logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Zboží&Prodej 4/2025: Zmrzlinový trh roztáčí miliardy

21. dubna 2025
Publicistika 0
1056
Zboží&Prodej 4/2025: Zmrzlinový trh roztáčí miliardy

Vanilka, čokoláda a jahoda. To jsou tři dlouhodobě nejoblíbenější příchutě zmrzlin v tuzemsku. Navzdory konzervativnímu přístupu českého spotřebitele se však začínají prosazovat i méně tradiční chutě jako slaný karamel, mango či marakuja. Na domácím trhu se za rok prodalo 52,6 milionu litrů zmrzliny v celkové hodnotě přesahující 6,6 miliardy korun.

Zatímco z celkové hodnoty prodaného potravinářského a drogistického zboží tvoří privátní značky podle posledních údajů společnosti NIQ 27 %, u zmrzlin je to už 40 %. Mražená pochoutka si získává stále větší oblibu a dokáže konkurovat i některým nečekaným druhům zboží.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 4/2024: Trh se zmrzlinami vzkvétá

Podle údajů společnosti Euromonitor International se tak zmrzlina u mladých lidí stává dokonce oblíbenější než alkohol. Příčinou jsou změny v jejich životě, kdy přecházejí na společenské akce během dne namísto večerních návštěv barů a nočních klubů, přičemž toto chování prospívá právě prodejům zmrzliny.

Nabídnout něco extra

Ze sortimentu zmrzlin značky Prima si zákazníci nejvíce vybírají produkty, které mají jahodovou nebo mangovou příchuť. „Jelikož víme, co jim chutná, vždy se snažíme nabídnout něco extra. Věříme, že hitem letošní letní zmrzlinové sezony bude nanuk Mrož Mango v bílé polevě s 60 procenty manga,“ předesílá Jakub Kořán, vedoucí divize zmrzlin společnosti Bidfood. Právě bílá čokoláda nebo poleva je podle něho současným žhavým trendem.

Prodejní stálicí je sice nanuk Mrož se smetanou, tvarohem a jahodami, avšak v posledních letech na popularitě stále více získává varianta právě s bílou polevou. Oblíbená je také příchuť karamel. „Pro milovníky karamelu jsme letos připravili novinku, a to zmrzlinu Pegas Premium Double Caramel z čerstvého mléka, smetany a másla v tekutém toffee karamelu a mléčné čokoládě,“ informuje Jakub Kořán.

Aneta Turnovská, mluvčí společnosti Globus Česká republika, potvrzuje, že mezi českými zákazníky „letí“ především vanilková a pak jahodová a čokoládová příchuť. Platí to jak pro produkty od dodavatelů, tak pro zmrzliny vlastní výroby. Ty retailer prodává v točené nebo kopečkové variantě a také jako nanuk či kornout. Zákazníci si je mohou koupit v kavárnách a cukrárnách řetězce a ve vaničkách v hypermarketech.

Stále oblíbenější sorbety

„I s ohledem na letošní nabídku od dodavatelů se aktuálně stávají čím dál oblíbenější zmrzliny s ovocnou příchutí typu sorbet, a to především s příchutí mango a marakuja, nebo zmrzliny s proteinem. Čím dál více zákazníci sledují složení a kvalitu daného výrobku. Pociťujeme tyto trendy také u zmrzlin z naší vlastní výroby,“ uvádí Aneta Turnovská. V letošním roce má Globus v plánu podpořit nabídku točené zmrzliny, kterou vyrábí na základě vlastních receptur.

„Trh se zmrzlinami v České republice je, dá se říct, konzervativní. Nejoblíbenějšími příchutěmi jsou vanilka a čokoláda, z ovocných je to jahoda. Co se týká nových příchutí, v oblibě je stále slaný karamel,“ komentuje Eliška Froschová Stehlíková, mluvčí společnosti Lidl Česká republika.

