
Skupina Maspex podepsala smlouvu o koupi nejstarší české značky alkoholu Becherovky od společnosti Pernod Ricard. Získá ji spolu s výrobním závodem a skladem v Karlových Varech. „Díky této akvizici máme možnost vstoupit do segmentu likérů. Uděláme vše pro to, aby Becherovka, známá také jako třináctý pramen Karlových Varů, opět získala pozici lídra na trhu,“ uvádí Wioleta Czaja, generální ředitelka poboček Česká republika a Slovensko společnosti Maspex.
Proč se Maspex rozhodl koupit právě Becherovku?
Becherovka posílí naši pozici v Čechách a na Slovensku. V současnosti jí patří druhé místo v segmentu bylinných likérů v České republice. Je pro nás velmi důležité, že se jedná o značku s bohatou tradicí, která se vyrábí nepřetržitě od roku 1807. Zároveň má obrovský potenciál, protože dokonale zapadá do aktuálních trendů na trhu, k nimž patří změna preferencí spotřebitelů, jelikož větší oblibě se začínají těšit nápoje s nižším obsahem alkoholu. Spotřebitelé mají také tendenci experimentovat s příchutěmi a převládá u nich trend prémiovosti, což potvrzují koupí kvalitních výrobků.
Z transakce budou profitovat také obchodní partneři, kteří získají přístup k širšímu sortimentu výrobků, včetně renomovaných značek alkoholu, jako jsou Becherovka a Żubrówka a nealkoholických nápojů jako Relax, Tiger či River Original. Rozšíření sortimentu zvýší jejich atraktivnost na trhu a zároveň jim přinese další výhody plynoucí ze synergie našich produktů.
Jaké má Maspex s bylinným likérem plány?
Určitě budeme i nadále investovat do značky – a to jak do samotného produktu, tak do marketingových aktivit. Rok 2024 přinese inovace v oblasti nových chutí a marketingových strategií. Plánujeme spustit odvážné kampaně, které budou spojovat tradici značky Becherovka s moderními trendy, s cílem přilákat novou generaci milovníků likérů.
Jaké jsou trendy na trhu, které Becherovka splňuje a lze s nimi pracovat?
Výhled trhu s alkoholem závisí na několika faktorech: místní a globální trendy, právní předpisy, preference spotřebitelů a hospodářská situace v zemi. Jako v každé kategorii i tady chceme držet krok s aktuálními trendy a reagovat na měnící se podmínky na trhu. Máme zkušenosti s trhem alkoholických nápojů v Polsku. Aktivně sledujeme tržní trendy a preference zákazníků. Naše flexibilita nám umožňuje rychle reagovat na změny a inovovat.
Trh s bylinnými likéry je velký a je oblíbený nejen mezi stálými spotřebiteli, ale také mezi mladšími generacemi. Díky této akvizici máme možnost vstoupit do segmentu likérů a naše odhodlání nás žene k tomu, abychom udělali vše pro to, aby Becherovka, známá také jako třináctý pramen Karlových Varů, opět získala pozici lídra na trhu. Věříme, že se nám to povede díky síle a historii této značky, spolupráci s našimi obchodními partnery a našim investicím.
Jak se Maspexu aktuálně ekonomicky daří v České republice? Které produkty jsou na českém trhu nejúspěšnější?
Naše ekonomické výsledky za poslední roky jsou velmi pozitivní. Díky efektivnímu řízení nákladů, zlepšování interních procesů a uvedení nových produktů na trh naše společnost dosahuje kontinuálního růstu. To nám nadále umožňuje investovat v rámci naší skupiny Maspex a vstupovat do nových segmentů, jako je například alkohol. Mezi nejúspěšnější značky na českém trhu patří značky Relax, Tiger, River Originál, Kubík a nová značka vitamínových vod Dr.Witt.