logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Kaufland vydal třetí report udržitelnosti

14. října 2025
Zprávy 0
374
Kaufland vydal třetí report udržitelnosti

Podpora regionálních dodavatelů, investice do obnovitelných zdrojů, pomoc při povodních či celkový výtěžek 102 milionů korun ve Vánoční sbírce pro Světlušku jsou jen některé z řady aktivit, které společnost Kaufland Česká republika představuje ve svém třetím dobrovolném reportu udržitelnosti.

Kaufland realizuje udržitelné aktivity napříč všemi oblastmi svého podnikání od výroby a logistiky přes energetiku až po společenskou odpovědnost. Patří mezi lídry v oblasti udržitelnosti a zároveň klade velký důraz na otevřenost. Každý rok získává řadu prestižních ocenění jak za produkty svých privátních značek, tak i pro celou společnost.

Přečtěte si také
V Kauflandu je z použité obalové fólie znovuvyužitelný materiál
Kaufland

„Report udržitelnosti zpracováváme jednou za dva roky, abychom veřejně představili naše aktivity v oblasti odpovědného podnikání. Sdílíme nejen naše úspěchy, ale i výzvy do budoucna. Je to pro nás závazek a zároveň motivace pokračovat v dalším rozvoji,“ říká tisková mluvčí společnosti Renata Maierl.

Lokální podpora a udržitelnost

Kaufland v posledních letech významně rozšiřuje spolupráci s regionálními producenty napříč celým sortimentem, čímž výrazně posiluje lokální ekonomiku. To podporuje kampaní Z lásky k regionům. Také jako jediný obchodní řetězec provozuje v České republice svůj vlastní masozávod. Z pohledu kvality i udržitelnosti jde podle vyjádření retailera o špičkové pracoviště, které využívá moderní technologie, a přitom zachovává tradici řeznického řemesla.

Přečtěte si také
Ceny, udržitelnost a AI

V rámci prevence vzniku potravinového odpadu zavádí široké spektrum opatření, jako je například efektivní spolupráce s potravinovými bankami nebo předávání neprodejných potravin myslivcům, zoologickým zahradám a farmářům. V kampani Nekrm koš pak šíří povědomí o předcházení plýtvání jídlem a snaží se motivovat veřejnost ke změně návyků.

Společnost také v posledních letech zlepšila míru třídění odpadu na 80 procent, díky čemuž se většina odpadu stává znovu využitelným materiálem. Za zmínku určitě stojí pilotní projekt testování zpětného odběru PET lahví a plechovek.

Zelená energie a elektromobilita

Od publikace posledního reportu otevřel Kaufland osm nových prodejen, kde klade důraz nejen na pohodlí zákazníků a zaměstnanců, ale i na udržitelnost. S otevřením každé nové prodejny navíc rozděluje během tří let jeden milion korun mezi komunitní projekty v jejím okolí. Ve spolupráci s Nadací Via navíc realizuje i grantový program pro komunitní zahrady, ve kterém ročně rozdělí další milion korun. Zlepšuje tak život v okolí svých prodejen a každoročně přispívá na výstavbu komunitních zahrad po celé republice.

Kaufland investuje i do ekologických řešení, která přispívají ke snižování energetické náročnosti provozoven. Ve všech prodejnách využívá úsporné LED osvětlení a na vybraných instaluje velké fotovoltaické elektrárny. Energii z vlastní elektrárny již například využívá distribuční centrum v Modleticích. Společnost také spolupracuje s E.ON na budování páteřní sítě dobíjecích stanic po celé České republice. Elektromobilita tak postupně získává pevné místo v portfoliu udržitelných aktivit řetězce.

Neziskové organizace i mimořádné výzvy

Pod křídly Kauflandu je několik neziskových organizací, mezi které patří Světluška, Ježíškova vnoučata, Debra ČR či Dejme dětem šanci. „S projektem Nadačního fondu Českého rozhlasu Světluška jsme navázali spolupráci již v roce 2019 a od té doby se nám podařilo získat 102 milionů korun na podporu lidí se zrakovým handicapem, z čehož máme opravdu velkou radost,“ doplňuje Renata Maierl.

Společnost také aktivně podporuje český hokej napříč všemi kategoriemi. V současnosti například probíhá projekt Puky pomáhají, který podporuje mládežnické hokejové kluby napříč Českou republikou. Za poslední dva roky mezi ně rozdělila přes dvacet milionů korun.

Kaufland také velmi rychle reaguje i na krizové situace. Ať už šlo o ničivé tornádo na Moravě nebo vypuknutí válečného konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou, společnost byla vždy připravena zasáhnout. I při povodních v září 2024 okamžitě poskytla potravinovou pomoc v hodnotě šest milionů korun. Spustila také sbírku, ve které zákazníci přispěli sumou 8 637 900 korun, kterou Kaufland navýšil na deset milionů korun.

Kaufland vydává report udržitelnosti dobrovolně v souladu s mezinárodně uznávanou metodikou GRI (Global Reporting Initiative). Aktuální vydání pokrývá obchodní roky 2022 a 2023, zároveň však obsahuje i důležité informace z roku 2024. Vybrané ukazatele jsou auditovány nezávislou společností Forvis Mazars.

Celý report je ke stažení zde: www.kaufland.cz/reportudrzitelnosti

 

 

Související články:

KauflandV Kauflandu je z použité obalové fólie znovuvyužitelný materiál Ceny, udržitelnost a AI Kaufland vydal druhý report udržitelnosti Distribuční centrum Kauflandu v Modleticích již využívá energii z vlastní fotovoltaické elektrárny

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required