logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko...
  • Síť francouzských pekařství Paul a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují...
  • Obchodní řetězec Kaufland oznamuje zahájení spolupráce s českou kapelou Jelen. Skladba...
  • Společnost Tesco Stores ČR přichází před grilovací sezonou s novinkami, které zahrnují jak...

Penny zvyšuje mzdy pojedenácté za posledních devět let

29. února 2024
Zprávy 0
1150
Penny zvyšuje mzdy pojedenácté za posledních devět let

Obchodní řetězec Penny pokračuje ve zvyšování mezd, od března stoupnou bezmála sedmi tisícovkám zaměstnanců. Základní mzda pokladních bez započítání příplatků se zvýší o 1 300 až 2 000 korun a začne na 29 300 korunách. Penny navyšuje mzdy pojedenácté za posledních devět let. Aktuálně do platového balíku na letošní rok přidává přes 160 milionů korun. Vylepšuje také benefity, například příspěvek na doplňkové penzijní spoření vzroste na 800 korun měsíčně.

Navyšování mezd v Penny pro letošní rok převyšuje o dva procentní body odhadovanou míru inflace ze strany České národní banky (aktuální odhad pro rok 2024 je 2,6 procenta). Výrazně zaměstnancům Penny přilepšilo i loni, kromě 7,5procentního růstu mezd jim plošně vyplatilo v prvních dvou měsících roku i mimořádné odměny.

Přečtěte si také
Penny ušetří díky fotovoltaickým systémům 40 % energií, instaluje je na 11 prodejnách
Penny

„Zvyšování mezd představuje jeden z důležitých faktorů pro budování dlouhodobé spokojenosti našich zaměstnanců. Chceme jim touto cestou poděkovat a vyjádřit, že nám na nich velmi záleží. Tento náš přístup má pozitivní ohlas. Výrazně se zvyšuje počet kolegyň a kolegů, kteří u nás pracují dlouhou řadu let. Více než dekádu je u nás 1 500 lidí, tedy zhruba každý pátý, a máme i tři stovky kolegyň a kolegů s více než dvacetiletou historií u Penny. Loni jsme také snížili fluktuaci o plných sedm procent. Těší nás, že tento pozitivní trend zaznamenáváme v době, kdy procházíme obdobím výrazného rozvoje naší sítě. Jen od roku 2018 jsme zvýšili počet zaměstnanců o více než desetinu,“ říká Radek Hovorka, jednatel Penny Česká republika.

Radek Hovorka zároveň velmi pozitivně hodnotí i celý proces vyjednávání o růstu mezd s odbory: „Jsou pro nás důležitým partnerem v sociálním dialogu, diskuse byly velmi konstruktivní a na dlouhodobé partnerské úrovni.“

Atraktivní benefity

Růst mezd u pokladních znamená, že si v základu jednotliví zaměstnanci přilepší o 1 300 až 2 000 korun měsíčně v závislosti na délce pracovního poměru. Penny zaměstnancům navíc vyplácí další příplatky a atraktivní benefity.

Firma letos také navazuje na loňskou praxi, kdy vedoucím pracovníkům prodejen převedla čtvrtletní odměny do základní mzdy, což jim dalo větší jistotu a posílilo jejich loajalitu k firmě. V letošním roce tuto pozitivní změnu Penny nabídlo i zaměstnancům v logistice.

Penny má po celém Česku 421 diskontních obchodů, což představuje nejhustší prodejní síť na trhu. Svoji pozici bude i nadále posilovat otevíráním nových prodejen. „To, že jsme lidem blízko, není výhodou pouze ve vztahu k zákazníkům. Krátké vzdálenosti na dojíždění do práce oceňují i naši zaměstnanci a pomáhá nám to také při náboru nových pracovních sil. Lidé v porovnání s konkurenčními pracovními nabídkami při práci v Penny ušetří čas i prostředky na dojíždění do zaměstnání,“ doplňuje Michal Batelka, vedoucí personálního oddělení.

Penny zároveň s ohledem na rozvoj své sítě akceleruje program práce s talenty, kteří se v rámci ročního školení připravují na práce vedoucích prodejen a oblastních vedoucích. „Více než polovina absolventů nastupuje následně na vedoucí místa,“ říká Michal Batelka.

Penny také přichází s vylepšeními v oblasti benefitů. Roste příspěvek na doplňkové penzijní spoření na 800 korun měsíčně, na 15 000 korun se zvýšily odměny za doporučení nových zaměstnanců v prodejnách. Společnost i přes legislativní omezení zachovává všechny ostatní benefity.

Vzdělávání zaměstnanců

Penny se také výrazně zaměřilo na investice do vzdělávání zaměstnanců. Novinkou jsou vzdělávací akademie pro manažery prodejen, které se mimo jiné zaměřují na budování pozitivní nálady na pracovišti. Zjednodušuje se i přijímací proces pro nové zaměstnance s důrazem na plynulé zaškolení a pohodový vstup do zaměstnání. Na základě podnětů od pracovníků logistiky firma investovala do rekonstrukcí denních místností, šaten a sprch.

Dohodu o růstu mezd si pochvaluje i sociální partner firmy. „Naší snahou bylo vyjednat zaměstnancům co nejlepší mzdové a pracovní podmínky. Dosažená dohoda s vedením Penny reflektuje současnou situaci a je dobrým řešením pro zaměstnance,“ říká Bohumír Dufek, předseda Odborového svazu pracovníků zemědělství a výživy – Asociace svobodných odborů  ČR.

Prezidentka Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb Renáta Burianová jej doplňuje: „Jsme velmi spokojení s tím, že jsme dospěli k rychlé shodě ohledně růstu mezd, dosažený výsledek představuje velmi dobrý stabilizační prvek pro sociální situaci zaměstnanců.“

Související články:

PennyPenny ušetří díky fotovoltaickým systémům 40 % energií, instaluje je na 11 prodejnách

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–15. 5. 2025, veletrh Reklama Polygraf Obaly, Praha

15. 5. 2025, New Food Forum, Praha

15.–18. 5. 2025, Czech Food Expo, České Budějovice

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required