
Martin Jahoda přebírá od svého otce Zdeňka Jahody funkci generálního ředitele společnosti Emco. Zdeněk Jahoda rodinnou firmu před 30 lety založil, Martin Jahoda zde po zkušenostech získaných v jiných společnostech postupně zastával několik funkcí, včetně ředitele marketingu nebo exportu.
Loni v prosinci převedl Zdeněk Jahoda kontrolní 52% podíl ve firmě na syna Martina a letos v únoru oznámil, že mu předává také funkci generálního ředitele Emco. Zakladatel si zatím ponechal podíl 24 %, který později převede na dceru Terezu. Zbývající stejně velký podíl drží druhá dcera Lucie. Zdeněk Jahoda se přesouvá na post šéfa dozorčí rady a bude se nadále věnovat strategickým záležitostem. „A chci se i víc zapojit do budování sítě vegetariánského občerstvení Vegg-Go, v níž mám většinový podíl,“ doplňuje.
Společnost Emco s 250 zaměstnanci a obratem více než 1,1 miliardy korun vyrobí ročně přes 11 tisíc tun produktů, které nabízejí všechny tuzemské obchodní řetězce, a to výhradně s logem Emco. Na českém trhu s müsli má podíl 43 %, je vedoucí značkou i na trhu ovesných kaší a ovesných vloček. Zhruba polovina výroby jde na export. Firma se chystá přejít na plně recyklovatelné obaly, v plánu je také osazení továrny solárními panely. Loňské tržby firmy Emco činily 1,146 miliardy korun.
Ryze českou rodinnou společnost Emco založil Zdeněk Jahoda v roce 1990. „V 90. letech se nejrychleji rozvíjel obchod s potravinami. Na zahraničním trhu se do popředí dostávaly cereálie, které v ČR zatím známé nebyly. Začali jsme je dovážet k nám a jednoho dne jsem si řekl, proč je místo importu nezačít rovnou vyrábět? Postavil jsem vše na kvalitě a naslouchání potřeb zákazníka a dnes vyvážíme do téměř celého světa,“ říká s hrdostí Zdeněk Jahoda.