Stejně jako v jiných kategoriích je i u zmrzlin podle ní výrazným trendem udržitelnost a snaha být fit: „Snažíme se tímto směrem posouvat naše produkty, například snižováním obalového materiálu či nabídkou veganské zmrzliny nebo zmrzliny se zvýšeným obsahem proteinu.“ V Lidlu jsou přitom oblíbenější kornouty či nanuky než vaničky. Ve všech případech ale platí, že zákazníci rádi nakupují multipacky, respektive větší balení.

Lákavá kombinace

„Mezi nejžhavější trendy u nás patří dlouhodobě mango, a to buď samotné, nebo s marakujou, což je kombinace, kterou nabízíme už několik let a zákazníci ji milují. Z dat vidíme, že v posledních letech je populární příchuť slaný karamel, v Česku ji kupuje 34 procent spotřebitelů,“ specifikuje Eva Pechová, ředitelka společnosti Pinko.

Hvězdami firmy jsou nanuky na smetanovém základě z řady Rigoletto, kde za zmínku stojí příchuť panacotta s malinami v bílé čokoládě. U značky Benešovská továrna na zmrzlinu je mezi spotřebiteli oblíbená příchuť višeň s jahodou v mléčné čokoládě nebo mango a marakuja v hořké čokoládě.

Jednoporcové zmrzliny vítězí

Na českém maloobchodním trhu, včetně čerpacích stanic, se podle údajů společnosti NIQ za posledních 52 týdnů od 19. února 2024 do 16. února 2025 prodalo 52,6 mil. l zmrzliny v celkové hodnotě přesahující 6,6 mld. Kč. To představuje nárůst o 10,8 % v objemu prodejů, avšak kvůli poklesu průměrné ceny byl růst hodnoty prodejů mírně nižší, konkrétně o 8,1 %. Průměrná cena za litr zmrzliny klesla o 2,4 % na výsledných 126,1 Kč za litr.

„Nejvýznamnějším segmentem v hodnotě jsou jednoporcové zmrzliny, které dosáhly tržeb ve výši 4,9 miliardy korun a tvoří 73,8 procenta všech tržeb zmrzliny. Tento segment zaznamenal meziroční růst hodnoty o 8,8 procenta. V objemu rostl ještě rychleji, konkrétně o 10,3 procenta na celkových 32,1 milionu litrů,“ komentuje analytic insights associate Jakub Jokl.

Při bližším pohledu na segment jednoporcových zmrzlin lze vidět výrazný nárůst již tak nejvýznamnějšího formátu, nanuků. Ty si připsaly růst oproti předchozímu období o 11,3 % v tržbách a o 15,7 % v objemu prodejů; tvoří tak 67,6 % veškerých tržeb segmentu jednoporcových zmrzlin. Naopak druhý nejvýznamnější formát, kornoutky, s podílem 17,4 % na tržbách, neudržel trend prudkého růstu z minulého období a zaznamenal pokles jak v tržbách (-3,4 %), tak v objemu prodejů (-1,2 %). Druhý největší segment, rodinná balení s podílem 22,8 % v tržbách a 31,1 % v objemu, rostl v tržbách (+4,6 %) a objemu (+7,8 %) pomaleji než celková kategorie.

Zaostřeno na mladé

Mezi novinkami se prosazují i ty méně tradiční. „Kromě našich oblíbených stálic v sortimentu jsme se letos rozhodli zaměřit také na mladší generaci zákazníků. Pro ně jsme vyvinuli zmrzlinu Prank!, která zaujme názvem i výrazným obalem. To hlavní je samozřejmě uvnitř. Zmrzlina má příchuť Bubble gum s malinovým sorbetem a je v bílé polevě s práskacím cukrem,“ popisuje Jakub Kořán.

Minulý rok zmrzlina Prima nasadila velmi úspěšnou novinku, smetanovou zmrzlinu s mléčnou křupavou čokoládou Pegas Premium Classic. „Pro letošní rok jsme se rozhodli u všech výrobků Pegas Premium redesignovat obaly. Zvětšili jsme loga, přidali zmrzliny na obal a změnili obal z lesklého na matný. Od těchto kroků si slibujeme větší rozpoznatelnost a vzbuzení chuti na zmrzlinu u zákazníků,“ vysvětluje. K tomu letos přijde rozšíření řady o Pegas Premium Lískový ořech. Jedná se o smetanovou zmrzlinu s lískooříškovou pastou v křupavé mléčné čokoládě s kousky lískových ořechů.

