logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Profily 0
714
Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

Diskontní řetězec Penny se výrazně angažuje v boji proti plýtvání potravinami. Mezi jeho aktivity patří prodej zlevněných balíčků, projekt Rohlík na strouhanku nebo spolupráce s potravinovými bankami. „V loňském roce jsme díky zlevněným balíčkům potravin, kterým se blížil konec minimální trvanlivosti, zachránili přibližně 900 tun potravin,“ upozorňuje v rozhovoru Petr Baudyš, vedoucí oddělení kvality a udržitelnosti společnosti Penny Market Česká republika.

Přečtěte si také
Penny zvyšuje mzdy pojedenácté za posledních devět let
Penny

Můžete představit několik nejzajímavějších čísel týkajících se boje proti plýtvání potravinami v síti Penny?

V loňském roce jsme díky zlevněným balíčkům potravin, kterým se blížil konec minimální trvanlivosti, zachránili přibližně 900 tun potravin, které by jinak skončily v odpadu. Celkem vzniklo přes 440 tisíc zachráněných balíčků. Díky těmto aktivitám jsme navíc společně ušetřili více než 10 000 tun emisí CO₂. Vedle toho jsme například v rámci projektu Rohlík na strouhanku zachránili pět milionů kusů pečiva, které zákazníci využili k výrobě domácí strouhanky.

Jak fungují zlevněné balíčky potravin, kterým se blíží doba spotřeby?

Zlevněné balíčky jsou jedním z hlavních nástrojů, jak v Penny bojujeme proti plýtvání čerstvými potravinami. Obsahují pečlivě vybrané zboží, kterému se blíží datum spotřeby, například ovoce, zeleninu, pečivo, mléčné výrobky nebo uzeniny. Zákazníci si mohou zlevněné balíčky Neplýtváme s Penny vyzvednout přímo ve své nejbližší prodejně, a to bez nutnosti předchozí objednávky. Za 79 korun získají potraviny v hodnotě minimálně 160 korun, což znamená slevu nejméně 50 procent.

Jak probíhá proces darování potravin potravinovým bankám?

S potravinovými bankami spolupracujeme pravidelně od roku 2017. Naší snahou je, aby potraviny, které jsou stále kvalitní, ale už je nelze běžně prodávat, nepřišly nazmar. Darujeme především trvanlivé potraviny, a to jak průběžně z jednotlivých prodejen, tak formou účasti na celonárodních Sbírkách potravin, které probíhají dvakrát ročně. Letos na jaře jsme se poprvé zapojili do sbírky pomocí konceptu darování finančního příspěvku u pokladen. Díky tomu jsme mohli zapojit celou naší prodejní síť, která čítá na 430 prodejen a umožnili tak rovněž možnost přispět na dobrou věc všem našim zákazníkům.

Přečtěte si také
Do prodejny Penny to mají zákazníci vždy méně než 10 kilometrů

Za vybraný finanční obnos mohly potravinové banky pořídit přesně ty produkty, kterých mají nedostatek. Potraviny pak putují přes regionální sklady potravinových bank k lidem, kteří se ocitli v tíživé životní situaci, například samoživitelkám, seniorům, pěstounům nebo lidem se zdravotním postižením. Penny podporuje potravinové banky také mimo jednorázové akce, a to jak pravidelnými dary, tak materiální a finanční podporou jejich provozu a logistiky.

Jakými dalšími způsoby se snažíte bojovat proti plýtvání potravinami?

Kromě spolupráce s potravinovými bankami realizujeme i další iniciativy, například Rohlík na strouhanku. V Penny nepřijdou nazmar ani neprodané rohlíky. Rohlíky, které se neprodaly čerstvé, zabalíme do pytlíku po deseti kusech a nabízíme je pro domácí přípravu strouhanky. Cenově přitom starší pečivo vyjde na zhruba polovinu toho, co strouhanka přímo od výrobce. V rámci tohoto projektu se neprodané pečivo přetváří na strouhanku. V roce 2024 jsme tak zachránili přes pět milionů kusů rohlíků.

Kontrola kvality ovoce a zeleniny probíhá v našich prodejnách každé dvě hodiny. Vytřídíme při ní kusy, které například nesplňují estetickou kvalitu nebo je potřeba je zkonzumovat v co nejkratší době. Ovoce a zeleninu, které už nechceme nabízet zákazníkům v rámci zvýhodněných balíčků, ale stále je ještě vhodné ke konzumaci, slouží ke krmení zvířat. Darujeme je desítkám zoologických zahrad po celém Česku v rámci projektu Penny pro ZOO.

Co v této oblasti chystáte do budoucna?

V roce 2025 plánujeme rozšířit prodej balíčků do celé sítě prodejen Penny.

Související články:

PennyPenny zvyšuje mzdy pojedenácté za posledních devět let Do prodejny Penny to mají zákazníci vždy méně než 10 kilometrů

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required