logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Vedení společnosti Billa Česká republika posiluje. Management firmy se rozšířil o čtvrtého...
  • Zlata Ulrichová nastoupila na pozici head of strategic marketing společnosti Rewe International...
  • Řetězec Penny Market zprovozní letos u svých prodejen desítky dobíjecích stanic pro...
  • Svěžím designem, rozšířeným sortimentem a dalšími nově poskytovanými službami se může pochlubit...

IKEA představuje bezmasou variantu populárních švédských kuliček

17. července 2020
Zprávy 0
863
IKEA představuje bezmasou variantu populárních švédských kuliček

Společnost IKEA se rozhodla vytvořit udržitelnější variantu svého oblíbeného potravinářského produktu. Nové bezmasé kuličky mají mít ve srovnání s tradičními masovými pouze čtyřprocentní klimatickou stopu. Prodávat se začnou letos od 1. srpna.

IKEA uvádí, že je poháněna vizí vytvářet lepší každodenní život pro mnoho lidí. Chce je inspirovat k udržitelnějším stravovacím návykům a životnímu stylu s pozitivním dopadem na planetu. „Abychom snížili klimatickou stopu prodeje našich potravin, musíme snížit množství tradičních masových kuliček, které prodáváme. Díky novým bezmasým kuličkám můžeme nyní milovníkům masa nabídnout udržitelnější alternativu – aniž bychom ohrozili zážitek z masových kuliček IKEA, které jsou tolik oblíbené. Nové bezmasé kuličky jsou totiž chutí i strukturou masu podobné,“ vysvětluje Jakub Slavík z IKEA Food Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Firma prodává v České republice téměř 17 milionů masových kuliček za rok, celosvětově pak více než miliardu. „Budeme se snažit přesvědčit alespoň část našich zákazníků, kteří si oblíbili masové kuličky, aby si místo nich vybrali bezmasé kuličky. Pokud bychom dokázali převést přibližně 20 procent našeho prodeje masových kuliček na bezmasé, znamenalo by to snížení naší klimatické stopy v oblasti prodeje potravin celosvětově o osm procent,“ doplňuje Jakub Slavík.

Jen rostlinné ingredience

Bezmasé kuličky IKEA neobsahují žádné přísady živočišného původu. „Ve fázi vývoje bezmasých kuliček bylo naším hlavním cílem znovu vytvořit chuť a texturu podobnou masu, a to pouze za využití rostlinných ingrediencí. Zkoušeli a testovali jsme různé přísady a metody a s konečným výsledkem jsme velice spokojení,“ říká Alexander Magnusson, šéfkuchař a vedoucí projektu v IKEA Food.

Nové bezmasé kuličky jsou vhodné pro lidi s různými stravovacími návyky – pro příznivce masových kuliček, flexitariány, vegetariány i vegany. V restauracích IKEA budou podávány s bramborovou kaší, brusinkovým džemem a smetanovou omáčkou, tedy stejným způsobem jako tradiční kuličky, ale za nižší cenu 89 Kč. Zákazníci si také budou moci koupit mražené bezmasé kuličky v obchůdku se švédskými specialitami a připravit si je doma. IKEA uvede bezmasé kuličky na tuzemský trh v srpnu.


V časopisu Zboží&Prodej 4/2020 jsme zveřejnili exkluzivní rozhovor s Mouniou El Hilali, generální ředitelkou společnosti IKEA pro region České republiky, Maďarska a Slovenska:

Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA pro region České republiky, Maďarska a Slovenska: Naše strategie je i v názvu pozitivní

Související články:

Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA pro region České republiky, Maďarska a Slovenska: Naše strategie je i v názvu pozitivní KFC uvádí na trh vegetariánské sendviče Vege Halloumi IKEA otevírá výdejní terminál v Hradci Králové

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.7k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Seznamte se: Modernizovaná prodejna Coop ve Starém Hrozenkově

15. dubna 2021

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required