logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

V sobotu se uskuteční Sbírka potravin, zapojí se více než 2 800 obchodů

4. listopadu 2025
Zprávy 0
220
V sobotu se uskuteční Sbírka potravin, zapojí se více než 2 800 obchodů

Již tuto sobotu se uskuteční podzimní kolo tradiční Sbírky potravin. Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR je již dvanáct let jejím spolupořadatelem. Český systém darování potravin a potravinových sbírek patří mezi nejlépe fungující v Evropě.

Podzimní Sbírka potravin se uskuteční v sobotu 8. listopadu od 8:00 do 18:00 hodin ve vybraných prodejnách Albert, Billa, Coop, Globus, Kaufland, Lidl, Makro, Penny, Tesco, a také v drogeriích dm a Teta. Darovat je vhodné především trvanlivé potraviny a drogerii. On-line sbírka probíhá od 4. do 18. listopadu v e-shopech Billa, dm drogerie, Košík.cz, Rohlík.cz, Tesco a Teta. Sbírku potravin tradičně podporují a záštitu nad ní převzali prezident republiky Petr Pavel, ministr zemědělství Marek Výborný, ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka a primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda.

Přečtěte si také
V podzimním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 718 tun zboží pro potřebné
Sbírka potravin

Darovat bude možné ve více než 2 800 prodejnách, což je o 550 prodejen více než minulý rok. Stále vyšší počet prodejen umožňuje především rostoucí počet dobrovolníků, kteří na prodejnách mluví se zákazníky, vysvětlují jim smysl Sbírky, doporučují vhodné potraviny a drogerii k darování a dary od zákazníků za pokladnami přebírají. Letos na podzim se do Sbírky zapojí plných 5 100 dobrovolníků z celé republiky.

„Podpora potravinových bank je pro nás prioritou. Pomáháme nejen lidem v tíživé životní situaci, ale zároveň přispíváme k omezení plýtvání potravinami. Jen letos podpoříme potravinové banky více než sto miliony korun. Každý dar má smysl a může změnit život konkrétnímu člověku. Věřím, že i letos se do Sbírky potravin zapojí mnoho lidí a společně pomůžeme tam, kde je to nejvíce potřeba,“ uvádí ministr zemědělství Marek Výborný.

Přečtěte si také
Jarní kolo potravinové sbírky se uskuteční v sobotu 13. dubna
jarní kolo

Síť pomoci

„Sbírka potravin je krásným příkladem toho, jak dokáže spolupráce a solidarita široké veřejnosti proměnit společnost k lepšímu. Když se spojí obchodníci, dobrovolníci i dárci, vzniká síť pomoci, která skutečně a dlouhodobě funguje a dává naději lidem, kteří ji nejvíce potřebují. Těší mě, že jsou potravinové banky hybatelem pozitivních změn ve společnosti,“ říká Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.

Obchodní řetězce přitom neomezují pomoc pouze na jarní a podzimní Sbírku – na denní bázi darují neprodané, ale bezpečné potraviny, spolupracují s potravinovými bankami v regionech, poskytují finanční podporu, chladicí vozy i skladovací prostory. V roce 2024 darovaly obchodní řetězce celkem 8 800 tun potravin, což odpovídá 17,6 milionu porcí jídel. V roce 2025 by měl objem darovaných potravin přesáhnout 9 200 tun. Tyto potraviny prostřednictvím potravinových bank pomáhají charitativním organizacím a sociálním institucím po celé České republice.

„Za dvanáct let se podařilo vybudovat funkční systém, který efektivně propojuje obchodníky, dobrovolníky a charitativní organizace. Obchodníci díky pravidelnému darování a Sbírkám potravin významně podporují český sociální systém a pomáhají tomu, že nebezpečí hladu patří v Česku mezi ty nejnižší v Evropě. Dávalo by proto smysl, aby stát vytvořil stejné podmínky i pro darování nepotravinového zboží, například drogerie nebo oblečení. Kvůli špatně nastavenému daňovému systému se bohužel vyplatí toto zboží likvidovat a nikoliv darovat. Pomocí nastavení stejných pravidel jako pro potraviny bychom dokázali pomoci dalším desítkám tisíc lidí a stát by ušetřil významné prostředky na nákup oblečení nebo drogerie pro potřebné,“ zdůrazňuje Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Albert zapojí 157 prodejen

Albert se opět zapojí do Sbírky potravin. Zákazníci mohou přispět ve 157 prodejnách po celé zemi. Albert se do Sbírky zapojuje pravidelně, celkem už zákazníci v jeho prodejnách darovali 977 tun potravin.

