logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Které snídaňové produkty jsou jedničkami v promoci? Přehled exkluzivně pro Zboží a Prodej...
  • Možnost objednat na dvě ťuknutí, rychlé reklamace i funkce pro ty, kdo si chtějí k nákupu...
  • Trendy, které jsou v kategorii dámské hygieny patrné již několik let, pokračují a posilují. I...
  • Velkopopovický pivovar prochází výraznou modernizací. V květnu spustil novou stáčecí linku na...

Absolutním vítězem Mastercard Obchodník roku 2019 se stala IKEA ČR

6. února 2020
Zprávy 0
2359
Absolutním vítězem Mastercard Obchodník roku 2019 se stala IKEA ČR

IKEA Česká republika se již posedmé stala absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2019. Uvedená společnost se umístila na prvním místě i v oborové kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky a zvítězila rovněž v kategorii Mastercard Obchodník roku 2019 – Cena veřejnosti. O umístění obchodníků v této kategorii rozhodují zákazníci v internetovém hlasování.

Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Lidl, Pepco, Deichmann, dm drogerie markt, Sportisimo, Alza.cz, Zoohit.cz a Benzina. Ve zvláštní kategorii Mastercard Millennials Obchodník roku zvítězila společnost A3 Sport a titul SOCR ČR Nejlepší zaměstnavatel v obchodě získala společnost Makro Cash & Carry ČR.

Vítězové oborových kategorií a hlavní vítěz byli určeni na základě výsledků reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 1000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry jsou spontánní jmenování prodejny („top of mind“), míra loajality zákazníků k prodejně a důvěra v ni.

„Výsledky letošního ročníku ocenění přináší několik novinek. V kategorii Obchodník pro dům, zahradu a chovatele zvítězil poprvé internetový obchod s chovatelskými potřebami Zoohit.cz, nováčkem v kategorii Millennials Obchodník roku je A3 sport a v kategorii Cena veřejnosti získala od zákazníků nejvíce hlasů IKEA,“ říká Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko. „O rostoucím zájmu zákazníků vyjádřit svůj názor a podpořit tak oblíbeného obchodníka svědčí počet hlasujících v této kategorii. Letos se do hlasování zapojilo 140 837 lidí, což je téměř o 60 tisíc více než v loňském ročníku soutěže,“ dodává Michal Čarný.

Absolutní vítěz a oborové kategorie

Absolutním vítězem sedmnáctého ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku 2019 se stala společnost IKEA Česká republika, která zvítězila i v předchozích šesti ročnících soutěže. Prodejna vykazuje vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.

Oborovou cenu Mastercard Obchodník s potravinami 2019 letos především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich důvěře v prodejnu získal Lidl Česká republika. Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je Globus.

Vítězem kategorie Mastercard Obchodník s drogerií a parfumerií 2019 se stala především díky velkému podílu loajálních zákazníků společnost dm drogerie markt. Na druhém místě se umístila Teta drogerie, na třetím Rossmann.

V kategorii Mastercard Obchodník s oděvy 2019 zvítězila díky vysoké loajalitě zákazníků společnost Pepco. Druhé místo obsadil Marks & Spencer a třetí Zara.

Ocenění v kategorii Mastercard Obchodník s obuví 2019 získala společnost Deichmann, a to hlavně díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich loajalitě. Na druhém místě se umístila společnost Footshop.cz a na třetím Baťa.

Vítězem kategorie Mastercard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2019 je Sportisimo – především pro vysokou míru loajality mezi zákazníky. Na druhém místě se umístil loňský vítěz Decathlon a na třetím Nike.

V kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2019 zvítězila poprvé společnost Zoohit.cz. Vítězné umístění společnosti je dáno především vysokou důvěrou zákazníků. Na druhém místě je OBI a loňský vítěz kategorie společnost Hornbach skončila na třetím místě.

V kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2019 zvítězila IKEA Česká republika, která byla ve své kategorii hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil Jysk a na třetím je Möbelix.

Cenu Mastercard Obchodník s elektrem a elektronikou 2019 získala díky vysoké míře loajality a spontánní znalosti mezi zákazníky Alza.cz. Druhý se umístil Datart a třetí CZC.cz.

Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou 2019 se stala Benzina především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky. Na druhém místě skončil Shell skončil a na třetím je Tank ONO.

Zvláštní ceny

V kategorii Mastercard Obchodník roku 2019 – Cena veřejnosti zvítězila IKEA Česká republika s 73 132 hlasy a po sérii osmi vítězství tak posunula na druhé místo společnost Lidl Česká republika, která získala 72 480 hlasů. Na třetím místě je dm drogerie markt s 55 713 hlasy. Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz od 7. října 2019 do 12. ledna 2020. Celkem hlasovalo 140 837 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 1 160 699 platných hlasů. Každý hlasující se mohl zodpovězením tipovací otázky zúčastnit soutěže o 10 iPadů.

Kategorie Millennials Obchodník roku hledala řetězec, který je nejvíce oblíbený u věkové kategorie 20–30 let. Vítězem se stala společnost A3 SPORT. Na druhém místě se v kategorii umístila společnost H&M a na třetím CCC.

Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Obchodník roku 2019 – Udržitelný obchodník je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi kategorie rozhodli hlasováním účastníci konference Retail Summit 2020 a stal se jím Konzum, obchodní družstvo v Ústí nad Orlicí.

Nejlepší zaměstnavatel v obchodě

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR jako druhý největší zaměstnavatelský Svaz vyhlásil v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku 2019 speciální kategorii „SOCR ČR – Nejlepší zaměstnavatel v obchodě“. Obchodníci se mohli do soutěže o ocenění zapojit vyplněním dotazníku sestaveného odborníky z oblasti HR, odborným garantem vyhodnocení této kategorie se stala nezávislá společnost Hays. Do soutěže se zapojili zaměstnavatelé z oblasti obchodu food
i non-food, nadnárodní řetězce i zástupci tradičního obchodu, osloveny byly jak členské firmy SOCR ČR, tak i jeho nečlenové. Hodnotící kritéria byla nastavena spíše pro větší zaměstnavatele s více než 250 pracovníky, při celkovém hodnocení bylo přihlédnuto i ke stanovisku odborů, konkrétně Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb, se kterou SOCR ČR uzavírá kolektivní smlouvu vyššího stupně. Vítězem kategorie se stala společnost Makro Cash & Carry ČR. Na druhém místě se umístila společnost Marks & Spencer a na třetím Lidl Česká republika.

Galavečer s předáváním cen

Slavnostní vyhlášení absolutního vítěze, vítězů všech oborových kategorií i zvláštních cen proběhlo 4. února 2020 v rámci galavečera konference Retail Summit 2020 v Clarion Congress Hotelu v Praze.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

24. 11. 2022, Konference POPAI Fórum 2022

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required