logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

V sobotu se uskuteční jarní kolo sbírky potravin

23. dubna 2025
Zprávy 0
512
V sobotu se uskuteční jarní kolo sbírky potravin

Jarní Sbírka potravin se bude konat 26. dubna. I letos se zapojí řetězce Globus, Billa, Albert, Penny, Tesco či Kaufland.

V šestnácti hypermarketech Globus bude možné tradičně charitativní nákup pořídit. K darování se hodí trvanlivé potraviny jako těstoviny, rýže, dětská výživa, kosmetika, drogerie, konzervy či zavařeniny, které jsou pak potravinovými bankami darovány do rukou lidí v nouzi. Na vhodnost sortimentu k nákupu poukáže akční leták Globusu na dané období, vystavené zboží na nákupní ploše, mobilní aplikace Můj Globus i další propagační materiály s logem Sbírky potravin.

Přečtěte si také
V podzimním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 718 tun zboží pro potřebné
Sbírka potravin

Sbírky potravin jsou příležitostí, jak vyjádřit sounáležitost s lidmi v nouzi a poslat jim hmotnou pomoc. Je již tradicí, že se v ohlášené dny vypraví lidé do obchodů a spolu se svým nákupem pořídí něco pro klienty potravinových bank. Aby měli snazší výběr, bude v hypermarketech Globus speciálně vystaveno zboží, které se k darování hodí a zároveň figuruje v akčním letáku za výhodnou cenu.

„Všechny naše hypermarkety se do Sbírky potravin zapojí podporou vhodného sortimentu pro darování do potravinových bank. To je náš příspěvek nad další pomoci, kterou potravinovým bankám a jejich klientům poskytujeme na každodenní bázi. Naši zákazníci jsou ve Sbírkách jedni z nejštědřejších vůbec, darují s železnou pravidelností velké množství trvanlivých potravin, drogerii i dětské potřeby,“ říká Aneta Turnovská, tisková mluvčí sítě Globus.

Cesta daru

Dobrovolníci Sbírky potravin budou v hypermarketech Globus s označenými košíky logem Sbírky potravin přijímat dary v sobotu 26. dubna od 8. do 18. hodiny. Mnoho zákazníků se při nákupu ptá, co se děje s nákupem, který odevzdají do rukou dobrovolníků Sbírky potravin. Zboží putuje po skončení Sbírky potravin z obchodu do nejbližší potravinové banky v oblasti. Odtud jsou pak věnovány přímo konkrétním lidem v nouzi, nebo jsou přiděleny charitativním organizacím, které dary dál rozdělí.

„Potravinové banky provozují od loňského léta Výdejny potravinové pomoci a napřímo jsme podpořili více než 25 tisíc lidí v nouzi. Nejvíce balíčků obdrželi rodiče samoživitelé a jejich děti, téměř 50 procent balíčků směřovalo na podporu této sociálně nejohroženější skupiny. Při letošní Sbírce chceme požádat veřejnost právě o podporu neúplných rodin, a to základními trvanlivými potravinami, dětskou výživou, ale i dětskou drogerií,,“ uvádí Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.

Stovky tun potravin hypermarkety Globus darují potravinovým bankám mimo sbírek také na pravidelné měsíční bázi. Jen za rok 2024 tak poskytly potravinové dary v hodnotě takřka 10 milionů korun.

Kaufland zapojí všechny prodejny

Do akce se tento rok opět zapojí všechny prodejny Kaufland. Jeho zákazníci tak budou moci během posledního dubnového víkendu darovat potřebným jídlo nebo drogistické zboží. Kaufland se do Sbírky potravin zapojuje pravidelně, což odráží jeho odpovědný přístup k podnikání.

V sobotu 26. dubna od 8 do 18 hodin stačí nakoupit v kterékoliv prodejně Kaufland a přidat do svého nákupního košíku produkty určené do sbírky. Nejvíce se doporučují trvanlivé potraviny jako konzervy, luštěniny, těstoviny, cukr, sůl nebo olej. Z drogistického zboží jsou nejvíce potřeba hygienické potřeby, pleny, zubní pasty, sprchové gely či vlhčené ubrousky.

„Velmi si vážíme štědrosti našich zákazníků, kterým není osud lidí v nouzi lhostejný. Svoji štědrost dokázali již při loňských povodních, kdy v naší sbírce Povodně 2024 České federaci potravinových bank darovali částku 8 600 000 korun, kterou jsme následně zaokrouhlili na 10 000 000 korun. Dlouhodobě patří naši zákazníci také k nejštědřejším dárcům právě ve Sbírce potravin. Jen loni na podzim darovali 135 tun potravinové pomoci a věřím, že stejný výsledek docílíme i v jarní potravinové sbírce,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

V den sbírky stačí všechny produkty po zaplacení předat za pokladnou dobrovolníkům z České federace potravinových bank nebo zaměstnancům řetězce Kaufland. Ti budou na sobě mít po celou dobu akce zástěry s logem sbírky. Potraviny se následně dostanou do krajských poboček potravinových bank, kde si je převezmou neziskové organizace. Od nich potřebné zboží nejčastěji putuje k matkám samoživitelkám, rodinám v nouzi nebo seniorům.

Albert pravidelným účastníkem

Zapojit se mohou i zákazníci ve 128 obchodech Albert. S přebíráním potravin i drogerie opět pomohou dobrovolníci včetně zástupců dvaceti čtyř dětských domovů. Obchody Albert se zapojují do Sbírky potravin pravidelně už od jejího prvního ročníku. „Sbírka potravin se stala krásnou tradicí a rozšířila se ve velký svátek solidarity. Těší mě ochota zákazníků pomáhat potřebným,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

„Naši dárci se často ptají, komu potraviny pomohou. Proto jsou v řadě prodejen mezi dobrovolníky také sami příjemci potravin či organizace, které pomoc distribuují. Již po sedmé potkají naši zákazníci ve vybraných prodejnách i dobrovolníky z dětských domovů, kterým darované potraviny také pomáhají. Dary z těchto čtyřiadvaceti obchodů půjdou přímo jejich svěřencům,“ dodává.

Penny poprvé zapojí všechny prodejny

Pomoc lidem v těžké životní situaci i odpovědný přístup k potravinám – to jsou hlavní důvody, proč se Penny každoročně zapojuje do Sbírky potravin. Letos přichází s inovativním způsobem, kdy poprvé zapojí všech více než 430 prodejen po celé republice, čímž se možnost přispět otevře naprosto všem zákazníkům. Ti budou moci darovat finanční částku při placení.

Namísto jednorázového sběru potravin ve vybraných obchodech tak bude letos možné přispět finančně, jednoduše a přímo, ve všech prodejnách Penny po celé ČR. Možnost pomoci se tak otevírá všem zákazníkům bez ohledu na to, kde nakupují. Finanční dar navíc umožní potravinovým bankám nakoupit přesně to, co je v danou chvíli nejvíce potřeba.

„Potravinové sbírky považujeme za důležitý nástroj pomoci, a proto si vážíme možnosti být jejich součástí. Jsme přesvědčeni, že tento přístup přinese řadu výhod, především úplně poprvé zapojení všech více než 430 prodejen Penny po celé ČR. Věříme, že tato nová forma pomoci přinese potravinovým bankám více flexibility a zároveň umožní zapojení širšího spektra našich zákazníků,“ říká Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu.

Zákazníci budou moci darovat libovolnou částku prostřednictvím speciálního tlačítka, které bude k dispozici u pokladen. Penny se zároveň zcela vzdává jakéhokoliv zisku. Celá darovaná částka v plné výši poputuje potravinovým bankám, které za ni po skončení sbírky pořídí potřebné zboží. Darovaná částka bude také uvedena na účtence a zákazníci si ji budou moci odečíst z daní.

Aby dopad akce byl co největší, proběhne Sbírka rovnou během čtyř po sobě jdoucích dnů – zákazníci budou moci přispívat od 24. do 27. dubna, přičemž nejpozději 15. května dojde k převodu vybraných prostředků na transparentní účet České federace potravinových bank.

