logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Penny otevřelo nové logistické centrum ve Smiřicích

27. října 2025
Zprávy 0
329
Penny otevřelo nové logistické centrum ve Smiřicích

Společnost Penny Market Česká republika otevřela nové logistické centrum ve Smiřicích v Královéhradeckém kraji, které v době expanze řetězce na tuzemském trhu zajistí zásobování jeho obchodní sítě v celých východních Čechách a přilehlých oblastech. Investice v řádech stovek milionů korun přináší do regionu více než 80 nových pracovních míst.

Nové logistické centrum má rozlohu 25 000 metrů čtverečních, což odpovídá ploše 3,5 fotbalových hřišť. Disponuje kapacitou 24 500 palet a bude obsluhovat až 90 regionálních prodejen Penny. Díky výhodné poloze mezi Hradcem Králové a Jaroměří se zkrátí vzdálenost při cestě zboží za zákazníky, a to v průměru o 6,5 procenta. To přinese nejen lepší flexibilitu a kvalitu v zásobování prodejen, ale i pozitivní dopad na životní prostředí. Celková úspora emisí CO2 tak za celou logistickou síť představuje více než tisíc tun ročně.

Přečtěte si také
Penny promítne sníženou DPH do cen již od prosince
Penny

„Penny je díky výrazným investicím nejdynamičtěji se rozvíjejícím řetězcem v Česku. Plníme tak náš cíl, kterým je být zákazníkům co nejblíže. Nové logistické centrum je nezbytným zázemím, které nám umožní plynule zásobovat rozvíjející se síť našich prodejen. Naše nejnovější investice zároveň  přispívá k vytváření nových pracovních míst v důležitém českém regionu,“ uvádí Florian Naegele, CEO společnosti Penny Market Česká republika.

„Otevření logistického centra ve Smiřicích nám umožní rychlejší a efektivnější zásobování nejen v Královéhradeckém a Pardubickém kraji, ale i v okolí Krkonoš, Jeseníků a severní části Vysočiny,” říká Radek Hovorka, CFO společnosti. Provoz skladu bude zajišťovat osmdesátičlenný zaměstnanecký tým. „V personálním obsazení mistrů a mistrových v tomto skladu máme rovnoměrné zastoupení žen i mužů,” doplňuje.

Přečtěte si také
Penny je novým generálním partnerem české fotbalové reprezentace
Penny

Moderní technologie i důraz na udržitelnost

Celková koncepce výstavby navazuje na nejnovější požadavky na konstrukci dle standardů skupiny REWE a Penny Market Česká republika. Společnost v moderním skladu investovala do mnoha technických inovací, které výrazně zvyšují efektivitu a napomáhají udržitelnosti. Novinkou je speciální zchlazovací dopravník na přepravní boxy pro čerstvé maso a mražené zboží.

Vysokou míru efektivity přináší instalace spádového regálu, jež představuje v rámci Penny dosud největší instalaci. Celý provoz je navržen tak, aby minimalizoval spotřebu energie. Osvětlení se automaticky reguluje pomocí senzorů, zároveň je v celém objektu dostatek přirozeného denního světla, vzduchová clona při otevření dveří zabraňuje úniku tepla či chladu. Díky promyšlenému uspořádání skladu se zkracují i přepravní vzdálenosti manipulačních vozíků, což přináší další úspory.

V areálu je vybudována retenční nádrž pro zadržování dešťové vody, která pomáhá udržovat vodu v krajině a postupně ji odvádí zpět do Labe. Objekt je zároveň vybaven fotovoltaickou elektrárnou s bateriovým úložištěm, úspornými vodními zařízeními a využívá zbytkové teplo z technologií skladu pro vytápění. Kromě toho Penny dbá také na komfortní pracovní prostředí, pro zaměstnance byla zřízena kantýna, relaxační zóna, nabíjecí stanice pro elektrická vozidla či zastřešená kolárna.

Dějiště investic

„Jsem rád, že se Královéhradecký kraj stává dějištěm takto významných investic. Nové logistické centrum ve Smiřicích přináší nejen nová pracovní místa, ale i moderní technologie šetrné k životnímu prostředí. Takové projekty ukazují, že ekonomický rozvoj a udržitelnost mohou jít ruku v ruce,“ uvádí Petr Koleta, hejtman Královéhradeckého kraje.

Nové logistické centrum aspiruje na zisk certifikátu BREEAM v nejvyšším stupni, který hodnotí stavby v oblasti energetické náročnosti, emisí, využití materiálů či hospodaření s vodou a odpady. Celý areál obklopuje specifická zeleň, která je méně náročná na závlahu, umístěno je zde také broukoviště, které v blízké budoucnosti doplní včelí úly.

„Pro město Smiřice je příchod takto významného investora velkým přínosem. Penny během celé výstavby projevilo maximální vstřícnost vůči městu i jeho obyvatelům. Věřím, že nové logistické centrum bude dlouhodobě podporovat rozvoj našeho regionu,“ uzavírá Pavel Seidl, starosta Smiřic.

Související články:

PennyPenny promítne sníženou DPH do cen již od prosince PennyPenny je novým generálním partnerem české fotbalové reprezentace Zákazníci zachrání v prodejnách Penny 95 procent potravin, které by skončily v koši Penny loni otevřelo 12 prodejen, letos zprovozní další obchody

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required