logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko...
  • Síť francouzských pekařství Paul a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují...
  • Obchodní řetězec Kaufland oznamuje zahájení spolupráce s českou kapelou Jelen. Skladba...
  • Společnost Tesco Stores ČR přichází před grilovací sezonou s novinkami, které zahrnují jak...

Gastronomický festival Makro Czech Gastro Fest navštívilo 15 000 lidí

7. května 2024
Zprávy 0
448
Gastronomický festival Makro Czech Gastro Fest navštívilo 15 000 lidí

Druhý ročník Makro Czech Gastro Festu překonal očekávání. Celkem 15 000 návštěvníků, 200 řečníků, 90 vystavovatelů a přes 50 000 ochutnávek. To byl pátek 12. a sobota 13. dubna 2024 v pražském O2 universu. Nejen milovníci dobrého jídla a pití, ale také špičky české gastronomie, odborníci, dodavatelé, hoteliéři, kuchaři, cukráři, barmani, baristé a studenti zde mohli v rámci těchto dvou dnů aktivně diskutovat a zároveň ukázat a okusit, co je dnes v české gastronomii možné zažít a kam se posouvají trendy.

Návštěvníci ocenili bohatý program s účastí známých tváří české gastronomické scény, kuchařské a barmanské show, inspirativní workshopy, soutěže a odborné přednášky. Obrovský zájem byl i o ochutnávky. Například v sekci Fresh Market pod záštitou makro ČR, která svou rozlohou přes 2 400 metrů čtverečních zabírala celé spodní patro O2 universa, se u jednoho stánku spotřebovalo na čtyři tisíce chuck roll burgerů. Milovníci sladkého si zase počkali na signature dezert Vlada Ryasnyyho z malin a hořké čokolády.

Přečtěte si také
České pole nabírá na síle, pomáhá vrátit tradiční produkty do gastronomie

„Makro Czech Gastro Fest oslovil i letos širokou skupinu návštěvníků z řad odborné i laické veřejnosti. Rádi bychom poděkovali všem, kdo na festival dorazili jako partneři či hosté. Díky jejich prezentacím, zkušenostem, dovednostem a nadšení se nám daří posouvat českou gastronomii na stále vyšší úroveň. Jsem pyšný na to, že jsme spolu vybudovali národní platformu, která bude i nadále prostorem pro setkávání, sdílení a vzájemnou podporu. Náš business je velmi kompetitivní. Tady ne. Tady společně ukazujeme, jak je naše česká gastronomie skvělá,“ zhodnotil akci generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil.

Srdce festivalu

Srdcem celého festivalu byla Makro Stage. Tady ti nejlepší šéfkuchaři připravovali při kuchařských show lahodné pokrmy, které jim při ochutnávkách doslova mizely před očima. A návštěvnicky velmi populární bylo také trimování velkého tuňáka. Na celém Fresh Marketu vládla díky kulinářským show, živým debatám a rozličným ochutnávkám, které se měnily stánek od stánku, skvělá atmosféra.

„Mám radost, že se podařilo navázat na úspěšný první ročník a v mnoha ohledech jej překonat. Je velice důležité, aby se tato ryze česká akce s podporou makro ČR dál rozvíjela a vytvářela povědomí o kvalitě produktů, bez kterých se moderní gastronomie nemůže obejít,“ říká kuchař Zdeněk Pohlreich. Jak dodává, jako hlavní trend vidí neustále se zlepšující kvalitu služeb a servisu a v menší míře i rozvíjení dietních preferencí.

Se značným ohlasem se setkala sekce Street food, ve které mohli návštěvníci ochutnat například mexické taco speciality od Radka Příhonského, americké BBQ od Take Eat EZ či autentický indický street food z food trucku Laziz.

Kvalitní street food

„V Čechách máme několik street foodů, které jsou na světové úrovni. Používají kvalitní suroviny, využívají sezonní nabídku a akcentují obecné gastronomické trendy a necyklí se pouze ve street foodu. To považuji za nejdůležitější. Další správný trend, který pozoruji v českém street foodu, je příklon k zero waste a používání ekologických obalů. To je skvělé, a navíc celou nabídku najdeme v jednom oddělení v makru,“ říká Peter Szamuhel ze společnosti Bucheck.

Velkou pozornost vzbudily na festivalu také oborové soutěže Czech Latte Art Championship a Barista Junior, jejichž finálová kola a slavnostní vyhlášení vítězů proběhly ve speciální kávové sekci pod záštitou Specialty Coffee Association ČR.

