logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

V podzimním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 718 tun zboží pro potřebné

23. listopadu 2023
Zprávy 0
585
V podzimním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 718 tun zboží pro potřebné

Rekordní výsledek zaznamenalo letošní podzimní kolo celorepublikové akce Sbírka potravin. V úterý 21. listopadu skončila možnost darování v on-line obchodech Billa e-shop, Košík.cz, Rohlík.cz a iTesco.cz. Dohromady se tak včetně sobotní akce 11. listopadu podařilo vybrat 646 tun potravin a 72 tun drogistického zboží.

K myšlence pomoct lidem v nouzi se letos přihlásily obchodní řetězce Albert, Billa, Coop, Globus, IKEA, Kaufland, Lidl, makro, Penny Market, Tesco. Přidaly se také sítě drogerií dm drogerie markt, Rossmann a Teta drogerie. Do sbírky se zapojily i on-line obchody Billa e-shop, Košík.cz, Rohlík.cz a iTesco. Tam mohli zákazníci darovat potraviny a drogerii z pohodlí domova až do 21. listopadu. Preferovaly se především konzervy, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko. Dále pak olej, rýže a luštěniny, těstoviny a základní i dětská drogerie.

„Pro nás v potravinových bankách byla Sbírka potravin opravdovým svátkem solidarity. Zájem o ni byl enormní a Češi pomohli. A to ať už osobním darováním v počtu 2051 prodejen, nebo prostřednictvím 14denní on-line formy. Vážím si pomoci více než pěti tisíc dobrovolníků. Akce se zúčastnili například skauti, zástupci sokolů, studenti a zaměstnanci řetězců i neziskových organizací. Za všemožné projevy laskavosti a solidarity chci všem opravdu moc poděkovat,“ uvádí Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.

Sbírka potravin je jednou z největších charitativních akcí v České republice a po celé zemi se jí účastní tisíce lidí z řad dobrovolníků, zaměstnanců prodejen a neziskových organizací. Darované zboží se převeze do skladů. Odtud následně poputuje přes jednotlivé charitativní organizace nebo výdejny ve městech a v obcích všem potřebným. Podařilo se doplnit zásoby trvanlivého zboží a drogerie ve skladech potravinových bank, které je využijí v dalších měsících.

Systém pomoci je inspirací pro Evropu

„Ačkoli žijeme ve vyspělé společnosti, mnoho jednotlivců i rodin je odkázaných na pomoc potravinových bank a jejich počet bohužel stále narůstá. Jsem opravdu potěšen, že se najde spousta z nás, kterým nejsou osudy lidí v nouzi lhostejné a rozhodnou se pomoct. Za deset let se díky úspěšné spolupráci potravinových bank a obchodů s potravinami a drogerií podařilo vytvořit promyšlený systém darování a distribuce potravin, který nám závidí půlka Evropy. Systém darování i sbírky potravin chceme nadále rozvíjet. Pevně doufám, že i stát tento úspěšný systém podpoří nastavením stejných pravidel pro darování drogerie, textilu či nábytku, jaká platí pro darování potravin,“ sděluje Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Sbírka potravin se od roku 2019 koná dvakrát ročně, a to na jaře a na podzim. Organizuje ji Česká federace potravinových bank a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s klíčovými obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti, Raben Logistics Czech a partnery z neziskového sektoru.

I dále pokračují jednotlivé firemní sbírky na pomoc lidem v nouzi, navíc na 28. listopad připadá Giving Tuesday, tedy světový den štědrosti a dobrých skutků, který od roku 2016 zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti. V České republice se za sedm let jeho trvání vybralo více než 340 milionů korun. Jen v loňském roce to bylo přes 62 milionů korun a stovky tun potravin a oblečení.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required