logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
    • Zahraniční veletrhy
    • Networking
    • Školení
    • Ostatní
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Internetoví prodejci obchody mají před sebou absolutní vrchol vánočních prodejů. Podle...
  • Dnes jsem po dlouhé době potkal dobrou prodavačku. Bavila se se mnou při nákupu (probrali jsme i...
  • Během několika měsíců se Walmart Neighborhood Market v Levittownu ve státu New York tiše...
  • Skupina Packeta, která vlastní tuzemskou logistickou a technologickou firmu Zásilkovna a další...

Prodej biopotravin vzrostl o třetinu. Dva ze tří produktů si Češi koupí v supermarketu

2. prosince 2019
Zprávy 0
134
Prodej biopotravin vzrostl o třetinu. Dva ze tří produktů si Češi koupí v supermarketu

Poptávka Čechů po biopotravinách se zvyšuje a stoupá i celkový zájem spotřebitelů o původ zboží. Loni narostl počet prodaných biopotravin o bezmála třetinu. Na zvýšenou poptávku spotřebitelů reagují i podnikatelé. Stále častěji spolupracují se supermarkety, ve kterých se prodají dva ze tří bioproduktů. Za poslední dva roky narostl počet firem podnikajících v ekologickém zemědělství o 13 %. Vyplývá to z údajů ministerstva zemědělství.

Češi nakupují stále více biopotravin. Podle odborníků za to může zájem spotřebitelů o kvalitnější výrobky a také o původ kupovaných potravin. „Spotřebitelům začíná stále více záležet na tom, jakým způsobem a kde byla například zelenina nebo ovoce vypěstována. Česká republika má 12 procent půdy v ekologickém režimu a celkově se ekologické zemědělství podílí na zemědělské produkci asi 3,5 procenty, což není mnoho, ale dle mého soudu ten podíl s poptávkou spotřebitelů poroste. Kupující má totiž u bioproduktů jistotu, že v nich nebudou přídatné látky nepovolené v ekologickém zemědělství nebo, že plodiny nebudou ošetřovány pesticidy či průmyslovými hnojivy,“ říká Iva Vrkočová, říká expertka na potraviny z inspekční certifikační společnosti Bureau Veritas.

Biopotraviny mají stejnou kvalitu v supermarketech i malých obchodech

Téměř dvě třetiny všech produktů z ekologického zemědělství, které mohou nosit označení bio, se prodají ve velkých řetězcích, zbytek putuje do malých venkovských obchodů. Podle Ivy Vrkočové z inspekční a certifikační společnosti Bureau Veritas ale není důležité, kde výrobek koupíme, protože většina produktů je balená a označovaná u certifikovaných výrobců. Zelenina a ovoce je balena v centrálních skladech: „Biopotraviny jsou opatřeny příslušnými bio logy Evropské unie, nebo České republiky. Pokud kupujete například zeleninu, která není zabalená, tak si u prodejce vyžádejte kontakt na výrobce. Toho si pak můžete vyhledat v Registru ekologických zemědělců a předejít tak pochybnostem, zda skutečně kupujete biopotravinu.“

Ekologicky pěstovaná pšenice je dvakrát odolnější proti plísním

Podle Ivy Vrkočové není třeba se obávat, že by byly produkty ekologického zemědělství zdravotně závadné. „Například u pšenice se jednu dobu odborná veřejnost obávala, že by mohla obsahovat více mykotoxinů, než plodina, která byla ošetřena pesticidy. Z různých studií ale vyšlo najevo, že pšenice pěstovaná ekologicky je odolnější vůči mykotoxinům, protože má na rozdíl od té chemicky ošetřené plodiny větší přirozenou imunitu,“ uzavírá expertka na potraviny z inspekční a certifikační společnosti Bureau Veritas.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Které maso mají podle vás spotřebitelé nejraději?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 12 724 views | posted on 24. července 2018
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10 218 views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 10 193 views | posted on 13. června 2019
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 7 476 views | posted on 3. srpna 2016
  • Jsou maloobchodníci připraveni na sledovatelnost tabákových výrobků? 3 955 views | posted on 19. března 2019

Komerční sdělení

Kalendář akcí

17.–26. 1. 2020, Internationale Grüne Woche, Berlin

21.–22. 1. 2020, Kongres Samoška, Olomouc

16.–20. 2. 2020, EuroShop, Düsseldorf

20.–23. 4. 2020, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Nová prodejna PONT to go ve fotografiích

18. listopadu 2019

Modernizovaná prodejna JIP v Bořanovicích

20. srpna 2019

Profily

Miroslav Toman, ministr zemědělství ČR: Slevové akce nikomu nezakážeme, chceme jen férové chování obchodních řetězců

3. prosince 2019

BioDay: Když jsou potraviny vášní

27. listopadu 2019

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
IČO: 47562323
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
IČ: 70080534
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok