
Většina Čechů (70 %) deklaruje, že v rámci svých on-line nákupů srovnává ceny různých e-shopů s cílem najít tu nejvýhodnější nabídku. Ještě o něco více z nich (78 %) využívá cenovou komparaci během slevové akce Black Friday. Více jak polovina českých zákazníků (58 %) je pak ochotna odložit svůj nákup právě na Black Friday a pořídit tak zboží za nižší cenu. Marketplace allegro.cz přináší Záruku nejnižší ceny. Jde o akci, která srovnává ceny mezi vybranými e-shopy a na platformě následně označuje produkty, které Allegro nabízí nejlevněji. Akce startuje právě v období Black Friday, do kterého se platforma zapojuje v Česku vůbec poprvé.
Cena je při nákupech bezpochyby jedním z nejzásadnějších parametrů. Podle průzkumu1, který pro Allegro zpracovala výzkumná agentura Perfect Crowd, považuje cenu zboží za rozhodující faktor při nákupu 63 % Čechů. Až 70 % navíc uvedlo, že nyní porovnává ceny ještě o něco více než dřív. Právě na tyto zákaznické potřeby reaguje nově spuštěná akce Záruka nejnižší ceny.
Allegro každý den srovnává desítky tisíc nabídek vybraných e-shopů v Česku a následně pomocí speciálního odznaku „Záruka nejnižší ceny“ značí nabídky, které mají na platformě allegro.cz tu nejnižší cenu. Pokud by zákazník našel vybraný produkt na kterémkoliv e-shopu vypsaném ve Všeobecných smluvních podmínkách levněji a nahlásil to společnosti Allegro do 72 hodin od nákupu, platforma mu vrátí 150 % rozdílu v ceně. A to prostřednictvím kupónu uplatnitelného na allegro.cz. Maximální možná vrácená částka činí během kampaně tisíc korun měsíčně.
Češi čekají s nákupy na Black Friday
Více než třičtvrtě Čechů (78 %) říká, že i během Black Friday porovnává ceny zboží ve slevě s nabídkou jiných e-shopů. Spuštění Záruky nejnižší ceny naštěstí přichází těsně před tím, než platforma allegro.cz vůbec poprvé tuto slevovou akci odstartuje. Nakupující tak čekají tisíce nabídek se slevami až 50 %. Mezi Čechy každoročně očekávaná kampaň startuje 20. listopadu. Jak potvrzuje průzkum, čeští spotřebitelé Black Friday velmi dobře znají a vnímají jej jako ideální příležitost k nákupu. Až 58 % z nich může odložit svůj nákup na dobu, kdy bude výhodnější. A 57 % respondentů deklarovalo, že během Black Friday plánuje nakoupit.
Nejvyhledávanějšími kategoriemi zboží jsou pro Čechy v období okolo Black Friday především kosmetika, drogerie, oblečení a módní doplňky nebo hračky. Právě u těchto kategorií mají zároveň zákazníci nejvyšší ochotu počkat si na slevy. Allegro používá pouze takzvané férové slevy (podle evropské směrnice Omnibus), které se počítají z nejnižší ceny daného produktu za posledních 30 dní. Zákazníci tak mají během všech nákupních akcí včetně Black Friday jistotu, že je udávaná sleva skutečně férová a její uváděná výše je opravdová.
150 milionů nabídek od 20 tisíc obchodníků
„Záruka nejnižší ceny je pro nás dalším krokem k tomu, aby Allegro přinášelo českým zákazníkům skvělý zážitek. Mohou si být jisti, že u nás najdou tu nejlepší cenu bez nutnosti procházet další on-line obchody a srovnávat, kde zakoupí daný produkt nejlevněji. Chceme jim ukázat, že na allegro.cz se mohou spolehnout. Široký výběr za atraktivní ceny je něco, na čem naše služby od počátku stavíme. Spuštěním této novinky těsně před očekávaným nákupním svátkem Black Friday to posouváme zase o kus dál,“ popisuje Matthias Frechen, obchodní ředitel společnosti Allegro.
Allegro je pro zákazníky se svými více než 150 miliony nabídek od více než 20 tisíc obchodníků, včetně MALL a CZC, atraktivní nákupní destinací. V rámci Black Friday přináší platforma tisíce nabídek. Kromě výrazných slev nabízí také exkluzivní akce pro zákazníky programu Smart! a uživatele mobilních aplikací. Pro členy Smart! si Allegro připravilo možnost nakupovat ve slevách s předstihem několika dní, a to již od pátečního poledne 17. září. Pro nakupující využívající mobilní aplikaci Allegro má každý den nabídky exkluzivně právě jen v aplikaci. Při první instalaci aplikace navíc každý uživatel získá voucher na slevu ve výši 200 korun. Tu může následně uplatnit při nákupu na Allegro.-