„Globus v letošním roce zařazuje nově do nabídky například zmrzliny značky Mauglí nebo Ferrero a rozšiřujeme stávající dobře zavedené značky o další příchutě jako například Magnum Double Cherry a Double Hazelnut. Velice oblíbenými budou určitě zmrzliny značky Fruitisimo, které mají velmi kvalitní složení,“ zmiňuje novinky Aneta Turnovská.

Příchutě reprezentují města

Značku zmrzliny Häagen Dazs distribuuje na českém trhu společnost Emco. „Letos přichází s řadou, kde příchutě symbolizují různá místa. První novinkou je příchuť Tiramisu a káva, která zastupuje Řím. Madrid reprezentuje Churros a skořice,“ jmenuje brand manager Marek Řondík. Dvě novinky v kategorii nanuků kombinují smetanovou zmrzlinu se sorbetem. První je Mango passionfruit a druhá Broskev malina.

Firma v roce 2024 uvedla na trh italskou značku rostlinné zmrzliny Valsoia. „Ta nejde cestou sorbetů a smetanu nahrazuje základem z kešu nebo sóji,“ vysvětluje Marek Řondík. Tři novinky pro letošní rok používají nově základ z ovsa. Jsou to zmrzliny v kelímku s příchutěmi Pistácie, Stracciatella a Lemon cake. Novinkou je také rodinné balení minikelímků s příchutěmi Mango a Jahoda; základ tvoří rýže a kokos a jsou bez přidaného cukru.

„Pinko letos opět připravilo zajímavé novinky. Vzhledem ke spotřebitelským preferencím, kde dlouhodobě vede červené ovoce, jsme se rozhodli uvést sorbet malina s ostružinami, který obsahuje 52 procent ovoce. Z exotických příchutí uvádíme kokos v hořké čokoládě,“ konstatuje Eva Pechová.

Dobře se vedlo loňské novince, nanuku v podobě sorbetu s příchutí malina a meruňka. „Loni jsme uvedli i rakytník s pomerančem ve formě nanuku, ale ten spotřebitele tolik neoslovil. Vykládáme si to tak, že mnozí nevědí, jak rakytník chutná, a nechtěli riskovat, že by jim třeba nechutnal,“ vysvětluje si menší zájem zákazníků.

Polovina Čechů kupuje rodinná balení

Podle průzkumu společnosti Median ((MML-TGI ČR, 24. 6. 2024 – 15. 12. 2024) jedlo rodinné balení zmrzlin ve třetím a čtvrtém kvartálu minulého roku 48,9 % respondentů, zatímco je nekonzumovalo 51,1 %. Celkem 39,8 % z těch, co si mraženou pochoutku dopřáli, si ji vychutnalo méně než jednou měsíčně, a 27,9 % jednou měsíčně.

Zmrzlinu na dřívku jedlo v uvedeném období 71 % a nejedlo 29 % odpovídajících. Z těch, co konzumaci přiznali, si ji 26,4 % dalo dva- až třikrát měsíčně a 12,2 % jednou týdně. Průzkumu se zúčastnilo 8 114 lidí.

U balení pro jednotlivce spotřebitelé upřednostňují u produktů společnosti Pinko nanuk o objemu 120 ml, ale populární jsou i menší verze, například 55 ml. Pro rodinu se kupují zmrzliny ve vaničce, většinou jde o litrová balení. „Když to srovnáme například s německým trhem, je to málo. U našich sousedů vedou dvou- a vícelitrová balení a multipacky po osmi či deseti kusech,“ konkretizuje Eva Pechová.