„Každoročně jsme svědky toho, jak se úroveň profesionálních soutěžících zvyšuje i ve srovnání s mezinárodními standardy,“ hodnotí Kristián Kříž ze Specialty Coffee Association. Jak dodává: „I v soutěži Barista Junior mladí soutěžící překvapují svým profesionálním přístupem a kvalitou výkonů. Mladí Češi jsou otevření novinkám a rychle přijímají globální trendy v baristickém umění, včetně pití a přípravy výběrové kávy. Stále více se orientují na čistou kávu bez mléka, ať už jde o kávu filtrovanou, nebo espresso.“

Barovou sekci ovládla reálná atmosféra potemnělého baru podpořená rozmanitými mixology, talk show předních českých barmanů a skvělé drinky, například signature drink Laurus Gimlet, a koktejly z makro značek, například Riobaldi nebo Basil & Pears by Frux.

„Mnoho kolegů z Čech a Slovenska pracuje v zahraničí a patří mezi ty, kdo trendy určují. Bohužel u nás pokulháváme v celkové osvětě koktejlové kultury. Nemyslím tím jen užívání alkoholu, ale historii, kreativitu, design, atmosféru, styl a estetiku, zkrátka gastronomickou kulturu. Proto díky za Makro Czech Gastro Fest,“ říká barman Jiří Němec. Jak dodává, uvítal velký zájem veřejnosti i studentů odborných škol o přednášky zaměřené na kulturu a trendy v barové sekci.

Nabídka se posouvá

Sekce institucionálního stravování představila moderní pohled na školní či nemocniční stravování a ukázala, jak moc se jejich nabídka posouvá dopředu. Ve své kuchařské show nabídla nemocniční snídani, o kterou se postaral tým z kuchyně Nemocnice Na Homolce, a školní oběd pod taktovkou Kulinářského umění, které vytváří recepty pro školní jídelny tak, aby byly nutričně vyvážené a výborně chutnaly.

„Ohlasy byly pozitivní. Lidé byli překvapeni pestrostí a rozmanitostí surovin, které lze v institucionálním stravování využívat. Je škoda, že u veřejnosti nemá institucionální stravování valnou pověst. Jde o předsudek z minulosti. Jsme rádi, že jsme mohli na Makro Czech Gastro Fest připravit kvalitní jídlo, které chutnalo. Měníme tak názor veřejnosti na institucionální stravování a ukazujeme, že je možné nabídnout nutričně vysokou gastronomickou kvalitu,“ vysvětluje Alexandra Košťálová ze Státního zdravotního ústavu.

„Důležité je, aby se změny děly realisticky a systematicky. Takové, které povedou ke zvýšení kvality celkově a trvale. Také je třeba dát jídelnám ve školách, nemocnicích a podobných zařízeních dlouhodobou metodickou podporu,“ konstatuje.

Novinkou letošního ročníku Makro Czech Gastro Fest byla možnost zúčastnit se exkluzivních kulinářských kurzů MasterClass. Nejoblíbenější byla MasterClass sous-chefky michelinské restaurace Geranium Kristíny Nemčkové, která prozradila své způsoby využití tradičních českých surovin.

Sekce Gastrotek pak nabídla 15 přednášek a panelových diskusí pro odbornou veřejnost na téma vize lídrů české gastronomie a obchodu do roku 2030. Hovořilo se o ekonomických novinkách, gastro marketingu, o technologiích a umělé inteligenci v gastru, ale i o diverzitě a přístupu k lidem, kteří gastro business tvoří. Vítězové národního kola Bocuse d’Or Czech pak předvedli své kuchařské umění.

Virtuální nákupy do Sbírky potravin

S ohledem na termín konání festivalu se makro ČR rozhodlo poskytnout všem návštěvníkům možnost přispět přímo na festivalu do jarního kola národní Sbírky potravin. Spolu vybrali 33 druhů produktů ze sekce suchých potravin i hygienických potřeb, které mohli zákazníci virtuálně a bezhotovostně zakoupit přímo na stánku festivalu. Takto zakoupené produkty pak makro ČR v následujících dnech odvezlo spolu s ostatními dary o celkovém objemu 10 tun přímo do skladu potravinové banky.

Související články:

České pole nabírá na síle, pomáhá vrátit tradiční produkty do gastronomie

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–15. 5. 2025, veletrh Reklama Polygraf Obaly, Praha

15. 5. 2025, New Food Forum, Praha

15.–18. 5. 2025, Czech Food Expo, České Budějovice

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required