Penny dlouhodobě podporuje projekty, které pomáhají lidem v těžké životní situaci a zároveň přispívají k udržitelnějšímu nakládání s potravinami. Spolupráce s potravinovými bankami je součástí širšího závazku společnosti omezovat plýtvání potravinami.

Billa navýšila prodejny

Billa podpoří jarní Sbírku potravin ve všech 279 prodejnách i a na svém e-shopu, kde sbírka poběží až do 6. května. Všechny prodejny po celé České republice zapojuje Billa do Sbírky potravin už čtvrtým rokem. S rostoucím počtem prodejen roste i počet míst, kde lidé mohou pomoci potřebným. Oproti podzimní sbírce 2024 přibylo třicet prodejen, kde budou lidem pomáhat dobrovolníci. Celkem to bude ve 118 prodejnách, na zbývajících bude sbírka probíhat statickou formou.

„Už sedmé kolo zapojujeme do sbírky všechny naše prodejny, stejně jako poslední tři kola i náš e-shop. Cítíme jako samozřejmost v dnešní náročné době pomáhat těm, co prochází těžkým životním obdobím. Potkat to může každého z nás a pomáhat druhým je něco, co by mělo být přirozené. Uvědomujeme si, jak náročná je dnešní doba, zejména pro samoživitele, seniory, pěstounské rodiny, hendikepované nebo lidi bez domova. Pro řadu lidí je balení těstovin, rýže, polévky, konzervy, pracího prášku nebo hygienické prostředky maličkost, ale pro lidi v nouzi je to věc, kterou si kvůli jejich životní situaci nemohou zkrátka dovolit,“ říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & public affairs Billa ČR.

Jak dodává: „Každoročně se nám díky našim zákazníkům daří vybrat jen v našich prodejnách a e-shopu více než sto tun pomoci. Těší nás, že lidé si uvědomují, jak je pro některé dnešní doba těžká, a že každoročně přispívají ve větším množství. Věříme, že tomu tak bude i tentokrát, a společně pomůžeme vybrat rekordní pomoc.“

Mezi produkty, které lidé v nouzi nejvíce potřebují, patří trvanlivé potraviny jako konzervy, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko, olej, rýže a luštěniny, těstoviny a základní i dětská drogerie.

Tesco pomůže i on-line

Tesco se i letos připojuje k jarní Sbírce potravin. Do pomoci lidem v nouzi se zapojí více než 180 obchodů Tesco po celé ČR a také služba Tesco Online nákupy. Přispět on-line je možné již ode dneška až do 6. května. K dispozici budou také oblíbené předpřipravené balíčky pro rychlý a pohodlný příspěvek.

„Jsem moc ráda, že se do sbírky zapojí všechny naše prodejny i Tesco online nákupy. Věřím, že díky štědrosti našich zákazníků opět pomůžeme tam, kde je to nejvíce potřeba,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco ČR. „Minulý rok se u nás v rámci jarní a podzimní Sbírky vybralo 177 tun potravin, což odpovídá více než 421 tisícům porcí jídla. K tomu jsme ještě přidali balíčky v hodnotě 270 000 korun. Velké poděkování patří našim zákazníkům, kolegům i dobrovolníkům, bez nich by to nešlo,“ dodává.

V den sbírky mohou zákazníci ve vybraných prodejnách zakoupit předpřipravené balíčky pomoci v hodnotě 170 korun. Jejich složení bylo pečlivě sestaveno ve spolupráci s potravinovými bankami – obsahují například rýži, těstoviny, krupičku, polévky nebo paštiky. Darovat lze i jednotlivé trvanlivé potraviny a drogerii. V mnoha prodejnách budou přítomní dobrovolníci, kteří s výběrem rádi pomohou.

Kdo preferuje nakupování on-line, může přispět prostřednictvím Tesco Online nákupů až do 6. května. K dispozici jsou tři druhy Balíčků pomoci – Základní za 100 korun, Velký za 300 korun a Balíček do domácnosti za 150 korun.

 

Související články:

Sbírka potravinV podzimním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 718 tun zboží pro potřebné

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required