logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Jarní kolo potravinové sbírky se uskuteční v sobotu 13. dubna

12. dubna 2024
Zprávy 0
751
Jarní kolo potravinové sbírky se uskuteční v sobotu 13. dubna

Potravinové banky ve spolupráci s obchodními řetězci zajistily v loňském roce pomoc celkem 400 000 lidem v nouzi. V meziročním srovnání jde o bezmála třetinový nárůst. Efektivní systém darování potravin a základních hygienických potřeb představuje Sbírka potravin, jedna z největších charitativních akcí v České republice.

Jarní kolo sbírky potravin se bude konat v sobotu 13. dubna ve více než 2 000 prodejnách v rámci celé České republiky. Pomoc je zaměřena zejména na rodiče samoživitele, rodiny v krizi, pěstounské rodiny, seniory, hendikepované občany či lidi bez domova. Vedle možnosti darování v obchodech běží rovněž Sbírka potravin on-line formou v dalších šesti zapojených e-shopech, a to od 9. do 23. dubna 2024.

„Za jedenáct let se nám ze Sbírky potravin podařilo vytvořit fungující soukolí, jehož prostřednictvím je zajištěno zásobování potravinami a základní drogerií pro širokou skupinu obyvatel v nouzi. Smutnou pravdou zůstává, že v České republice se nachází těsně nad hranicí chudoby přes milion lidí,“ konstatuje Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.

Jak dodává: „Rostoucí poptávka je patrná i v terénu, kde s nově založenými výdejnami objíždějí potravinové banky celou republiku. Poslední rok registrujeme zvýšený zájem o pomoc ze strany rodičů samoživitelů s malými dětmi. Největší zájem je o dětskou výživu a hygienické potřeby pro nejmenší.“

Výdejny pomoci

Výdejny potravinové pomoci provozují potravinové banky od loňského léta a za tu dobu skrze ně podpořily více než 20 000 lidí v nouzi. Týdně se rozdistribuuje 2 500 balíčků potravinové pomoci. Nejvíce, téměř polovinu všech balíčků, obdrželi právě rodiče samoživitelé a jejich děti coby sociálně nejohroženější skupina.

K bezproblémovému fungování Sbírky potravin přispělo i ukotvení darování potravin v zákoně, finanční podpora ze strany státu nebo spolupráce potravinových bank a obchodních řetězců na zajištění základních potřeb sociálně slabým skupinám obyvatel. Objem darovaného zboží pak narostl díky zavedení jarního i podzimního kola, stejně jako její spuštění v on-line podobě.

Rekordní počet prodejen

Za jedenáct let trvání Sbírky potravin se podařilo vysbírat díky štědrosti dárců celkem 4 860 tun potravin. To odpovídá 9,72 milionu porcí jídla. K tomu dárci přispěli 617 tunami základního drogistického zboží. Do posledního kola Sbírky potravin na podzim 2023 se zapojil rekordní počet přes 2 000 prodejen. A také 5 000 dobrovolníků z řad zaměstnanců obchodních řetězců, neziskového sektoru i veřejnosti.

Právě díky průběžnému darování potravin obchodními řetězci mají navíc lidé v obtížné životní situaci jistotu, že se jim vždy dostane potřebné pomoci. Zintenzivňuje se rovněž finanční a provozní podpora potravinových bank ze strany obchodních řetězců.

V roce 2023 se podařilo shromáždit 13 200 tun potravin. Z toho na jednotlivé obchodní řetězce připadlo 7 900 tun. Celkem 1 210 tun vyneslo jarní a podzimní kolo Sbírky potravin, 1 600 tunami přispěli producenti. A 2 500 tun se vybralo například prostřednictvím dalších sbírek, darů nebo pomocí evropského projektu, za kterým stojí Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR.

„Role obchodních řetězců při zajištění potravin či hygienických potřeb pro lidi v nouzi je opravdu nezastupitelná. Je potěšující, že se daří zvyšovat objem poskytované pomoci. S tím souvisí i stále větší počet zapojených prodejen a dobrovolníků během konání Sbírky potravin. Právě přítomnost dobrovolníků v prodejnách výrazně zvyšuje efektivitu vysbíraných potravin. Chystáme další kroky, které by měly podpořit navýšení objemu vysbíraného zboží a jeho snazší darování, ať už v kamenných prodejnách, nebo on-line formou,“ sděluje Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Jak doplňuje: „Vedle průběžného darování a každoročních sbírek potravin pomáhají řetězce financovat provoz potravinových bank. Pro zintenzivnění pomoci by bylo jistě vhodné rozšířit systém darování i do sektoru nábytku a oděvů a v této souvislosti snížit DPH na darované věci na nulu. S partnerskými stranami o tom vedeme průběžná jednání.“

Globus přichystá slevy

Do sbírky se zapojí všech šestnáct hypermarketů Globus. Jde již o dvanáctý ročník potravinových sbírek, který síť podpoří. Na tento den přichystala mimo jiné 20procentní slevu na vybrané potravinové, ale i drogistické zboží, které je vhodné darovat. Orientaci při výběru zboží pro potravinové banky usnadní mobilní aplikace Můj Globus.

„Na den Sbírky potravin zlevníme vedle všech ostatních akcí i o 20 procent výběr z potravin, jako je čočka, rýže či konkrétní konzervy. Pro tentokrát jsme ale velký podíl těchto výjimečných slev orientovali na dámské hygienické potřeby. Ty tak lze v ten den pořídit velice levně. Učinili jsme tak proto, že těchto potřeb se věnuje menší množství. Přitom jsou velmi potřebné a například matky samoživitelky počítají každou korunu,“ říká Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

Dobrovolníci Sbírky potravin budou v hypermarketech Globus s označenými košíky logem Sbírky potravin přijímat dary v sobotu 13. dubna od 8. do 18. hodiny. Odevzdat zakoupené potraviny je možné také kdykoliv na odběrných místech potravinových bank. Stovky tun potravin hypermarkety Globus darují potravinovým bankám mimo sbírek také na pravidelné měsíční bázi. Jen za rok 2023 tak poskytly potravinové dary v hodnotě takřka 10 milionů korun.

Kaufland zapojí všechny prodejny

Obchodní řetězec Kaufland se letos opět zapojí do jarní potravinové sbírky. Zákazníci budou moct přispět svým nákupem ve všech 143 prodejnách po celé České republice. V sobotu od osmi do osmnácti hodin lze darovat potraviny, ale i drogistické zboží lidem, kteří se nachází v hmotné nouzi. Stačí pouze přidat toto zboží k běžnému nákupu. Následně zákazníci produkty určené do sbírky za pokladnami předají dobrovolníkům z řad České federace potravinových bank nebo zaměstnancům společnosti Kaufland. Ti budou mít na sobě po celou dobu sbírky zelenou zástěru s logem.

„Jsme velice rádi, že můžeme pomoci lidem v nouzi a zprostředkovat tuto možnost i našim zákazníkům, kteří projevují svoji solidaritu v každém kole potravinové sbírky. Věřím, že letos loňské výsledky ještě překonáme a děkuji všem, kteří se do sbírky potravin zapojí,“ říká tisková mluvčí společnosti Renata Maierl.

Billa organizuje sbírku i v e-shopu

Jarní kolo proběhne i ve všech 264 prodejnách Billa. V 87 z nich budou lidem pomáhat dobrovolníci, na ostatních proběhne statická sbírka. Billa zapojuje do sbírky i svůj e-shop, jehož prostřednictvím mohou lidé poskytnout pomoc potřebným až do 23. dubna. Mezi produkty, které lidé v nouzi nejvíce potřebují, patří trvanlivé potraviny jako konzervy, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko, olej, rýže a luštěniny, těstoviny a základní i dětská drogerie.

„Do Sbírky potravin se zapojujeme každý rok. Jsme si vědomi toho, jak je zvláště v dnešní složité době taková pomoc potřebným důležitá. Koupit balení rýže, těstovin, konzervu nebo láhev pracího prostředku je pro jednotlivce maličkost. Pro lidi v nouzi ovšem představuje takový dar důležitou pomoc, která jim významně ulehčí jejich obtížnou životní situaci. Víme, že potravinové banky pomáhají těm nejpotřebnějším, ať už to jsou senioři, samoživitelé, pěstounské rodiny, hendikepovaní nebo lidé bez domova,“ uvádí Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & public affairs Billa ČR.

