
Společnosti Zásilkovna navázala spolupráci s maloobchodní sítí Žabka. Zákazníci obchodu si mohou nově vyzvednout zásilky z výdejního Z-Boxu přímo ve vybraných prodejnách. Aktuálně jsou boxy instalovány ve dvanácti obchodech Žabka a další desítky míst napříč republikou jsou v přípravě. Boxy se instalují jak do stávajících obchodů, tak při rekonstrukcích provozoven, například v pražské Letohradské ulici.
Podle květnového výzkumu společnosti Nielsen Admosphere si doručení do výdejních boxů při on-line nákupech volí 72 procent Čechů. Nejvíce oceňují jejich časovou flexibilitu a ekologičnost. Celých 90 procent lidí by nesouhlasilo se zrušením boxu v jejich lokalitě, ukázal také výzkum.
„Naše prodejny rozšiřujeme o služby, které lidem v okolí opravdu zjednodušují život. Výdejní box Zásilkovny uvnitř obchodu umožňuje zákazníkům vyzvednout si zásilku pohodlně, v suchu a během nákupu, a to i ve dnech, kdy jsou ostatní obchody zavřené,“ říká Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka. Ta má obvyklou otevírací dobu od 6:00 do 23:00, navíc má otevřeno i během velkých státních svátků, kdy má většina obchodů zavřeno.
„Lidé v Česku si v květnu nechali poslat do Z-Boxů skoro dvakrát více zásilek než ve stejném měsíci loni. Boxy jsou populární a naším cílem je být zákazníkům co nejblíž. Díky spolupráci se Žabkou si mohou zásilku vyzvednout pohodlně, bez front a ve chvíli, kdy se jim to opravdu hodí. Třeba cestou z práce nebo při nákupu,“ doplňuje Erich Čomor, generální ředitel skupina Packeta, kam patří i Zásilkovna.
Díky tomu, že jsou boxy nonstop (v případě obchodů Žabka po velkou část dne), dostupné, minimalizují neúspěšné doručení zásilek, což znamená i méně dodávek na silnicích a menší dopravní ruch i zácpy. Kurýři také doručí více zásilek najednou a díky efektivnějším trasám i kratšímu čekání dodávek se zapnutým motorem klesají emise CO2 oproti doručení ke dveřím minimálně o 30 procent. V současnosti provozuje Zásilkovna v Česku 5 500 Z-Boxů. Žabka má aktuálně v Česku 114 prodejen.