logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Absolutním šampionem Salonu vín – národní soutěže vín ČR 2024, a tedy nejlepším vínem pro...
  • Společnost Decathlon, globální výrobce sportovního a volnočasového oblečení a vybavení,...
  • Společnost Unilever oznámila, že po dvou úspěšných pilotních projektech, jejichž cílem bylo...
  • Společnost Carrefour International Partnership pokračuje v expanzi, a to novým partnerstvím s...

Platy.cz: prodavačka si letos vydělá v průměru 26 295 korun

14. listopadu 2023
Zprávy 0
286
Platy.cz: prodavačka si letos vydělá v průměru 26 295 korun

Internetový portál Platy.cz, který se specializuje na srovnávání výše mezd napříč profesemi, připravil analýzu na téma, jaké platy mají profese spojené s obchodem a logistikou. Prodavačům, pokladníkům, kurýrům či skladníkům se hrubá mzda v posledních letech zvyšovala, ale inflaci to pokrýt nestačilo. 

Podle dat Platy.cz si prodavač či prodavačka vydělá v letošním roce v průměru 26 295 korun, o 3 300 korun více než před třemi roky. Jedná se průměrnou celkovou mzdu včetně odměn, provizí a započítaného 13. platu. Tyto položky tvoří deset procent ohodnocení. V roce 2020 to bylo jenom sedm procent. Lze tedy sledovat trend vzrůstajícího podílu této bonusové a motivační složky.

Přečtěte si také
Kaufland pokračuje ve zvyšování mezd, zaměstnanci v provozu si polepší o tři tisíce korun
Kaufland, zaměstnanci

Pokladní si vydělá v průměru 28 113 korun, což je o 3 490 korun více než před třemi roky. U této pozice pak tvoří složka odměn, provizí a 13. platu dokonce 12 procent. Doplňovač zboží si přijde letos v průměru na 32 527 korun, což je o 8 352 korun více než v roce 2020.

Přečtěte si také
Změny v chování postcovidového spotřebitele

Kurýři i skladníci si polepšili

Data Platy.cz ukazují, že kurýr si letos v průměru vydělá 32 929 korun. Jedná se opět o průměrnou celkovou mzdu včetně odměn, provizí a 13. platu. Oproti roku 2020 si pracovníci na této polepšili o 4 269 korun. Zde tvoří bonusová a motivační složka 11 procent mzdy, oproti osmi procentům v roce 2020. Zajímavé jsou i regionální rozdíly. V Praze si vydělá kurýr v průměru 37 708 korun, v Jihomoravském kraji pak 35 808 korun, ve Středočeském kraji 31 225 korun.

Co se týká další exponované pracovní pozice, skladníků, aktuálně si v průměru vydělají 31 366 korun, což je o 4 649 korun více než v roce 2020. Nejvíce si lidé na této pozici přijdou v Praze, v průměru na 34 942 korun. V Plzeňském kraji pak 33 141 korun, ve Středočeském kraji, kde se nachází mnoho logistických parků, je to v průměru 33 038 korun.

Zvýšení mezd však neznamená, že jsou na tom pracovníci na těchto pozicích reálně lépe. Je třeba přihlédnout k vyšší míře inflace. Nominální mzda sice v retailu, logistice i dalších odvětví narůstá, reálná mzda ale téměř všude v posledním sledovaném období klesla. Jedinou výjimkou růstu byla energetika, kde nominální nárůst o 13,7 procenta znamenal reálný přírůstek o 2,3 procenta.

 

Související články:

Kaufland, zaměstnanciKaufland pokračuje ve zvyšování mezd, zaměstnanci v provozu si polepší o tři tisíce korun Změny v chování postcovidového spotřebitele Nielsen, nákupyAnalýza NIQ: Jak se proměnilo spotřebitelské chování v období ekonomických výzev ePoptávkaPrůzkum: Pokles maloobchodních tržeb ovlivňuje každého druhého podnikatele

Doporučujeme

Komerční sdělení

Spolehlivý partner je zásadní výhodou

V České republice se během 30 let vyprofilovala společnost Pfanner jako přední distrubutor značkového potravinářského zboží. Na zdejším i slovenském trhu zásobuje většinu významných obchodních řetězců, čerpacích stanic a gastro provozů, aktuálně dodává přes sedm stovek produktů více než třiceti různých značek. V portfoliu má ovocné džusy Pfanner, omáčky a těstoviny Panzani, řecký olivový olej Minerva […]

FMCG je rychlejší než kdy dříve a distributor na to musí umět reagovat, říká ředitel Orbico Radim Kratochvíl

Distribuční společnost Orbico funguje na 19 trzích primárně ve střední a východní Evropě. V tomto regionu zaměstnává více než 7,5 tisíce zaměstnanců a v loňském roce její obrat přesáhl 3 mld. euro. V Čechách a na Slovensku se stará například o distribuci značek Pringles, Lipton, Bonux, BaByliss, Bissell, Braun nebo Oral B. S jakými výzvami se potkává na českém trhu a jak je řeší, přiblížil ředitel […]

Firemní předplatné e15

Chcete získat benefit pro vaše zaměstnance nebo dárek pro významné klienty? Máme pro vás nabídku firemního předplatného e15, které nabízí nespočet výhod. S firemním předplatným e15 získáte: –⁠ Tištěné vydání Deníku e15 každý všední den do vaší kanceláře. –⁠ Magazín e15: Lifestyle magazín věnující se nejen byznysovým tématům. –⁠ Webové předplatné Premium+, které vám odemkne […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

29. 11. 2023, Lean & Green Summit, Amsterdam, Holandsko

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

25. 4. 2024, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

Profily

Obchod očima Miroslavy Birešové, senior sales managerky Kaufland Global Marketplace: Náš marketplace chce poskytovat jedinečný nákupní zážitek

28. listopadu 2023

Pavol Halász, produktový ředitel, Tesco Stores ČR: Pro zákazníka je důležitá cena

20. listopadu 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required