Privátní značky na výsluní

„Privátní značky hrají v kategorii zmrzlin významnou roli. Tvoří 40 procent veškerých tržeb a více než 60 procent celkového prodaného objemu zmrzliny,“ konstatuje Jakub Jokl.

Trend potvrzují i závěry společnosti Euromonitor International. Mnoho zákazníků se potýká s finančními problémy a hledá způsoby, jak snížit své náklady, a to i pokud jde o nákup zmrzliny. Někteří lidé namísto snižování spotřeby raději přecházejí na výrobky privátních značek, které jsou českými spotřebiteli vnímány jako výrobky poskytující dobrou kvalitu, ale za dostupnější ceny než značkové alternativy.

„Naše privátní značka Gelatelli patří již mezi zavedené a u zákazníků je velmi oblíbená díky kvalitním produktům a výhodné ceně,“ prozrazuje Eliška Froschová Stehlíková. Minulý rok Lidl v rámci privátních značek uvedl novinku, Mochi zmrzlinu v asijském stylu. Byla úspěšná, a proto ji plánuje do sezonní nabídky zařadit i letos.

Globus nabízí pod privátní značkou nanuky a zmrzliny v multipackovém balení. Jsou po třech kusech nebo po šesti až osmi kusech. Velmi oblíbené mininanuky značky Jeden Tag pak po 12 kusech, přičemž balení obsahuje různé varianty. Kelímky mají objem 500 ml a příchutě jsou od nejoblíbenější vanilkové přes čokoládovou a skořicovou až po banánovou nebo pistáciovou. Retailer také nabízí borůvkový nebo citronový sorbet. Stále oblíbenější jsou rodinná balení o objemu 400 až 2 500 ml.

Hit sezony a netradiční novinka

„Hlavní sezona jakýchkoli zmrzlin, ať už se jedná o točené, kopečkové nebo balené, je od začátku května do konce září. Vždy však výrazně záleží na počasí. Například loňská sezona patřila mezi obchodně nejúspěšnější. Sice byl poměrně chladný květen, ale velmi teplé září, a to způsobilo, že jsme točenou zmrzlinu ještě prodávali i několik prvních dní v říjnu,“ informuje Aneta Turnovská. Hitem letošní sezony budou podle ní kvalitní zmrzliny s hořkou čokoládovou polevou nebo vysokým podílem ovocné složky s příchutěmi mango, marakuja či kombinace obojího.

Eva Pechová předpovídá, že mimořádný úspěch bude mít tuto sezonu netradiční novinka založená na spolupráci dvou českých firem: „Velmi často se ve světě zmrzlin inspirujeme již existujícími dezerty, protože spotřebitelé je mají rádi a v létě by je mohli ocenit i v osvěžující, studené variantě. Proto jsme se rozhodli vyrábět nanuk a kornout Marlenka.“

„Kolegové z Marlenky kladou důraz na kvalitu a vybrané ingredience stejně jako my. Nanuky i kornout tak obsahují med, který si společnost vyrábí sama, a také výborné ořechy, které si sami praží. Dávalo nám smysl, aby se spojily dvě české firmy a společně uvedly na trh něco výjimečného. Věříme, že si spotřebitelé zamilují Marlenku i ve formě zmrzliny,“ uzavírá.

 

Názor odbornice:

„Novinky je nutné zavádět opatrně.“

Zavádět novinky je pro naše vlastní cukrářské výrobky nepsaná povinnost, ovšem vždy je dobré to dělat raději opatrně a s důkladnou rozvahou. Nemá smysl zahlcovat trh novinkami, které nejsou promyšlené a ztrácí myšlenku. Zákazník si zaslouží, abychom mu vždy nabídli to, co budeme schopni zařadit do trvalejšího sortimentu, tedy alespoň na dvě až tři sezony. V Globusu plánujeme pro letošní sezónu vylepšit naši jahodovou zmrzlinu na smetanovém základu zvýšením podílu jahod a připravujeme sorbet mango, který bude velice osvěžující.

