logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

První bezobslužná prodejna v Královéhradeckém kraji. Supermarket v Hořicích bude mít od července otevřeno 24/7, v noci bez obsluhy

24. června 2024
Zprávy 0
1132
První bezobslužná prodejna v Královéhradeckém kraji. Supermarket v Hořicích bude mít od července otevřeno 24/7, v noci bez obsluhy

Letošní letní prázdniny zahájí Potraviny Švamberk v Hořicích, člen Družstva Eso Market, spuštěním bezobslužného prodeje mimo svoji běžnou otevírací dobu. Od července bude mít otevřeno 24 hodin sedm dní v týdnu. Stane se tak vůbec první prodejnou v kraji, zároveň i první prodejnou Eso Market a jednou z největších prodejen v celé České republice, která bude mít otevřeno nepřetržitě.

Potraviny Švamberk mají standardně otevřeno od pondělí do soboty od sedmi ráno do sedmi večer. Pro vstup do obchodu mimo tuto otevírací dobu bude zákazník potřebovat telefon a aplikaci DoKapsy od ČSOB. Ta je zdarma a není nutné si kvůli ní zřizovat u banky žádný účet. V aplikaci si zákazník zvolí prodejnu, autorizuje se pomocí bankovní identity a získá QR kód, díky kterému se mu otevřou vstupní dveře. „Zní to možná složitě, ale je to docela jednoduché a bezpečnější než třeba platební karta s PINem,“ říká Jaroslav Švamberk, zakladatel prodejny.

Přečtěte si také
V Regensburgu otevřeli autonomní prodejnu Netto Marken-Discount se službou Pick & Go

Zákazník po vstupu nakupuje stejným způsobem jako v běžném provozu. Bezobslužný prodej s sebou nese jen drobná omezení. „Zákazníkovi například nemůžeme nabídnout lahůdky či uzeniny z pultu, ale pouze balené. A naopak – protože je vstup umožněn pouze osobám starším 18 let, není v bezobslužném režimu problém koupit si třeba pivo,“ vyjmenovává nevýhody a výhody Jaroslav Švamberk.

Na konci nákupu si zákazník sám jednotlivé položky namarkuje, případně i zváží na samoobslužné pokladně a zaplatí platební kartou. Jakmile je platba provedena, vyjede účtenka s kódem. Po načtení tohoto kódu u dveří může zákazník prodejnu zase opustit.

Přečtěte si také
V režimu 24/7 otevřela prodejna Coop Tip v Černé za Bory u Pardubic, která má i samoobslužné pokladny s AI
Miloš Toman

Co když z předchozího postupu něco nefunguje, třeba se zákazníkovi vybije mobil, nastane výpadek elektřiny a podobně? „S tím se počítá, máme pro to scénáře a řešení. Hned vedle samoobslužných pokladen najde zákazník nabíječky na mobilní telefony a k východu jsme umístili tlačítko pro nouzové zavolání pomoci,“ vysvětluje Jaroslav Švamberk.

Zabezpečení na více úrovních

A jak je prodejna chráněna proti zlodějům a výtržníkům? „Zákazníky sleduje kamerový systém, navíc v případě nějakého incidentu banka nám či Policii ČR identitu dané osoby zpřístupní,“ vysvětluje Jaroslav Švamberk a dodává: „Prodejna je prošpikována desítkami moderních vysoce citlivých kamer a na zákazníka také dohlíží pult centrální ochrany. V případě problémů může být do pár minut na místě výjezdová hlídka. No a samotná Policie ČR sídlí jen kousíček nad prodejnou.“ Ze zkušeností z již existujících prodejen však vyplývá, že krádeže a výtržnictví se sice dějí i v bezobslužném režimu, ale není jich mnoho. Pachatel si totiž může být jistý, že mu na dveře brzy zaklepe policie.

Dvě samoobslužné pokladny už jsou připravené

Protože budou Potraviny Švamberk jednou z největších prodejen s bezobslužným režimem v České republice, samozřejmě tu počítají s tím, že bude v obchodě nakupovat více zákazníků najednou. Také tu na ně čekají dvě zbrusu nové samoobslužné pokladny. „Pokud přijde skupinka, například rodina či kamarádi, není to žádný problém, jen si každý musí uvědomit, že pokud umožní vstup jinému, zodpovídá za něj,“ dodává Jaroslav Švamberk, který si díky svým mnohaletým zkušenostem uvědomuje, že nezávislá prodejna potravin musí ve velmi tvrdé konkurenci vždy nabízet něco navíc.

Dodavatel technologie: P.V.A. systems

Když Potraviny Švamberk před mnoha lety vybíraly dodavatele pokladního a skladového software, vybraly P.V.A. systems z Plzně, zkušeného dodavatele těchto systémů v České republice. „Jejich software mnoho let používáme, takže jsme od nich v podstatě jen dokoupili potřebné zařízení, licence a prohloubili vzájemnou spolupráci,“ vysvětluje Jaroslav Švamberk. Na rozdíl od jiných dodavatelů, kde spolu musí komunikovat několik různých systémů, řešení od P.V.A. systems nabízí integraci do jednotného prostředí. A to je pro provozovatele prodejny nejsnazší i nejefektivnější.

„Dodáváme obchodně skladové a pokladních systémy pro řízení obchodních řetězců a vyvinuli jsme a úspěšně nasazujeme v praxi všechny moduly potřebné pro automatizované a hybridní prodejny. Jednotlivé hardwarové komponenty a softwarové funkcionality jsou propojeny a řízeny centrálním modulem. Jde o celou škálu procesů, dohledová centra a automatizaci od čtečky u vstupu do prodejny přes elektronické cenovky, samoobslužnou pokladnu až po vyhodnocení pohybu zákazníků po prodejně a předcházení incidentů. Naše zkušenosti a nejnovější technologii jsme nabídli i prodejně v Hořicích,“ doplňuje Radek Nachtman, majitel P.V.A. systems.

20 let od založení

Rodinná prodejna Potraviny Švamberk slaví 20 let od svého založení. Manželé Švamberkovi ji převzali v červnu 2004 a po prvním velkém remodelingu ji otevřeli 1. července 2004. Původní prodejní plochu významně zvětšili na úkor skladů na dnešních 312 metrů čtverečních. V roce 2007 v prostorách pod prodejnou rozjeli menší plnohodnotnou pekárnu v duchu hesla: „Ostatní rozmrazují, my pečeme“.

Spolu s pekárnou a brigádníky dávají Švamberkovi práci 27 lidem a jejich služeb využívá denně zhruba 750 zákazníků, před Vánocemi a Velikonocemi to bývá až 1200 zákazníků za den. Typický zákazník je tady maminka 30+ a velkou část zákazníků tvoří starší generace. Nakupují zde především ti, kteří chtějí párek z masa, vynikající koláč či chléb, který chutná i vydrží. Největší díl tržeb tu dělají právě na čerstvém zboží a těší je, když si i zaměstnanci konkurenčních supermarketů pro pečivo a uzeniny chodí právě k nim.

Související články:

V Regensburgu otevřeli autonomní prodejnu Netto Marken-Discount se službou Pick & Go Miloš TomanV režimu 24/7 otevřela prodejna Coop Tip v Černé za Bory u Pardubic, která má i samoobslužné pokladny s AI Skupina CoopSkupina Coop otevírá první prodejnu s režimem 24/7 na letišti Zkušený obchodní profesionál Radek Kurc přichází do Jednoty ve Volyni

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required