictvím aplikace WhatsApp. Inovace je důkazem snahy řetězce o digitalizaci a zpříjemnění i zrychlení nákupů. Díky novince se šetří nejen čas, ale také příroda.
Možnost dostávat letáky v aplikaci WhatsApp si zákazníci nastaví jednoduše. Stačí naskenovat QR kód nebo navštívit webové stránky Kauflandu. Oba tyto postupy odkážou do mobilní aplikace WhatsApp. „Následně zájemce odešle přednastavenou zprávu. Aby zákazníkovi dorazil leták z nejbližší prodejny, zadá pouze PSČ nebo město a vybere si z nabízených prodejen v nejbližším okolí,“ vysvětluje tisková mluvčí společnosti Kaufland Česká republika Renata Maierl. Jak doplňuje, odběr letáku se potvrdí tlačítkem Odebírat. První aktuální leták dorazí ihned po registraci, další se v aplikaci objeví každou neděli.
Aplikace funguje spolehlivě
Digitální letáky standardně obsahují nabídky na nadcházející akční týden. Pokud bude mít zákazník zájem dostávat digitální leták jiné prodejny Kaufland, než jakou má aktuálně zvolenou, lze odběr zrušit odesláním slova Stop. Poté se může opět zaregistrovat k odběru a vybrat jinou prodejnu.
„Přemýšleli jsme, jak zákazníkům zpříjemnit nákup a umožnit mít leták neustále k dispozici. Nakonec jsme se rozhodli pro mobilní aplikaci WhatsApp, která funguje rychle a spolehlivě. Zároveň jsme se snažili celý proces odběru letáků udělat jednoduchý a intuitivní, aby ho zvládnul opravdu každý,“ doplňuje Renata Maierl. Tímto krokem směřuje řetězec k co možná nejudržitelnějšímu nakupovaní. V květnu tohoto roku například Kaufland zavedl digitální účtenku, která je dostupná ve věrností aplikaci. Řetězec tak ušetří ročně tuny papíru.