Tesco nabídne i předpřipravené balíčky

Tesco rovněž do sbírky zapojí všechny prodejny, ale i e-shop Tesco Online nákupy. On-line sbírka bude probíhat v termínu do 23. dubna. V den sbírky mohou zákazníci ve vybraných prodejnách Tesco zakoupit u pokladen předpřipravené balíčky v hodnotě 199 Kč.

Složení balíčků velmi pečlivě vybíralo Tesco ve spolupráci s Potravinovými bankami, aby co nejlépe odpovídalo potřebám lidí v nouzi. Obsahují například rýži, dětskou krupičku, těstoviny, omáčky na těstoviny, paštiky, polévky atd. Zákazníci ve všech prodejnách budou moci darovat i konkrétní trvanlivé potraviny a drogerii. Nakoupené zboží předají dobrovolníkům na speciálních sběrných místech za pokladnami.

Zákazníci z pohodlí svého domova mohou v e-shopu vybírat mezi třemi druhy Balíčků pomoci: Základní balíček pomoci za 100 Kč, Velký balíček pomoci za 300 Kč a Balíček pomoci do domácnosti za 150 Kč.

makro ČR začalo už v pátek

Jarní kolo Sbírky potravin v makru ČR začalo o den dříve, 12. dubna, na gastronomickém festivalu v Česku Makro Czech Gastro Fest 2. Návštěvníci budou mít v rámci festivalu možnost virtuálně nakoupit pro potřebné v pátek i v sobotu.

„Makro ČR se každý rok se svými 13 obchody zapojuje do celonárodní Sbírky potravin. Loni jsme díky našim zákazníkům a zaměstnancům vybrali v jarním kole 12,9 tuny a v podzimní sbírce 13,6 tuny potravin a drogerie. V rámci celoročního darování jsme potravinovým bankám předali celkem 790 tun zboží,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil.

jarní kolo

Zákazníci Penny jsou štědří

Řetězec Penny se zapojí do jarního kola solidární celorepublikové Sbírky potravin, která patří k největším charitativním akcím v Česku. Potraviny nebo drogistické zboží mohou zákazníci na pomoc potřebným věnovat ve 134 prodejnách. Sbírka poběží po celý den v sobotu 13. dubna.

V podzimním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 718 tun zboží pro potřebné. Z toho zákazníci Penny věnovali 59 tun. „Jsme rádi, že se daří počet zapojených prodejen i objem darovaného zboží pravidelně zvyšovat. Do jarní sbírky zapojíme 134 prodejen. V 80 prodejnách budou lidem pomáhat dobrovolníci, v 54 obchodech proběhne sbírka do statických boxů. Budeme moc rádi, pokud zákazníci společně s námi podpoří ty, kteří to potřebují nejvíce,“ uvádí mluvčí Penny Tomáš Kubík.

Zákazníci mohou v sobotu 13. dubna ve vybraných prodejnách Penny věnovat své příspěvky a dary do rukou dobrovolníků nebo do připravených statických boxů. Darované produkty putují do regionálních skladů potravinových bank a následně, za přispění místních neziskových organizací, přímo ke konkrétním lidem.

Albert se připojuje

Během nákupu ve 114 prodejnách Albert po celé republice budou zákazníci potkávat dobrovolníky v zástěrách s logem Sbírky potravin, kterým mohou věnovat trvanlivé jídlo či drogistické zboží.

„V jarních sbírkách darují naši zákazníci pravidelně desítky tun potravin pro potřebné. Letos vyhlásila federace zvláštní podporu matkám samoživitelkám, a proto očekáváme zvýšené dary v oblasti dětské výživy a plen. Jsme rádi, že již čtvrtou sbírku se k nám připojí také dobrovolníci z dětských domovů, kteří obsadí 16 prodejen Albert,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Jak dodává: „Účast na potravinové sbírce je další ze série malých pomocí, které jim může Albert díky potravinovým bankám zprostředkovat kromě celoroční a mnohaleté pomoci prostřednictvím Nadačního fondu Albert.  Všem dárcům i dobrovolníkům za jejich dobrosrdečnost předem děkujeme.“

jarní kolo

 

 

 

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required