logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Maloobchodní síť prodejen Žabka do svého sortimentu zařadila i volně prodejná léčiva. K dostání...
  • Společnost M2C bude nově spravovat oblast facility managementu, kterou si skupina CPI Property...
  • Vláda na svém pondělním jednání schválila otevření papírnictví a prodejen dětského oblečení i...
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...

Plzeňský Prazdroj loni zvýšil prodeje, teď chce přispět k oživení celé ekonomiky

24. června 2020
Zprávy 0
521
Plzeňský Prazdroj loni zvýšil prodeje, teď chce přispět k oživení celé ekonomiky

Plzeňskému Prazdroji se v loňském roce podařilo zvýšit prodeje na domácím trhu i v zahraničí. Hospodářský růst se promítl do rekordních tržeb a umožnil společnosti odevzdat do státní kasy historicky nejvyšší příspěvek ve výši 6 miliard korun. Letos firma hodlá významně investovat s cílem pomoci opětovnému nastartování české ekonomiky po koronavirové krizi.

Na domácím trhu se Prazdroji vloni podařilo meziročně vylepšit prodeje o necelé procento na 7,3 milionu hektolitrů piv. Zvýšený zájem zaznamenal jak v hospodách, tak i obchodech, což dokazuje, jak se Prazdroji vyplácí jeho péče o zvyšování kvality služeb a prostředí v obou prodejních segmentech. „Naše domácí prodeje výrazně podpořily úspěšné novinky, ať už v kategorii ležáků, tak mezi nealkoholickými pivy. Příkladem je čepovaná Gambrinus 11, která si rychle získala přízeň milovníků piv a zařadila se tak mezi vyhledávané ležáky. A vůbec nejrychleji – o 18 procent – loni rostly prodeje nealkoholického piva Birell včetně jeho ochucených variant,“ uvádí generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.

V cizině roste popularita Kozla

Domácí úspěch dokázal pivovar přenést i do zahraničí, kde prodal celkem 4,5 milionu hektolitrů piv. Dařilo se přitom oběma exportním značkám, jak ležáku Pilsner Urquell, tak i Velkopopovickému Kozlu.

Úspěšná činnost Prazdroje v roce 2019 se promítla i do finančních výsledků společnosti. Tržby za zboží, vlastní výrobky a služby dosáhly rekordní úrovně 17 miliard korun, výsledek hospodaření po zdanění byl 4,8 miliardy korun a kapitálové investice dosáhly výše 1,5 miliardy korun. Do státní pokladny pak Prazdroj odvedl na přímých a nepřímých daních celkem šest miliard korun, což je jedním z největších firemních příspěvků státu v Česku. „Jsme velmi hrdí na to, že dlouhodobě patříme k největším přispěvatelům do tuzemského rozpočtu a že se tak můžeme podělit o svoji prosperitu s českou společností,“ říká Grant Liversage.

Podpora restartu ekonomiky

Letos Plzeňský Prazdroj své úsilí výrazně nasměruje k oživení celé české společnosti po koronavirové krizi. Do obnovy a návratu k normálnímu životu investuje více než 300 milionů korun. „Pandemie a s ní spojená vládní opatření dopadla velmi tvrdě na všechny obyvatele i firmy, nás nevyjímaje. Uvědomujeme si ale, jak je důležité opět nastartovat ekonomiku a pomoci tak rozhýbat českou společnost. Proto jsme se rozhodli, že musíme investovat do čtyř klíčových oblastí, kde opravdu můžeme a umíme pomoci – do záchrany gastronomického podnikání, do našich zaměstnanců, do našich spotřebitelů, kterým se budeme nadále snažit přinášet ten nejlepší zážitek, a do komunit v okolí našich pivovarů. Abychom opět pomohli nastartovat život v regionech a celkově přispěli k restartu společnosti,“ dodává Grant Liversage.

Prazdroj se stal jedním z iniciátorů projektu Nastartujeme Česko. Jeho cílenou a systematickou pomocí se mohou inspirovat i další společnosti a přispět tak k obnovení prosperity země, uvádí Plzeňský Prazdroj.

 

Související články:

Zboží&Prodej 4/2020: Pivo v plechu roste, plast klesá Staropramen loni zvýšil prodeje o 3,4 % Plzeňský Prazdroj zvyšuje ceny balených ležáků a prémiových piv Miloš Toman: Kdo je teď vaší konkurencí?

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok