logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko...
  • Síť francouzských pekařství Paul a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují...
  • Obchodní řetězec Kaufland oznamuje zahájení spolupráce s českou kapelou Jelen. Skladba...
  • Společnost Tesco Stores ČR přichází před grilovací sezonou s novinkami, které zahrnují jak...

Alza.cz šetří planetu díky projektu Nebalení i 24hodinovému provozu AlzaBoxů

19. dubna 2024
Zprávy 0
603
Alza.cz šetří planetu díky projektu Nebalení i 24hodinovému provozu AlzaBoxů

Internetový prodejce Alza.cz od února 2024 vlastní certifikát Udržitelný e-shop roku pro český a slovenský trh, který uděluje Heureka.cz. Většinu objednávek do svých výdejních schránek AlzaBoxů nebalí a díky jejich husté síti po celé České republice, Slovensku i Maďarsku a 24hodinovému provozu přispívá k ochraně životního prostředí.

Alza.cz razí cestu k bezobalové logistice s projektem Nebalení. Transformuje tak přístup ke zbytečným obalovým materiálům v logistice a snaží se dosáhnout vize Jediný udržitelný obal je žádný obal. Alza tím zjednodušuje procesy, eliminujeme nadbytečné obaly, šetří náklady a chrání životní prostředí.

Přečtěte si také
Alza nově vyřizuje i reklamace zboží zakoupeného na Mall.cz a CZC.cz
Alza.cz

Opatření zahrnuje omezení obalů zboží do AlzaBoxů a firemní pobočkové sítě, kdy se balí zásilky s více než čtyřmi položkami. „Pokud je balení potřeba, využíváme recyklovatelné obaly. Privátní značky AlzaPower a AlzaEco jsou navíc baleny výhradně do papírových obalů bez chemických blistrů,“ upozorňuje PR manažerka Alzy Eliška Čeřovská. Tímto způsobem firma ušetřila téměř 78 tun plastu, měsíčně pak 4,3 tuny obalového materiálu.

„Také samotné doručování do AlzaBoxů je šetrnější k životním prostředí. Znamená o 32 procent méně CO2 emisí ve vzduchu. Podle našich dat navíc ujede balíček doručovaný do AlzaBoxu o 30 procent kratší trasu než ten, který se doručuje zákazníkovi na adresu. Jeho uhlíková stopa je tak nižší,“ vysvětluje Eliška Čeřovská.

Navíc díky 24hodinovému provozu AlzaBoxů může Alza zajišťovat efektivní distribuci mimo dopravní špičku. Instalace AlzaBoxů také přispívá k redukci počtu zásilek doručovaných na konkrétní adresu o 35 %.

Výdejní boxy disponují statisíci schránkami

Zákazníci v Česku, na Slovensku a v Maďarsku mohou využít dohromady už bezmála 293 tisíc jednotlivých výdejních schránek. „V Česku máme aktuálně 1 766 AlzaBoxů. Od ledna roku 2024 jsme ve všech regionech postavili celkem 193 nových. Síť se tím rozšířila o 22 099 schránek. Rozšíření proběhlo u 27 AlzaBoxů o celkem 81 modulů. Jeden modul má přibližně 11 schránek,“ upozorňuje Eliška Čeřovská.

AlzaBoxy fungují 24 hodin sedm dní v týdnu. Jsou první sítí výdejních míst, do které nabízí možnost doručení všichni klíčoví balíkoví dopravci. „AlzaBoxy na všech trzích dohromady nyní disponují měsíční doručovací kapacitou více než osm miliónů balíčků. Tento počet neustále narůstá,“ říká Eliška Čeřovská. Jak dodává, do AlzaBoxů zamíří 58,2 % všech objednávek z Alzy. „Využitím výdejních boxů šetříte planetu. Děkujeme,“ vzkazuje.

Alza loni na podzim provedla vlastní dotazníkový průzkum, ve kterém zjistila, že 80 % jejích zákazníků využívá doručování objednávek do AlzaBoxů. Nejčastějším faktorem objednání zboží do AlzaBoxu je časová flexibilita vyzvednutí, tu zvolilo 73 % zákazníků, dále rychlost dodání (68 %) a jednoduchost vyzvednutí (64 %).

Ti, kteří dávají přednost jinému způsobu doručení, uvedli jako nejoblíbenější osobní odběr na pobočce. Nejčastějším důvodem pro nezvolení AlzaBoxu pro vyzvednutí je vzdálenost AlzaBoxu od domova (30 %) či preference osobního kontaktu při vyzvedávání zboží (29 %).

Environmentální vyúčtování

Společnost Alza.cz pečuje o životní prostředí i dalším způsobem. V roce 2023 odevzdala ke zpětnému odběru téměř 696 tun elektrozařízení. „Zákazníci mohou při nákupu nového zboží bezplatně odevzdat elektrospotřebiče stejného typu na kterékoliv z našich prodejen, tedy kus za kus. Spotřebiče, u nichž nepřesahuje ani jeden z vnějších rozměrů 25 centimetrů, mohou odevzdat i bez povinnosti nákupu,“ říká Eliška Čeřovská. Alza od zákazníků odebírá i velké domácí spotřebiče, a to při zakoupení spotřebiče nového v rámci služby Vyneseme. Zapojíme.

 

 

Související články:

Alza.czAlza nově vyřizuje i reklamace zboží zakoupeného na Mall.cz a CZC.cz

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–15. 5. 2025, veletrh Reklama Polygraf Obaly, Praha

15. 5. 2025, New Food Forum, Praha

15.–18. 5. 2025, Czech Food Expo, České Budějovice

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required