logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Letošní únor byl – bohužel – dalším měsícem ve znamení pandemie koronaviru. To...
  • Ženy mají pivo stále raději, potvrzují průzkumy, který si nechal vypracovat Plzeňský Prazdroj....
  • Nové výzvy v potravinářském průmyslu spojené s probíhající krizí si žádají sofistikovaná a...
  • Od 1. března zastává Zdeněk Kubena pozici ředitele výzkumu v české komunikační skupině...

Jarní Sbírka potravin byla kvůli koronaviru zrušena

17. dubna 2020
Zprávy 0
553
Jarní Sbírka potravin byla kvůli koronaviru zrušena

Letošní jarní kolo celorepublikové Sbírky potravin, které se mělo uskutečnit v sobotu 18. dubna, se kvůli koronavirové pandemii ruší. Regionální potravinové banky, jejichž zásoby trvanlivých potravin a drogistického zboží se dostaly na kritické minimum, začaly již v průběhu března intenzivně zásobovat jednotlivé obchodní řetězce. Sbírka potravin se od loňského roku koná dvakrát ročně, na jaře a na podzim. Poprvé bylo možné také darování v rámci on-line nákupů.

„To, jak všechny obchodní řetězce zareagovaly na volání o pomoc v době největší krize, bylo pro mě opravdu zážitkem. Během chvilky zapomněly na rivalitu a konkurenční soupeření a začaly fungovat jako celek. Během prvního týdne od výzvy ze strany potravinových bank nastartovaly kamiony a darovaly bezmála 30 tun trvanlivých potravin. V současné době je to už zhruba 60 tun a ještě během dubna se počítá s dalším navýšením,“ uvádí Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), a dodává: „Velmi mě těší projev solidarity se všemi, kteří se z jakýchkoli důvodů dostali do nepříznivé životní situace. O to víc si vážím tohoto gesta v době, kdy některé jistoty přece jen pozbývají na platnosti.“

Pro různé cílové skupiny

Pomoc je zaměřena zejména na seniory, matky-samoživitelky, pěstounské rodiny, děti z dětských domovů, hendikepované či lidi bez domova a v nouzi. Preferované jsou především konzervy, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko, olej, rýže a luštěniny, těstoviny a základní i dětská drogerie.

„Plně jsme si uvědomovali, že Sbírka potravin se v době probíhající koronavirové krize nemůže uskutečnit. O to větší díky patří všem obchodním řetězcům, které v řádu hodin zareagovaly a začaly navážet trvanlivé potraviny do našich prázdných skladů. Věřím však, že i za součinnosti s ministerstvem zemědělství, které provoz potravinových bank finančně podporuje, a štědrých darů od jednotlivých obchodních řetězců, tuto složitou dobu úspěšně překonáme. Pevně doufám, že podzimní kolo Sbírky potravin už proběhne bez jakýchkoli komplikací,“ říká Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank (ČFPB), a doplňuje: „Současně jsme pro veřejnost vyhlásili veřejnou finanční sbírku, v níž mohou lidé přispět na nákup trvanlivých potravin. Přispět mohou prostřednictvím projektu na darujme.cz nebo prostřednictvím transparentního účtu 2301557135/2010. Za všechny získané peníze budou beze zbytku nakoupeny potraviny pro obyvatele v nouzi.“

Participuje mnoho lidí, organizací i firem

Sbírka potravin je jednou z největších charitativních akcí v České republice a jsou do ní po celé zemi zapojeny tisíce lidí z řad dobrovolníků, zaměstnanců prodejen, neziskových organizací a další. Obchodní řetězce vedle účasti v pravidelných sbírkách potravin navíc věnují potravinovým bankám zboží průběžně po celý rok, dobrovolně poskytují své logistické kapacity a pomáhají při organizaci i řízení těchto projektů. Do Sbírky potravin se loni zapojily i on-line obchody iTesco a Rohlik.cz.

Přestože podle Českého statistického úřadu patří Česká republika v Evropské unii ke státům s nejnižším podílem osob ohrožených chudobou nebo sociálním vyloučením, i tak se 1,5 milionu občanů nachází na nebo pod hranicí chudoby. Největší problémy mají převážně matky-samoživitelky s dětmi a ženy starší 65 let.

 

Související články:

České síťovce klesly kvůli koronaviru tržby. Roušky rozdává zdarma

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 19.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.6k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.7k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Před českými potravinářskými podniky je rok 2021 plný výzev

Nové výzvy v potravinářském průmyslu spojené s probíhající krizí si žádají sofistikovaná a chytrá řešení a větší míru transparentnosti. Jen tak mohou být naplněny nové standardy v potravinářství pro rok 2021. Moderní technologie hrají mnohem důležitější roli než kdykoli dřív. Vhodná softwarová řešení pro potravinářské podniky nabízí společnost Infor. Pro budoucí zajištění stability podniku a zvýšení konkurenceschopnosti […]

Webinář: Údržba podmíněná potřebou a bezpečnost v potravinářství

Zúčastněte se 10. března od 16:00 bezplatného webináře odborníků ze společnosti Infor a zjistěte, jak údržba podmíněná potřebou zvyšuje bezpečnost potravin. Úloha údržby v potravinářském průmyslu se postupem času vyvinula z pouhého provádění oprav na preventivní údržbu, což značně zvýšilo provozuschopnost podniků. Nové technologie, jako jsou senzory IoT, umožňují nejen zlepšení celkové efektivnosti zařízení a výroby (OEE), […]

Kalendář akcí

12. 3. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

19. 3. 2021, Pharma Profit Akademie: Motivace v době covidové, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

2.–3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Lenka Dušková, director business controlling, Albert ČR: Když se mi něco nelíbí, nejdřív hledám příčinu

18. února 2021

Miroslav Pácl, vedoucí franšíz Můj obchod velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR: Obchodníci mají čas hlavně na své zákazníky

17. února 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required