
Návštěvnické centrum a prodejna medových dortů Marlenka se umístily na prvním místě v květnovém kole soutěže Visa Czech Top Shop. Fann Beauty Atelier v historických prostorách Ehlenova domu v Praze obsadil druhé místo. Ekofarma a výrobce biopotravin Country Life figuruje na třetím místě. Každý měsíc hledají inspektoři na základě inkognito návštěv ty nejzajímavější koncepty prodejen. Jeden z dvanácti vítězů jednotlivých měsíců pak získá titul absolutního vítěze.
Návštěvnické centrum Marlenka ve Frýdku-Místku vyhrálo květnové kolo soutěže Visa Czech Top Shop. Obchod, který se nachází v areálu továrny Marlenka u malebného lesoparku ve Frýdku-Místku, získal uznání od inspektorů Visa Czech Top Shop za svůj výjimečný medový koncept, specifické produkty dostupné pouze v této podnikové prodejně a útulnou kavárnu, kde si zákazníci mohou vychutnat výrobky značky Marlenka. Součástí návštěvy je také možnost exkurze, která nabízí pohled do výroby, kterou z úplné nuly vybudoval Armén Gevorg Avetisjan se svojí sestrou, když před lety přišel do ČR. Po prohlídce je možné nakoupit si sladkou zásobu na doma v přilehlém obchůdku.
Přímo v prodejně slavnostně předali ocenění za první místo v květnovém kole zástupcům Marlenky Andrea Vozníková, místopředsedkyně poroty Visa Czech Top Shop, a Jiří Beran, managing partner společnosti Instore Consulting, která je pořádající agenturou soutěže.
„Velmi rádi jsme předali diplom za květen 2024 v soutěži Visa Czech Top Shop prodejně Marlenka. Lidský i podnikatelský příběh Gevorga Avetisjana je neuvěřitelně silný a opravdu mě chytl za srdce. Zdejší prodejna má krásný medový design a výborně pracuje s nástroji in-store marketingu. Držíme palce do finále!“ říká Jiří Beran. Svým vítězstvím Marlenka postupuje mezi 12 finalistů, kteří budou soutěžit o celkové prvenství za rok 2024.
Pogratulovat přišel i Jiří Franěk, firemní bankéř ČSOB. „Firma Marlenka je významným klientem naší pobočky ČSOB. Jsme rádi, že se jim podařilo vytvořit takto krásný koncept prodejny. Gratulujeme jim k ocenění a přejeme hodně štěstí ve finálovém kole soutěže,“ uvádí Jiří Franěk.
Historie značky Marlenka začla v roce 2003, kdy byla firma založena v České republice. V roce 2009 dostal zakladatel po spuštění nové výrobní linky infarkt – linka byla špatně seřízená a čtvrt roku produkovala tuny nepovedených dortů na vyhození. Firma se kvůli tomu dostala na pokraj krachu. Problémy se ale podařilo úspěšně vyřešit a od té doby se Marlenka stala synonymem pro tradiční arménské medové dorty a jiné sladké speciality, které už jsou známé nejen v Česku, ale i v zahraničí. Dnes vyrábí cca tisíc dortů za hodinu.
„Velice děkujeme za ocenění Visa Czech Top. Ceny si velice vážíme. Velmi nás to povzbudilo, protože se brzy chystáme otevírat další obchody formou franšíz. Potvrzuje nám to, že jdeme správným směrem. Ještě jednou moc děkujeme,“ komentuje Gevorg Avetisjan, majitel Marlenky.
Česko-slovenský koncept
Druhé místo v květnovém kole soutěže Visa Czech Top Shop obsadil koncept česko-slovenské rodinné parfumerie Fann Beauty. Dvoupatrový prostor v Ehlenově domě na Jungmannově náměstí v Praze spojuje tradiční parfumerii s moderním concept storem. V prvním patře najdou zákazníci klasickou nabídku parfumerie, na kterou jsou zvyklí. Ve druhém patře jde ovšem Fann mnohem dále a pro své zákazníky si připravili luxusní prostředí se širokou škálou služeb v oblasti ošetření pleti.
Prodejna se pyšní unikátním LED schodištěm a dekorativními prvky z ručně zpracované mosazi, které dodávají prostoru luxusní atmosféru. Součástí je VIP zóna s individuálním poradenstvím a analýzou stavu pokožky. Prostor ve určený i pro pořádání různých eventů a promoakcí.
Zaostřeno na biopotraviny
Prodejna Archa společnosti Country Life v Nenačovicích u Berouna obsadila v květnovém kole naší soutěže třetí místo. Country Life je českým průkopníkem biopotravin, kdy v roce 1991 přinesli první potraviny v bio kvalitě na český trh. Prodejna Archa se nachází v sídle společnosti, kde se kromě obchůdku nachází i vlastní ekofarma a biopekárna.
Nabízí zde široký sortiment biopotravin, přírodní kosmetiku a ekologickou drogerii. Kromě toho zde prostřednictvím školícího střediska šíří osvětu, pořádají workshopy a programy zaměřené na zdravou výživu a udržitelnost. Ekocentrum vzniklo přestavbou bývalého kravína, budovy jsou nízkoenergetické a pasivní, využívající přírodní materiály a obnovitelné zdroje energie.