logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

Kofola ČeskoSlovensko dokončila koupi Karlovarské Korunní a Ondrášovky

16. dubna 2020
Zprávy 0
770
Kofola ČeskoSlovensko dokončila koupi Karlovarské Korunní a Ondrášovky

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je od 15. dubna 2020 majitelem 100% podílu ve firmách Karlovarská Korunní a Ondrášovka. Stalo se tak poté, co transakci schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a byly splněny všechny podmínky pro převzetí. Kofola ČeskoSlovensko koupí Korunní a Ondrášovky rozšiřuje své portfolio o české tradiční značky minerálních vod a zásadně posiluje svou pozici v kategorii balených vod na českém trhu.

Touto akvizicí Kofola přebírá distribuční síť, závazky a pohledávky i všechny zaměstnance. Obě strany již dříve uvedly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

Posílení důrazu na tradici

Dvě nové značky v portfoliu Kofoly mají bohatou historii a vhodně doplňují stávající portfolio postavené hlavně na tradičních značkách. Obohacením portfolia Kofoly je navíc Šaratica, výtěžek z přírodního léčivého zdroje. Skupina Kofola poskytne svým novým značkám zázemí silné nápojářské skupiny, organizovanou distribuci a marketingové know-how.

„Kofola se soustředí na posílení své pozice na domácím trhu nealkoholických nápojů. Akvizice Korunní a Ondrášovky logicky byla dlouhodobě hlavním cílem,“ říká k motivaci pro tuto akvizici Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko, a pokračuje: „Tato akvizice zásadně pomůže v tom, abychom byli na trhu nadále konkurenceschopní. Pro lepší představu nám například toto doplnění portfolia pomůže v našem dalším růstu v segmentu HoReCa, ale značka Šaratica nám otevírá cesty i do lékáren.“

Optimální varianta 

„Pro Korunní i Ondrášovku je to nejlepší scénář, jaký jsme si mohli přát,“ komentuje transakci za prodávající skupinu Ondrášovka Holding člen představenstva Pavol Krúpa a vysvětluje proč: „Korunní i Ondrášovka jsou tradiční české značky a nedokážu si pro zajištění dlouhodobého a zdravého růstu obou firem představit vhodnějšího kupujícího, než je Kofola.“

V návaznosti na akvizice této velikosti v kombinaci s aktuální situací na trhu provedla Skupina Kofola významnou vnitřní reorganizaci. „Vytvořili jsme speciální integrační interní tým pod zkušeným vedením Jiřího Vlasáka, ředitele pro strategii Skupiny Kofola. Také jsme posílili skupinové vedení financí, kdy do jejich čela nastoupil Martin Pisklák, který má za sebou úspěšnou integraci společností Radenska a Studenac do struktur Skupiny a zároveň má velké zkušenosti z provozu a operativního řízení firmy,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola a dodává: „Daniel Buryš jako generální ředitel Kofoly pro ČeskoSlovensko se v nejbližších měsících bude plně soustředit na stabilizaci a následný rozvoj businessu v ČeskoSlovensku v době koronavirové pandemie. Jsem plně přesvědčen, že Skupina Kofola je na tuto velkou akvizici i na důsledky preventivních opatření boje proti epidemii COVID-19 dobře připravena.“

Nejbližším cílem integrace je začlenění nových značek do portfolia a struktur československého byznysu a odpovídající úprava strategie pro působení v segmentu přírodních pramenitých a minerálních balených vod. Z dlouhodobého pohledu půjde především o udržení a rozvoj podílu Korunní a Ondrášovky v retailu a dobudování kanálů gastronomie a impulsu pro obě tyto značky. V případě Šaratice pak Kofole ČeskoSlovensko půjde především o rozvinutí distribuční cesty směrem k lékárnám.

Společnosti Karlovarská Korunní a Ondrášovka vygenerovaly v roce 2019 roční tržby ve výši 850 mil Kč. Hlavní výrobu mají soustředěnou do Stráže nad Ohří a Moravského Berouna a zaměstnávají napříč Českou republikou zhruba 210 zaměstnanců.

 

Související články:

Kofola v prvním čtvrtletí udržela obrat na úrovni loňského roku Skupina KofolaSkupině Kofola se loni dařilo, navýšila tržby o více než čtyři procenta Zboží&Prodej 5/2020: Nealko zpestřují limitované edice

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok