
Minulý rok bylo na luxusní pražské Pařížské ulici a v jejím bezprostředním okolí otevřeno pět nových luxusních obchodů, včetně vlajkového obchodu Patrizia Pepe na Pařížské 21, The Brands na Maiselově ulici, Le Labo a The Ingredients na Vězeňské ulici a prvního českého butiku Tudor na Staroměstském náměstí. Vyplývá to z údajů realitně-poradenské společnosti Cushman & Wakefield.
Pařížská ulice v Praze je nejdominantnější luxusní nákupní destinací celé střední a východní Evropy. Nachází se na ní přes 50 obchodů známých značek, většina z nich je přitom zastoupena přímo. Značky jako Louis Vuitton, Gucci, Prada, Chanel, Celine, Bulgari, Tiffany & Co. a řada dalších zde mají své vlajkové prodejny pro daný region.
Mimo Pařížskou ulici dále posiluje postavení Prahy jako klíčového trhu s luxusním zbožím otevření Balmain Hair Couture na Dlouhé ulici. Další dva hlavní developerské projekty, které budou dokončeny v roce 2025, výrazně tuto oblast rozšíří. Jedná se o přeměnu bývalého hotelu InterContinental na Fairmont Golden Prague s celkem sedmi novými obchody o rozloze 1 200 metrů čtverečních maloobchodní plochy a projekt Pařížská 25 od Kaprain Real Estate, který přidá dalších tisíc čtverečních metrů luxusní maloobchodní plochy a luxusní rezidenční výstavbu 19 bytů v horních patrech.
Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor ve střední a východní Evropě ve společnosti Cushman & Wakefield, uvádí: „Silná poptávka po luxusních značkách na Pařížské ulici, s nulovou neobsazeností stávajících maloobchodních prostor na konci roku 2024, podtrhuje její trvalou přitažlivost jako přední nákupní destinace v oblasti luxusu ve střední a východní Evropě.“
Silné postavení
Postavení Pařížské jako špičkového luxusního centra je silnější než kdy jindy díky nulové neobsazenosti maloobchodních prostor na konci roku 2024 a očekávaným otevřením nových obchodů. Fairmont Golden Prague bude hostit české debuty značek šperků Grenardi, dále Pasquale Bruni a Damiani, nový vlajkový obchod Max Mara, novou uměleckou galerii Kodl Contemporary a dalších prestižní značky, které budou brzy oznámeny. Fairmont Golden Prague nabídne nejen nové maloobchodní prostory, ale také 320 hotelových pokojů a apartmánů a bude doplněn světovými bary, restauracemi, lázněmi a wellness a revitalizovanými veřejnými prostory.
Marjan Gigov, specialista pronájmu prémiových a luxusních maloobchodních prostor společnosti Cushman & Wakefield, dodává: „Příchod těchto renomovaných značek do Fairmont Golden Prague znamená novou kapitolu pro luxusní maloobchod v Praze a upevnění postavení na globální scéně. S celkem sedmi nově otevřenými obchody v projektu samotném bude rok 2025 nejsilnějším rokem pro maloobchodní aktivitu luxusního segmentu v České republice.“