logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Řetězec Rewe zavádí do svých německých obchodů bezobalové řešení české firmy Miwa

22. listopadu 2023
Zprávy 0
1113
Řetězec Rewe zavádí do svých německých obchodů bezobalové řešení české firmy Miwa

Jeden z největších německých maloobchodních řetězců Rewe, který v Česku provozuje supermarkety Billa a Penny Market, se rozhodl zákazníkům ve svých obchodech v Německu nabídnout bezobalové moduly české firmy Miwa. Ty umožňují nakupovat potraviny typu těstovin, oříšků, rýže či cereálií do opakovaně použitelných vratných nádob, a zamezit tak zbytečnému plýtvání obaly i jídlem.

Rewe v současnosti technologii společnosti Miwa testuje v jedenácti svých obchodech v různých německých městech, například v Kolíně nad Rýnem a v Bonnu. Miwa obdobně spolupracuje i s největším nizozemským řetězcem Albert Heijn, v Česku pak s řetězcem Albert. Dále také například s řetězcem Aldi ve Velké Británii.

„Jde pro nás o zatím největší pilotní projekt v segmentu maloobchodu. Ostatní řetězce si naši technologii na začátku testují většinou jen v jednom až třech obchodech, tady půjde rovnou o obchodů jedenáct. Německo je pro nás zajímavý trh, který velmi slyší na ekologická řešení. Opakovaně použitelné obaly tam vedle velké části veřejnosti podporuje i tamní nová legislativa,“ říkávýkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.

„Vedení řetězce se hodně zajímalo o hygienické a digitální standardy našeho řešení, o bezpečnost a efektivitu prodeje. Oceňovali také, že jsou bezobalové moduly uživatelsky příjemné a pro zákazníky snadno pochopitelné. Jsme rádi, že se nám daří navazovat spolupráci s takto významnými hráči navzdory tomu, že evropský maloobchodní trh se nyní musí vzpamatovávat ze série problémů jako inflace, válka na Ukrajině, dozvuky covidu a podobně,“ dodává Mirek Lizec.

Primárně zboží v bio kvalitě

Rewe bude v bezobalových modulech prodávat primárně zboží v bio kvalitě. Na rozdíl od klasických bezobalových řešení nebude v obchodech docházet k žádné přímé manipulaci s otevřenými potravinami například při přesypávání. Dodávka produktu probíhá v uzavřených kapslích, které se vždy jen vloží do bezobalové stěny. Právě takové řešení Rewe preferovalo. Zaručuje totiž naprostou hygieničnost a maximální trvanlivost potravin.

Miwa do obchodů Rewe nainstalovala své nové moduly druhé generace. Ty v sobě mají nově integrovaný dvouřádkový displej s váhami. Zákazník tak v každém okamžiku vidí, kolik zboží si již odsypal a za jakou cenu. Celý systém je nyní také vybaven novou elektronikou a softwarem. Moduly druhé generace rovněž umožňují prodej i větších produktů, které by dříve neprošly otvorem kapsle. U potravin, které mají tendenci se při násypu zasekávat, nově pomohou integrované vibrace.

Maximální využití chytrých dat

Řešení společnosti Miwa pro maloobchodní řetězce je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích kolujících mezi výrobci, obchody a servisním centrem a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů. Důležitý je pro obchodníky také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu.

Zákazník si přímo na místě vezme zálohovanou opakovaně použitelnou nádobu. Případně si přinese nádobu svoji, v takovém případě ji na modulu musí nejprve zvážit, aby platil skutečně jen za váhu vybraného produktu. Poté si zákazník na integrovaném displeji vybere kýžený produkt a jemně zatlačí nádobou na násypník. Nádoba se začne plnit a displej ukazuje momentální váhu a cenu produktu v nádobě. Modul nakonec vytiskne cenovku, kterou si zákazník nalepí na nádobu. S tou následně odchází k pokladně. Zálohované nádoby pak mohou být vráceny prostřednictvím automatů v obchodech Rewe i u dalších partnerů.

(Copyright fotografií: Rewe Group – Marc-James Bright-Asare)

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required