Aneta Turnovská, tisková mluvčí, Globus Česká republika

 

 

Data:

Zmrzliny v nákupech českých domácností

Během posledních 12 měsíců zmrzlinu pro domácí spotřebu nakoupilo 9 z 10 českých domácností. Domácnosti ji vkládaly do svých nákupních košíků jednou za 21 dní a během jednoho nákupu za zmrzlinu utratily téměř 70 Kč. Roční výdaje jedné domácnosti na tuto kategorii představovaly 1 200 Kč, za které si domácnosti domů přinesly více než 11 kilogramů zmrzlin.

Sezonní rozdíly jsou mezi jednotlivými ročními obdobími poměrně velké. Nejvíce domácností nakupuje zmrzlinu během letních měsíců. V červenci si ji do nákupního košíku vloží téměř 70 % domácností. Naopak nejmenší zájem o zmrzliny mají v listopadu, kdy si do nákupního košíku vloží zmrzlinu pouze 25 % domácností.

Mléčné zmrzliny tvoří téměř 65 % výdajů na kategorii. Domácnosti nakupují zmrzliny přibližně jednou za měsíc a jejich průměrná cena se pohybuje okolo 95 Kč. Téměř 25 % výdajů tvoří zmrzliny na vodném základu, jejichž průměrná cena je o něco nižší než u mléčných zmrzlin, konkrétně 92 Kč.

Mezi nejoblíbenější příchutě zmrzlin jednoznačně patří vanilková, která tvoří čtvrtinu celkových výdajů na kategorii. Dále následují čokoládová a jahodová příchuť.

Domácnosti nakupují zmrzliny převážně ve slevových akcích. Více než polovina výdajů na zmrzliny byla utracena za zboží ve slevě. V nákupech domácností převládají privátní značky, které taktéž tvořily více než 50 % výdajů na kategorii.

Nejčastějším místem nákupu zmrzlin jsou diskontní prodejny, kde nakupuje téměř 45 % českých domácností.

Zdroj: YouGov Shopper panel, 2024

 

Smetanové zmrzliny jsou jasnou jedničkou

Zmrzlina patří mezi nejoblíbenější letní sladkosti českých spotřebitelů. Podle březnového kvantitativního výzkumu, na reprezentativním vzorku české dospělé populace o velikosti 500 respondentů agentury InsightLab, si ji alespoň občas dopřeje 92 % dospělých, a to bez ohledu na věk nebo pohlaví.

Smetanové zmrzliny alespoň někdy nakupuje 81 % spotřebitelů a následují tvarohové či jogurtové (50 %). Zmrzliny na čokoládovém základě nakupuje 38 % konzumentů, stejně tak jako ovocné vodové zmrzliny. Ovocné sorbety volí třetina spotřebitelů (30 %). Vodové ovocné zmrzliny kupují častěji mladší zákazníci (18–44 let).

Čeští spotřebitelé nakupují nejvíce menší balení zmrzlin ve formě nanuků nebo větší balení v podobě vaničky na doma (67 % a 62 %). Kornouty volí polovina nakupujících, zatímco točenou zmrzlinu 37 %. Zmrzlinové dorty a kelímky zůstávají méně populární (22 % a 18 %). Po nanucích častěji sahají mladší spotřebitelé do 44 let, naopak ti starší 45 let je kupují méně často. V letní sezoně jsou zmrzliny alespoň jednou týdně kupovány 54 % spotřebiteli a 83 % aspoň dvakrát měsíčně. Vícekrát týdně ji pořizuje 40 % nakupujících ve věku 18–44 let, u starších je to jen 21 %.

Češi typicky nakupují zmrzliny v pestré škále příchutí. Chuťově dominují vanilka (66 %), čokoláda (57 %) a jahoda (51 %). Tvarohovou příchuť, slaný karamel a pistácii někdy nakupuje okolo třetiny spotřebitelů. Příchutě lesních plodů, oříšků, citrusů a jogurtu občas nakupuje zhruba každý čtvrtý zákazník, každý pátý kupuje malinovou, mangovou a černý rybíz. Přibližně sedmina nakupuje příchutě višeň/třešeň, meruňka a banán. Nejméně oblíbená je ananasová (5 %). Příchuť jahoda je nakupována spíš věkovou kategorií 18–44 let, někdy ji nakupuje 59 % konzumentů.

