
Osobní zodpovědnost za stav životního prostředí připomněla guerillová kampaň společnosti Henkel ČR a Mall.cz. V polovině září na Palackého náměstí v Praze zaměstnanci obou firem z tisíce chryzantém vytvarovali pomyslné plíce světa. Květináče pak postupně rozdali i se vzkazy o udržitelnosti s cílem připomenout, že kvalitu místa, kde žijeme, můžeme ovlivňovat malým krůčkem směrem k udržitelnosti každý den. Že méně je někdy více.
Sjednocujícím prvkem kampaně je motto # MalýKrůčekKaždýDen, jenž v sobě nese desatero inspirací. Ty představují jednoduché kroky, díky kterým může každý člověk efektivně snížit vyprodukovanou ekologickou zátěž. „Chceme ukázat, že i zdánlivé drobnosti mohou ve výsledku znamenat hodně. Výběr ekologicky šetrných produktů je další z cest, kterou mohou lidé velmi efektivně napomoci ke zlepšení životního prostředí. Přitom je nestojí vůbec nic. Právě inspirace je to, co má kampaň lidem přinést,“ říká k akci Tomáš Punar, ředitel marketingu Mall Group.
Rady se týkaly například role rostlin v přírodě, které fotosyntézou proměňují světlo na kyslík a zbavují vzduch oxidu uhličitého, nebo praní prádla na 20 stupňů, přičemž se sníží ekologická zátěž o tuny oxidu uhličitého. „Jako vedoucí výrobce pracích prostředků máme zodpovědnost i za edukaci spotřebitelů, kterým chceme poradit, že i každý z nás může zodpovědnou spotřebou ovlivnit budoucnost nás i naší planety. V případě Persilu je to praní při nízkých teplotách, výběr kvalitních prostředků a vhodné dávkování,“ říká Roman Kýr, generální ředitel divize Pracích a čisticích prostředků společnosti Henkel ČR. Ta nyní přišla na trh s novým koncentrovaným pracím gelem, díky němuž ušetří při výrobě až 120 milionů litrů vody.
Kampaň doplnila soutěž na sociálních sítích s cílem motivovat veřejnost k vlastní ekologické aktivitě.






