
Ve čtvrtek 6. března 2025 byly během slavnostního finále soutěže Visa Czech Top Shop předány trofeje vítězům ročníku 2024. V hlavní kategorii zvítězila prodejna hudebních potřeb Kytary.cz v pražských Modřanech. Soutěž, jejíž páty ročník právě skončil, hodnotí prodejny nejen podle vzhledu a inovací, ale především podle kvality zákaznického zážitku. Mezi nominovanými kamennými obchody se posuzovaly faktory jako design, čistota, jedinečnost prodejny, prezentace služeb, využití inovativních technologií, interakce personálu a v neposlední řadě také podpora moderních platebních metod.
První místo v hlavní kategorii si odnesli profesionálové z obchodu Kytary.cz. Dvoupatrový prostor prodejny umožňuje přehledné vystavení zboží a intuitivní navigaci. Na ploše je také několik digitálních obrazovek, které přehrávají upoutávky na zboží. Prodejna podle slov majitelů disponuje největším skladem hudebních nástrojů ve střední Evropě. Samozřejmostí je možnost vyzvednutí zboží objednaného přes e-shop nebo chill-out zóna s kávou a občerstvením.
Druhou příčku obsadila prodejna společnosti Marlenka ve Frýdku-Místku, třetí místo patřilo moderní prodejně Penny ve Ždírci nad Doubravou.
Udělena byla také ocenění ve speciálních kategoriích. Cena Visa za ESG putovala do nedávno rekonstruované prodejny Tesco v OC Máj na Národní třídě. Hlasy veřejnosti získala v největším počtu pražská prodejna známé české značky Botas. Ocenění Vítu Staňkovi, CEO Botas.cz, předaly zástupkyně mediálních partnerů. Časopis Zboží&Prodej reprezentovala Jana Lysáková a portál Newstream Tereza Zavadilová.
V kategorii Obchůdek 2021+ pro malé venkovské obchody zvítězil Konzum 24/7 v obci Zámrsk. Cenu v kategorii Česko platí kartou porota přiřadila prodejně českých vánočních ozdob Koulier.
Digitální platby pomáhají růst
Visa je od počátku klíčovým partnerem soutěže: „Svět podnikání se mění a malé firmy dnes míří daleko za hranice svého města či země. Digitální platby jim pomáhají růst, oslovovat nové zákazníky a zjednodušovat každodenní provoz. Proto Visa podporuje inovace, které podnikům usnadňují cestu k úspěchu – ať už skrze Visa Czech Top Shop nebo další iniciativy zaměřené na moderní platební řešení,“ říká Josef Kunčar, ředitel akceptační sítě společnosti Visa.
Vítězové jsou vybíráni každý měsíc na základě bodového hodnocení provozoven prodeje a služeb od nezávislé komise inspektorů. Ta každý měsíc navštíví nominovanou skupinu provozoven a hodnotí zákaznickou zkušenost v osmi kategoriích: exteriér a interiér provozovny – upravenost a zajímavost, design provozovny, orientace v provozovně, případně v oddělení či regálu, prezentace služeb, POP komunikace včetně probíhajících akcí, cashless friendly – podpora moderních způsobů placení, digital signage – využití digitálních technologií a personál – vhodný počet, ochota, aktivita a odbornost. Ve velikém finále pak odborná porota z výběru dvanácti nejlepších prodejen za daný ročník zvolí absolutního vítěze.
Dvanáct finalistů soutěže Visa Czech Top Shop 2024:
Leden – Detoa, Jiřetín
Únor – Hebe, OC Harfa Praha
Březen – Kytary.cz, Praha
Duben – Zahradní centrum pod kloboukem, Valašské Meziříčí
Květen – Marlenka, Frýdek-Místek
Červen – Penny Market, Ždírec nad Doubravou
Červenec – Botas, Praha
Srpen – Tesco, OC Máj Praha
Září – Ovečkárna, Praha
Říjen – Pumpa, Brno
Listopad – M1 Project Sport, Praha
Prosinec – Lindt, Praha