Nejvíce nakupovanými značkami zmrzlin jsou Míša, Mrož a Prima, nakupuje je více než polovina spotřebitelů. Značku Carte dʼOr a Algida nakupuje polovina konzumentů. Pod polovinou se drží značky Magnum, Pegas, Zmrzlina z Opočna a privátní značky (Lidl, Billa nebo Tesco). Značku Cornetto nakupuje zhruba třetina spotřebitelů. Viennetta, Häagen-Dazs, Calippo a Polárka kupuje pětina spotřebitelů. Spotřebitelé ve věku 18–44 let nakupují Calippo a privátní značky více častěji než starší generace.

 

TOP nakupované zmrzliny

Míša 59 %

Mrož 56 %

Prima 51 %

Carte dʼOr 50 %

Algida 50 %

Magnum 48 %

Pegas 42 %

Privátní značky 42 %

Zmrzlina z Opočna 41 %

Cornetto 31 %

 

Aktuálně z trhu:

Unilever oznámil vznik The Magnum Ice Cream Company

Nadnárodní výrobce potravin, kosmetiky a produktů péče o domácnost, společnost Unileveru, oznámila vznik nové zmrzlinové firmy řízené samostatně od ostatních divizí. The Magnum Ice Cream Company v České republice a na Slovensku zahrnuje značky Algida, Magnum, Ben & Jerry´s, Carte D´Or, Cornetto a lokální značky Míša, Eskymo nebo Ledňáček. Globální zmrzlinový byznys s obratem 8,3 mld. eur bude řízen z Amsterdamu.

Oznámení nového názvu samostatné společnosti navazuje na prohlášení z minulého roku, kdy Unilever oznámil svůj záměr oddělit divizi zmrzliny, aby vytvořil přední světový podnik zaměřený na jednu kategorii s cílem podpořit její růstový potenciál.

Český a slovenský tým vede od ledna 2025 Eva Kadlecová, která byla jmenována do role generální ředitelky. Zároveň přebírá také zodpovědnost za řízení Out Of Home (horeca, čerpací stanice, sezonní místa, convenience atd.) obchodního týmu v rámci střední a východní Evropy.

 

Česká zmrzlina z Opočna představuje nové, netradiční chutě

V letošním roce rozšiřuje značka Česká zmrzlina z Opočna sortiment o nové, netradiční příchutě:

Mechový dort (mléčná zmrzlina s chutí inspirovanou oblíbeným dezertem), Cukrová vata (nostalgická mléčná zmrzlina s chutí sladkého dětství), Citrusové yuzu (osvěžující ovocná zmrzlina s exotickým nádechem), Bezový květ (ledová tříšť s jemnou květinovou chutí), a Řemeslné sorbeto (prémiová řada sorbetů Červený pomeranč, Růžový grep a Mandarinka). Točená zmrzlina je dostupná ve více než 1 500 prodejních místech po celé České republice.

Kelímkové zmrzliny, které jsou bez lepku, se nabízejí v těchto příchutích: Vanilka (klasická smetanová zmrzlina s pravou vanilkou z Opočna), Čokoláda (bohatá čokoládová zmrzlina s jemným kakaovým práškem), Pistácie (řemeslná zmrzlina s kousky pražených pistácií pro intenzivní chuťový zážitek), Borůvkova bez přidaného cukru (varianta pro všechny, kteří preferují méně cukru), Vanilka (exkluzivní zmrzlina s čistou chutí pravé vanilky z Madagaskaru), Ananas a další.

 

Gabriela Bachárová, gabriela.bacharova@atoz.cz

Článek vyšel i v časopisu Zboží&Prodej 4/2025.

Související články:

Zboží&Prodej 4/2024: Trh se zmrzlinami vzkvétá

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required