logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Paralen z drogerie? Obchody začínají nabízet léky

28. července 2016
Zprávy 0
5939
Paralen z drogerie? Obchody začínají nabízet léky

V Česku roste počet obchodů, ve kterých si mohou zákazníci koupit volně prodejné léky či doplňky stravy. I když tuto možnost zákon dovolil už před osmi lety, služba se začíná rozjíždět až v posledním období. Zatím ji využívají hlavně čerpací stanice, ale proniká už i do menších či větších obchodů s potravinami a drogerií.

Od září začne léčivé přípravky nabízet síť drogerií DM. Novinku zavedou i některé obchody řetězce Globus. Léky si již dnes mohou koupit zákazníci drogerií Teta nebo obchodů s potravinami COOP či Pont. Motoristé jsou na ně zvyklí na čerpacích stanicích Shell, OMV či Benzina. Aktuálně je těchto prodejných míst podle databáze Státního ústavu pro kontrolu léčiv zhruba 1 970, zatímco lékáren je celkem 2 410.

Mimo lékárny lze prodávat pouze takzvané vyhrazené léčivé přípravky. Jedná se o omezený okruh léčiv, vhodných a běžně používaných pro samoléčbu. Na seznamu je asi 300 položek, většinu z toho tvoří léčivé čaje. Výhodou je široká dostupnost základních, volně prodejných léčiv i doplňků stravy, a to tam, kde lékárny zcela chybí nebo v časech, kdy jsou uzavřeny. Řada prodejců, zejména čerpací stanice pohonných hmot, má totiž otevřeno nepřetržitě.

„Lidé na našich prodejních místech, což jsou především čerpací stanice Benzina, Shell a OMV, prodejny Pont na vlakových a autobusových nádražích a vybraná ubytovací zařízení a lázně, oceňují především to, že mají léky k dispozici v okamžiku, kdy je aktuálně potřebují,“ konstatoval ředitel společnosti Medipoint Services Petr Malíř, která provozuje 400 prodejních míst. Jak dodal, lidé nejčastěji hledají úlevu od akutních potíží na cestách, jako je například bolest hlavy, střevní potíže nebo bolest zad. „Jednou z nejvíce žádaných položek je ale třeba i těhotenský test. Náš sortiment zahrnuje základní doplňky stravy a léky na nachlazení, bolest, střevní potíže nebo například oční kapky, ale také zdravotnický materiál na ošetření ran,“ uvedl ředitel.

Lékárníci jsou proti

Lékárníkům se prodej léčivých přípravků a doplňků stravy mimo lékárny nelíbí, říkají, že může dojít k poškození zdraví. Chybí lékárník, který by zákazníkovi poradil, co v případě jeho zdravotních potíží nejlépe zabere. Může tak prý dojít k nesprávnému použití přípravku. „Veškerá léčiva však prodává odborně školený personál, který pečlivě dohlíží na to, aby léky zákazník dostal v pořádku. Musí se například hlídat celistvost balení, expirační doba, skladovací podmínky a podobně,“ vysvětluje magistra Martina Štýbnarová, která prodejce pravidelně školí. „Pracovníci všech prodejních míst musí projít školením dle platné legislativy a získat certifikát způsobilosti prodeje vyhrazených léčivých přípravků. Jejich školení je kontinuální,“ dodala.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required