Nadto Albert v rámci celoročního pravidelného darování potravin letos daruje více než 4 000 tun potravin potřebným, především čerstvých produktů. Tato dlouhodobá podpora se doplňuje s aktivním zapojením zákazníků do Sbírky potravin. „Pomáhat tam, kde je to potřeba, je pro nás v Albertu dlouhodobou prioritou. Jsme rádi, že se naši zákazníci každoročně do Sbírky potravin aktivně zapojují a patří jim za to obrovské poděkování. Díky jejich štědrosti se daří pomáhat tisícům jednotlivců i rodin po celé republice,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace řetězce Albert.

Vhodné jsou trvanlivé potraviny

Zákazníci mohou během soboty 8. listopadu odevzdat své dary přímo za pokladnami prodejen Albert, kde budou připraveni dobrovolníci z partnerských potravinových bank. Mezi nimi budou i lidé, kteří sami v minulosti pomoc potravinových bank využili, a nyní se rozhodli svou účastí poděkovat a pomoci dál. Již tradičně se do sbírky zapojí také dobrovolníci z dětských domovů, které zákazníci potkají na devětadvaceti vybraných prodejnách. Dobrovolníci poté potraviny následně roztřídí a rozdělí mezi domovy pro seniory, azylové domy, dětské domovy a další organizace, které pomáhají lidem v nouzi.

Vhodnými potravinami pro darování jsou především základní trvanlivé potraviny, které tvoří důležitou součást každodenního jídelníčku. Zákazníci tak mohou věnovat například rýži, těstoviny, luštěniny, konzervy, mouku, cukr, olej nebo trvanlivé mléko. Velkou pomocí jsou také dětské výživy a potraviny pro kojence, které ocení zejména rodiče v tíživé situaci. Kromě potravin je možné darovat i základní drogistické zboží, jako jsou mýdla, šampony, zubní pasty či hygienické potřeby, které patří mezi často poptávané položky v charitativních organizacích.

Penny umožní přispět i finančně

Řetězec Penny zapojí do sbírky všechny své prodejny, kterých je více než 430. Přispět bude možné finančně při placení a zároveň ve 41 vybraných prodejnách vznikne i možnost darovat trvanlivé potraviny nebo drogerii, které na místě převezmou dobrovolníci.

„Potravinové sbírky jsou velmi účinným nástrojem pomoci potřebným lidem. My pomáháme hned dvěma způsoby, abychom dali možnost přispět na dobrou věc co nejširšímu okruhu zákazníků. Kombinace obou forem pomoci v jeden den umožňuje reagovat na aktuální potřeby lidí ve složitých situacích, “ říká Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu.

Zákazníci mohou během soboty 8. listopadu přispět libovolnou částkou přímo při placení. Pokladní jednoduše přidá zvolený dar k nákupu a zákazník ho uhradí společně s nákupem. Informaci o darované částce pak zákazníci najdou přímo na účtence a lze ji uplatnit pro daňové účely.

Veškeré finanční prostředky Penny pošle v plné výši na účet České federace potravinových bank, která za ně nakoupí přesně ty produkty, které jsou v danou chvíli nejvíce potřeba.

Globus zapojí všechny své hypermarkety

Globus se i letos zapojí do celorepublikové podzimní Sbírky potravin. Všech šestnáct hypermarketů bude zákazníky upozorňovat na možnost darování zboží jak na prodejní ploše, tak na stránkách letáku nebo v aplikaci Můj Globus. Vedle trvanlivých potravin a hygienických potřeb tradičně na podzim lidé myslí třeba i na Mikulášskou nadílku.

Podzimní kolo Sbírky potravin má klíčový význam pro doplnění zásob Potravinových bank před zimními měsíci a blížícími se vánočními svátky, kdy poptávka po potravinové pomoci tradičně stoupá. Zákazníci Globusu v minulých letech opakovaně prokázali obrovskou štědrost a jejich dary pomohly tisícům lidí v nouzi.

„Jsme rádi, že můžeme být stabilním partnerem Sbírky potravin a že naši zákazníci neváhají při svých nákupech myslet i na druhé. Naši zákazníci jsou tradičně jedni z vůbec nejštědřejších. Na podzim vedle důležitého zboží jako jsou trvanlivé potraviny a drogerie, každoročně myslí na děti a darují i sladkosti k Mikuláši,“ uvádí Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

Dary pomohou těm, co to nejvíce potřebují

V hypermarketech Globus budou dobrovolníci u s označenými košíky Sbírky potravin logem Sbírky potravin přijímat dary v sobotu 8. listopadu od 8. do 18. hodiny. Zboží je posléze z obchodu odvezeno do nejbližší potravinové banky v regionu. Odtud jsou pak buď přiděleny charitativním organizacím, které dary dál rozdělí, anebo jsou věnovány přímo konkrétním lidem v nouzi.

Stovky tun potravin hypermarkety Globus darují potravinovým bankám mimo sbírek také na pravidelné měsíční bázi. Jen za rok 2024 tak poskytly potravinové dary v hodnotě 10 milionů korun.

V e-shopu Billy bude pomoc probíhat do 18. listopadu

Do sbírky se tradičně zapojí i společnost Billa Česká republika. Zákazníci budou moci přispět ve všech prodejnách, a to od 8 do 18 hodin. V e-shopu lze pomoc koupit až do 18. listopadu. Pomoc potřebným však nepřichází jen od zákazníků – do akce se aktivně zapojí zaměstnanci na prodejnách, kteří sbírku chystají, i dobrovolníci z řad zaměstnanců centrály, kteří se připojí k tisícům lidí pomáhajících napříč republikou.

Sbírka proběhne ve všech prodejnách Billa s výraznou podporou zaměstnanců prodeje. Ve 119 prodejnách budou zákazníkům osobně k dispozici dobrovolníci zastupující organizace, kterým je pomoc primárně určena, a v patnácti prodejnách se do sbírky zapojuje tým z centrály. Ve zbytku sítě obchodního řetězce bude možné přispět formou statického sběrného místa.

„Pomáhat je pro nás přirozené a patří to k naší firemní kultuře. Každoročně vidíme, že solidarita zákaznic a zákazníků i našeho týmu je obrovská, a jsme za to velmi vděčni všem, kteří nám pomáhají. A že aktivně zapojených lidí jen na této sbírce je opravdu hodně. Sbírka potravin má navíc skutečný a prakticky okamžitý dopad, darované potraviny a drogerie se díky potravinovým bankám dostanou ke konkrétním lidem, kteří to opravdu potřebují,“ uvádí Ela Hortíková, manažerka pro udržitelnost Billa ČR.

Při jarní části sbírky se prostřednictvím prodejen podařilo vybrat více než 63 tun pomoci. Největší množství darů pocházelo z prodejny v Kostelci nad Černými lesy (1 426 kg), z pražského obchodního centra Budějovická (1 370 kg) a z prodejny BILLA v Letech u Dobřichovic (1 098 kg). „Věříme, že i letošní podzimní kolo přinese podobně silnou podporu. Každý dar, ať už těstoviny, rýže, nebo dětská výživa, může znamenat zásadní pomoc těm, kteří ji potřebují nejvíce,“ doplňuje Ela Hortíková.

Související články:

Sbírka potravinV podzimním kole Sbírky potravin se vybralo rekordních 718 tun zboží pro potřebné jarní koloJarní kolo potravinové sbírky se uskuteční v sobotu 13. dubna V sobotu se uskuteční jarní kolo sbírky potravin Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required