
Zisk společnosti Nestlé v Česku loni vzrostl meziročně o více než 4 % na 604 milionů korun. Tržby dosáhly výše 11,4 miliardy korun. Příznivé hospodářské výsledky umožnily dokončit úspěšnou expanzi, investovat do ekologické udržitelnosti a rozvíjet CSR aktivity. V roce 2019 pokračoval proces zlepšování nutričních profilů stávajících výrobků napříč celým portfoliem, uvádí firma. Na tuzemský trh společnost uvedla nové značky, nutričně bohaté tyčinky Yes! nebo vegetariánské pokrmy Garden Gourmet.
„Máme za sebou další úspěšný rok. Vážíme si přízně spotřebitelů a jsme rádi, že nadále můžeme rozvíjet stávající lokální tradici výroby oblíbených produktů, za kterou jsme v této zemi zodpovědní,“ říká Torben Emborg, generální ředitel Nestlé Česko. „I přes aktuální situaci očekáváme, že i v letošním roce nabídneme nové vylepšené výrobky naším spotřebitelům. Kromě toho se zaměříme na snižování spotřeby plastů, zvýšení míry recyklace našich obalů a plnění našich závazků, kterými bojujeme proti změně klimatu. Inovujeme a optimalizujeme výrobu tak, abychom ve všech našich třech závodech v České republice vyráběli ekologičtěji a udržitelným způsobem.“
Výroba a export
V roce 2019 vyrobily české továrny Nestlé 69 115 tun cukrovinek a chlazených potravin v hodnotě přibližně 6,3 mld. Kč. Více než polovina byla určena na export. Olomoucký závod Zora vyrobil 41 688 tun čokoládových cukrovinek, z toho např. 947 tun tyčinky Kofila, 3 586 tun tyčinek Margot či 6612 tun Studentské pečetě. Závod Sfinx sídlící v Holešově vyrobil 16 883 tun bonbónů, z toho např. 1032 tun lentilek či 9483 tun želé. Závod Tivall v Krupce, který se orientuje na výrobu chlazených a mražených vegetariánských a veganských pokrmů a jehož majoritním vlastníkem se Nestlé stalo v roce 2018, vyrobil 10 783 tun výrobků prodávaných pod značnou Garden Gourmet. Až 92 % exportu z českých závodů Nestlé směřovalo na trhy Evropské unie, zejména do Polska, Velké Británie, Maďarska a Francie. Mimo Evropskou unii podnik exportoval především do Ruska, USA, Ukrajiny a Dubaje.
V minulém roce pokračovala společnost ve zlepšování nutričních hodnot výrobků a výživových inovací. V oblasti cukrovinek se jednalo zejména o snižování cukru. Nestlé rovněž vstoupilo do kategorie funkčních tyčinek a uvedlo na trh Deli Protein s 20 % bílkovin. V roce 2019 také českým spotřebitelům nabídla nové značky pro vyvážený životní styl. Ořechové tyčinky Yes! bez přidaného cukru a vegetariánské a veganské pokrmy Garden Gourmet na našem trhu vzbudily velký zájem. V kategorii kávy společnost rozšířila své silné portfolio o značku Starbucks. V rámci dehydratovaných výrobků pokračoval proces zjednodušování receptur a odstraňování spotřebiteli neznámých nebo špatně vnímaných složek. I v loňském roce získalo Nestlé ocenění Potravinářské komory ČR Reformulace roku, a to za výrobek Granko kakaové mléko.
Ochrana životního prostředí
V oblasti ekologické udržitelnosti Nestlé Česko úspěšně pokračovalo v plnění dlouhodobých závazků. Oproti roku 2010 se společnosti podařilo snížit celkovou spotřebu energie o 15 %, spotřebu vody o 46 % a produkci emisí CO2 o 70 %. Všechny tři závody pokračovaly v iniciativě nulového odpadu na skládku, veškerý odpad tak byl buď recyklován nebo energeticky využit. Klíčovým tématem pro Nestlé byla otázka recyklace obalů a snižování množství plastového odpadu. Společnost přijala globální závazky k plastovým obalům, kde je pro český trh nejdůležitější závazek recyklovatelnosti všech obalů do roku 2025. Vedení Nestlé Česko schválilo plastovou strategii pro lokální trh, kterou společnost postupně plní a aktualizuje. V roce 2019 se podařilo úplně eliminovat používání jednorázových plastů v kancelářích a společnost je nepoužívá ani v jejich promo materiálech a předmětech. Z výroby se odstranily obtížně recyklovatelné polystyrenové a PVC obaly. Další aktivitou bylo zmenšování obalů, např. u Maggi polévek.
Investice
V posledních pěti letech Nestlé investovalo do svých továren více než 1 miliardu korun. Hlavní investicí bylo rozšíření závodu Tivall, čímž se zvýšila výrobní kapacita a vytvořil prostor pro nové výrobní linky. Investovaná částka byla na úrovni 700 milionů korun a jednalo se o největší jednorázovou investici Nestlé od privatizace. V posledních letech společnost investuje především do automatizace a instalace kolaborativních robotů. Hlavním cílem je postupně zlikvidovat nejrutinnější manuální činnosti a posunout kvalifikační úroveň zaměstnanců výše.
Nestlé pro zdraví dětí
Důležitým pilířem společenské odpovědnosti Nestlé je program Nestlé pro zdraví dětí. Jeho cílem je vzdělávání dětí 4. až 7. tříd ve vyváženém životním stylu. V roce 2019 se zaměřil na digitalizaci veškerých výukových materiálů, které je možné využít na interaktivních tabulích. Od jeho uvedení v roce 2015 jím prošlo již více než 130 000 dětí. Společnosti se podařilo program akreditovat v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, aby poskytlo pedagogům vyučujícím výchovu ke zdraví možnost se v této oblasti dále vzdělávat a předávat své znalosti na školách.