logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...
  • V otevřeném dopise ministrovi zdravotnictví Janu Blatnému upozorňuje Asociace českého tradičního...
  • Novou seniorní marketingovou manažerkou značky Mattoni, tradiční značky minerální vody z...
  • V souvislosti se změnami spojenými s odchodem Velké Británie z Evropské unie se na přechodné...

Nestlé hlásí úspěšný rok 2019, zisk vzrostl na 604 milionů korun

30. června 2020
Zprávy 0
602
Nestlé hlásí úspěšný rok 2019, zisk vzrostl na 604 milionů korun

Zisk společnosti Nestlé v Česku loni vzrostl meziročně o více než 4 % na 604 milionů korun. Tržby dosáhly výše 11,4 miliardy korun. Příznivé hospodářské výsledky umožnily dokončit úspěšnou expanzi, investovat do ekologické udržitelnosti a rozvíjet CSR aktivity. V roce 2019 pokračoval proces zlepšování nutričních profilů stávajících výrobků napříč celým portfoliem, uvádí firma. Na tuzemský trh společnost uvedla nové značky, nutričně bohaté tyčinky Yes! nebo vegetariánské pokrmy Garden Gourmet.

„Máme za sebou další úspěšný rok. Vážíme si přízně spotřebitelů a jsme rádi, že nadále můžeme rozvíjet stávající lokální tradici výroby oblíbených produktů, za kterou jsme v této zemi zodpovědní,“ říká Torben Emborg, generální ředitel Nestlé Česko. „I přes aktuální situaci očekáváme, že i v letošním roce nabídneme nové vylepšené výrobky naším spotřebitelům. Kromě toho se zaměříme na snižování spotřeby plastů, zvýšení míry recyklace našich obalů a plnění našich závazků, kterými bojujeme proti změně klimatu. Inovujeme a optimalizujeme výrobu tak, abychom ve všech našich třech závodech v České republice vyráběli ekologičtěji a udržitelným způsobem.“

Výroba a export

V roce 2019 vyrobily české továrny Nestlé 69 115 tun cukrovinek a chlazených potravin v hodnotě přibližně 6,3 mld. Kč. Více než polovina byla určena na export. Olomoucký závod Zora vyrobil 41 688 tun čokoládových cukrovinek, z toho např. 947 tun tyčinky Kofila, 3 586 tun tyčinek Margot či 6612 tun Studentské pečetě. Závod Sfinx sídlící v Holešově vyrobil 16 883 tun bonbónů, z toho např. 1032 tun lentilek či 9483 tun želé. Závod Tivall v Krupce, který se orientuje na výrobu chlazených a mražených vegetariánských a veganských pokrmů a jehož majoritním vlastníkem se Nestlé stalo v roce 2018, vyrobil 10 783 tun výrobků prodávaných pod značnou Garden Gourmet. Až 92 % exportu z českých závodů Nestlé směřovalo na trhy Evropské unie, zejména do Polska, Velké Británie, Maďarska a Francie. Mimo Evropskou unii podnik exportoval především do Ruska, USA, Ukrajiny a Dubaje.

V minulém roce pokračovala společnost ve zlepšování nutričních hodnot výrobků a výživových inovací. V oblasti cukrovinek se jednalo zejména o snižování cukru. Nestlé rovněž vstoupilo do kategorie funkčních tyčinek a uvedlo na trh Deli Protein s 20 % bílkovin. V roce 2019 také českým spotřebitelům nabídla nové značky pro vyvážený životní styl. Ořechové tyčinky Yes! bez přidaného cukru a vegetariánské a veganské pokrmy Garden Gourmet na našem trhu vzbudily velký zájem. V kategorii kávy společnost rozšířila své silné portfolio o značku Starbucks. V rámci dehydratovaných výrobků pokračoval proces zjednodušování receptur a odstraňování spotřebiteli neznámých nebo špatně vnímaných složek. I v loňském roce získalo Nestlé ocenění Potravinářské komory ČR Reformulace roku, a to za výrobek Granko kakaové mléko.

Ochrana životního prostředí

V oblasti ekologické udržitelnosti Nestlé Česko úspěšně pokračovalo v plnění dlouhodobých závazků. Oproti roku 2010 se společnosti podařilo snížit celkovou spotřebu energie o 15 %, spotřebu vody o 46 % a produkci emisí CO2 o 70 %. Všechny tři závody pokračovaly v iniciativě nulového odpadu na skládku, veškerý odpad tak byl buď recyklován nebo energeticky využit. Klíčovým tématem pro Nestlé byla otázka recyklace obalů a snižování množství plastového odpadu. Společnost přijala globální závazky k plastovým obalům, kde je pro český trh nejdůležitější závazek recyklovatelnosti všech obalů do roku 2025. Vedení Nestlé Česko schválilo plastovou strategii pro lokální trh, kterou společnost postupně plní a aktualizuje. V roce 2019 se podařilo úplně eliminovat používání jednorázových plastů v kancelářích a společnost je nepoužívá ani v jejich promo materiálech a předmětech. Z výroby se odstranily obtížně recyklovatelné polystyrenové a PVC obaly. Další aktivitou bylo zmenšování obalů, např. u Maggi polévek.

Investice

V posledních pěti letech Nestlé investovalo do svých továren více než 1 miliardu korun. Hlavní investicí bylo rozšíření závodu Tivall, čímž se zvýšila výrobní kapacita a vytvořil prostor pro nové výrobní linky. Investovaná částka byla na úrovni 700 milionů korun a jednalo se o největší jednorázovou investici Nestlé od privatizace. V posledních letech společnost investuje především do automatizace a instalace kolaborativních robotů. Hlavním cílem je postupně zlikvidovat nejrutinnější manuální činnosti a posunout kvalifikační úroveň zaměstnanců výše.

Nestlé pro zdraví dětí

Důležitým pilířem společenské odpovědnosti Nestlé je program Nestlé pro zdraví dětí. Jeho cílem je vzdělávání dětí 4. až 7. tříd ve vyváženém životním stylu. V roce 2019 se zaměřil na digitalizaci veškerých výukových materiálů, které je možné využít na interaktivních tabulích.  Od jeho uvedení v roce 2015 jím prošlo již více než 130 000 dětí. Společnosti se podařilo program akreditovat v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, aby poskytlo pedagogům vyučujícím výchovu ke zdraví možnost se v této oblasti dále vzdělávat a předávat své znalosti na školách.

 

Související články:

Zboží&Prodej 4/2020: Sušenky a oplatky prodává rozmanitost Půl milionu palet po železnici. Mattoni 1873 hlásí dosažení milníku Obrat e-shopu Spokojený Pes vzrostl loni o čtvrtinu na téměř 400 milionů Inovací obalů ušetří Nestlé v ČR a na Slovensku až 20 tun plastů ročně

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok