
Po Jiřím Bočkovi, který státnímu podniku Budějovický Budvar šéfoval pětadvacet let a z vedení se stáhl začátkem listopadu minulého roku kvůli vážné nemoci, se novým ředitelem firmy stal Petr Dvořák. Do funkce jej jmenoval ministr zemědělství Marian Jurečka, který si od nové tváře v podniku slibuje hlavně posílení exportu na nové trhy v Africe a Asii.
Nový šéf státního Budvaru má dlouholeté zkušenosti v pivovarnictví. V minulosti pracoval jako ředitel marketingu v Pivovarech Staropramen nebo mezinárodní ředitel značky Pilsner Urquell. Do funkce nastoupí od prvního května, prozatím pivovar od zimy řídí ekonomický ředitel Petr Žáček.
Na pozici ředitele Budějovického Budvaru doporučila výběrová komise, ve které zasedl i Jiří Boček, ministrovi z osmi lidí, kteří se dostali do užšího kola, dva kandidáty. „Po pečlivém zvážení a po osobním setkání s oběma kandidáty jsem se rozhodl pro Petra Dvořáka. Je to člověk, který má zkušenosti s výrobou a prodejem piva i jeho marketingem, a to jak z České republiky, tak i ze zahraničí. Myslím si, že může velice dobře doplnit kvalitní manažerský tým, který dnes v Budějovickém Budvaru je,“ řekl Marian Jurečka (na fotografii vlevo). Dalším kandidátem na post ředitele byl v užším výběru i sládek pivovaru Adam Brož.
Nový ředitel se ve funkci soustředí hlavně na export piva. „Budějovický Budvar vaří špičkové světové pivo, investuje do rozvoje svého areálu. Dnes je čas, aby se dokázal ještě efektivněji zaměřit právě na oblast dobrého marketingu a maximální efektivnosti při prodeji svých výrobků v zahraničí, a to jsou silné stránky Petra Dvořáka,“ řekl dále Marian Jurečka. Budějovický Budvar v současnosti exportuje do více než osmdesáti zemí světa. Modernizace závodu v Českých Budějovicích umožní zvýšení kapacity o padesát procent po roce 2020, díky tomu by měl pivovar uspokojit trhy v Asii a v Africe.
Petr Dvořák se chce podle svých slov v nové funkcii zaměřit na to, aby se Budvar stal lídrem českého piva ve světě a zlepšil i svoje postavení na domácím trhu. Třetí priorita je vést dobře zaměstnance v Budvaru.
Petr Dvořák (na fotografii vpravo) je absolventem ekonomických studií na Fakultě sociálních věd Karlovy univerzity. Po škole pracoval například jako manažer značky Staropramen, posléze jako ředitel marketingu v Pivovarech Staropramen. Na starosti měl marketingovou strategii na českých a slovenských trzích, výrobu a inovace. Podobnou náplň práce měl také jako ředitel marketingu pro střední Evropu ve světové pivovarnické firmě AB – InBev a ředitel značky a marketingové komunikace v Telefonice O2. Naposledy působil jako mezinárodní ředitel značky Pilsner Urquell ve společnosti SABMiller, kde byl zodpovědný za strategii značky a spolupráci s klíčovými trhy. Z funkce odešel poté, co Plzeňský Prazdroj minulý rok změnil vlastníka, SABMiller jej prodal japonské pivovarnické společnosti Asahi.






