logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Tesco bojuje proti plýtvání, spotřebitelům nabízí tipy, jak nevyhazovat potraviny

24. října 2025
Zprávy 0
297
Tesco bojuje proti plýtvání, spotřebitelům nabízí tipy, jak nevyhazovat potraviny

Každý den v Česku končí tuny potravin v odpadu, zatímco tisíce lidí nemají co jíst. Řetězec Tesco se rozhodl tento příběh změnit, nejen ve svých obchodech, ale i v domácnostech. Už od roku 2015 daruje neprodané potraviny potřebným, tedy o dva roky dřív, než to vyžadovala legislativa. Jen za poslední rok společnost Tesco Stores ČR pomohla tisícům rodin a darovala v přepočtu 4,6 milionu porcí jídel.

Nová evropská legislativa ustanovila ambiciózní cíl: snížit potravinový odpad pro maloobchod a domácnosti o 30 procent do roku 2030. Tesco chce být lídrem této změny nejen v provozech, kde odpad snižuje již od roku 2015 a již dosáhlo 82procentního snížení, ale chce pomoci i zákazníkům.

Přečtěte si také
Tesco snížilo plýtvání potravinami o 82 procent

Přichází s novými večerními svozy, které umožňují darovat potraviny dvakrát denně. Nejlepší obchody v darování oceňuje jako Bojovníky proti plýtvání a zároveň nabízí praktické tipy, jak neplýtvat doma. Na webových stránkách společnosti je k dispozici manuál, jak neplýtvat, mini kuchařka s tipy na zpracování potravin, kterým by mohlo hrozit vyhození, a recepty na vaření beze zbytků.

Přečtěte si také
Tesco se připojuje k Veggie Challenge. Řetězec podporuje ve zdravém stravování zákazníky i zaměstnance
Tesco

„Boj proti plýtvání potravinami vnímáme jako celospolečenskou výzvu a jako významný prodejce potravin úspěšně pracujeme na snížení potravinového odpadu v rámci našich provozů. Naše aktivity rozšiřujeme i směrem k našim zákazníkům. Chceme jim být partnerem v tom, aby potraviny využívali naplno,“ říká Michal Vaňáček, vedoucí komunikace Tesco Stores ČR.

Tesco se angažuje i na globální úrovni, letos spolupořádalo kulatý stůl OSN Od politiky k talíři, který spojil lídry z celého světa v boji proti plýtvání potravinami. Spolupracuje také s dodavateli na inovacích, které snižují potravinový odpad. Příkladem je uvedení baby brambor, které dříve končily zaorané na poli a nyní jsou vyhledávaným artiklem.

„Tesco je pro nás dlouhodobým strategickým partnerem. Díky efektivní logistice a koordinaci se k potřebným dostává více čerstvých potravin, které by jinak skončily v koši. To znamená konkrétní pomoc pro rodiny, seniory i samoživitele,“ dodává Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.

Odkaz na stránku s tipy proti plýtvání: 

https://corporate.itesco.cz/udrzitelnost/pece-o-planetu/plytvani-potravinami

 

 

 

Související články:

Tesco snížilo plýtvání potravinami o 82 procent TescoTesco se připojuje k Veggie Challenge. Řetězec podporuje ve zdravém stravování zákazníky i zaměstnance Tesco modernizuje hypermarket v pražském nákupním centru Eden Novým generálním ředitelem Tesca je Chris Gee

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required