logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Profily 0
294
Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

Diskontní řetězec Penny se výrazně angažuje v boji proti plýtvání potravinami. Mezi jeho aktivity patří prodej zlevněných balíčků, projekt Rohlík na strouhanku nebo spolupráce s potravinovými bankami. „V loňském roce jsme díky zlevněným balíčkům potravin, kterým se blížil konec minimální trvanlivosti, zachránili přibližně 900 tun potravin,“ upozorňuje v rozhovoru Petr Baudyš, vedoucí oddělení kvality a udržitelnosti společnosti Penny Market Česká republika.

Přečtěte si také
Penny pokračuje v aktivitách proti plýtvání potravinami, edukuje i veřejnost

Můžete představit několik nejzajímavějších čísel týkajících se boje proti plýtvání potravinami v síti Penny?

V loňském roce jsme díky zlevněným balíčkům potravin, kterým se blížil konec minimální trvanlivosti, zachránili přibližně 900 tun potravin, které by jinak skončily v odpadu. Celkem vzniklo přes 440 tisíc zachráněných balíčků. Díky těmto aktivitám jsme navíc společně ušetřili více než 10 000 tun emisí CO₂. Vedle toho jsme například v rámci projektu Rohlík na strouhanku zachránili pět milionů kusů pečiva, které zákazníci využili k výrobě domácí strouhanky.

Jak fungují zlevněné balíčky potravin, kterým se blíží doba spotřeby?

Zlevněné balíčky jsou jedním z hlavních nástrojů, jak v Penny bojujeme proti plýtvání čerstvými potravinami. Obsahují pečlivě vybrané zboží, kterému se blíží datum spotřeby, například ovoce, zeleninu, pečivo, mléčné výrobky nebo uzeniny. Zákazníci si mohou zlevněné balíčky Neplýtváme s Penny vyzvednout přímo ve své nejbližší prodejně, a to bez nutnosti předchozí objednávky. Za 79 korun získají potraviny v hodnotě minimálně 160 korun, což znamená slevu nejméně 50 procent.

Jak probíhá proces darování potravin potravinovým bankám?

S potravinovými bankami spolupracujeme pravidelně od roku 2017. Naší snahou je, aby potraviny, které jsou stále kvalitní, ale už je nelze běžně prodávat, nepřišly nazmar. Darujeme především trvanlivé potraviny, a to jak průběžně z jednotlivých prodejen, tak formou účasti na celonárodních Sbírkách potravin, které probíhají dvakrát ročně. Letos na jaře jsme se poprvé zapojili do sbírky pomocí konceptu darování finančního příspěvku u pokladen. Díky tomu jsme mohli zapojit celou naší prodejní síť, která čítá na 430 prodejen a umožnili tak rovněž možnost přispět na dobrou věc všem našim zákazníkům.

Přečtěte si také
U metra Pražského povstání vznikl nový obchodní prostor. Jako první ve Vista House otevřely Penny a dm drogerie

Za vybraný finanční obnos mohly potravinové banky pořídit přesně ty produkty, kterých mají nedostatek. Potraviny pak putují přes regionální sklady potravinových bank k lidem, kteří se ocitli v tíživé životní situaci, například samoživitelkám, seniorům, pěstounům nebo lidem se zdravotním postižením. Penny podporuje potravinové banky také mimo jednorázové akce, a to jak pravidelnými dary, tak materiální a finanční podporou jejich provozu a logistiky.

Jakými dalšími způsoby se snažíte bojovat proti plýtvání potravinami?

Kromě spolupráce s potravinovými bankami realizujeme i další iniciativy, například Rohlík na strouhanku. V Penny nepřijdou nazmar ani neprodané rohlíky. Rohlíky, které se neprodaly čerstvé, zabalíme do pytlíku po deseti kusech a nabízíme je pro domácí přípravu strouhanky. Cenově přitom starší pečivo vyjde na zhruba polovinu toho, co strouhanka přímo od výrobce. V rámci tohoto projektu se neprodané pečivo přetváří na strouhanku. V roce 2024 jsme tak zachránili přes pět milionů kusů rohlíků.

Kontrola kvality ovoce a zeleniny probíhá v našich prodejnách každé dvě hodiny. Vytřídíme při ní kusy, které například nesplňují estetickou kvalitu nebo je potřeba je zkonzumovat v co nejkratší době. Ovoce a zeleninu, které už nechceme nabízet zákazníkům v rámci zvýhodněných balíčků, ale stále je ještě vhodné ke konzumaci, slouží ke krmení zvířat. Darujeme je desítkám zoologických zahrad po celém Česku v rámci projektu Penny pro ZOO.

Co v této oblasti chystáte do budoucna?

V roce 2025 plánujeme rozšířit prodej balíčků do celé sítě prodejen Penny.

Související články:

Penny pokračuje v aktivitách proti plýtvání potravinami, edukuje i veřejnost U metra Pražského povstání vznikl nový obchodní prostor. Jako první ve Vista House otevřely Penny a dm drogerie PennyPenny zvyšuje mzdy pojedenácté za posledních devět let Do prodejny Penny to mají zákazníci vždy méně než 10 kilometrů

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required