logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Marks & Spencer informoval o změně v nabídce potravin pro český trh. Chlazené...
  • Pavel Vavřínek byl s účinností od 1. března 2021 jmenován obchodním ředitelem společnosti...
  • Tuzemští maloobchodníci, kteří mohou v pondělí 12. dubna obnovit provoz, finišují s přípravami...
  • V březnu letošního roku byla po celkové rekonstrukci slavnostně otevřena maloobchodní prodejna...

Mattoni 1873 pokračuje ve sjednocování barev PET lahví svých značek

21. září 2020
Zprávy 0
565
Mattoni 1873 pokračuje ve sjednocování barev PET lahví svých značek

Už nejen minerální voda Mattoni, kde ke sjednocení barvy PET lahví došlo v loňském roce. Také Hanácká kyselka, Poděbradka a Dobrá voda se v příštích měsících začnou stáčet do „petek“ jedné barvy. Hlavním cílem skupiny Mattoni 1873 je v tomto případě usnadnění procesu recyklace PET lahví u zmíněných značek.

Ochucená i přírodní minerální voda Hanácká kyselka je dosud v obchodech k dostání v pěti různých barevných provedení PET lahví. Stáčení do lahví jednotné světle modré barvy již začalo a v průběhu podzimu se budou výrobky dostávat na trh. Koncem letošního roku se také dosavadních pět barevných variant zredukuje na světle modrou u lahví Dobré vody a zelenou u Poděbradky. Všechny tři uvedené značky tak doplní minerální vodu Mattoni, která se stáčí do jednotných světle zelených PET lahví od roku 2019.

Komplexní aktivity

Skupina Mattoni 1873 usiluje o lokální uzavření koloběhu PET materiálu podle principů cirkulární ekonomiky. Odstranění pestrobarevných PET lahví je prvním krokem k recyklaci použitých PET lahví zpět do nových lahví, a tedy k zásadnímu omezení přílivu nového PET na trh. Neméně podstatné pak je zavedení zálohového systému, které skupina v rámci iniciativy Zálohujme dlouhodobě prosazuje.

Nápojový průmysl se podle Mattoni 1873 může jako vůbec první odvětví stát plně cirkulárním a udržitelným při zachování všech výhod spotřebitelských balení. „Krokem, který k tomu povede, je kromě sjednocení barev i zavedení plošného zálohového systému, o nějž usilujeme. Získáme tak čistý recyklát potravinářské kvality, ze kterého lze vyrábět nové lahve znovu a znovu,“ vysvětluje Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.

K vlastním projektům, jejichž prostřednictvím chce skupina napomoci zavedení záloh, patří kromě sjednocení barev PET lahví například uvedení lahve Mattoni Sport Eco, která obsahuje 50 % recyklovaného PET. Další obdobnou aktivitou je pilotní projekt „první cirkulární PET lahve“ ve spolupráci s online supermarketem Košík.cz. Od ledna 2020 si tak zákazníci na Košík.cz mohou vybrat přírodní minerální vodu Mattoni buď v běžné PET lahvi, nebo v lahvi vyrobené s 80% podílem rPET, za kterou zaplatí zálohu tři koruny a mohou ji po spotřebování obsahu odevzdat proti záloze kurýrovi Košíku. „Vykoupené zálohované lahve zpracujeme opět do nových lahví a pustíme na trh. Tímto projektem chceme v praxi potvrdit zájem veřejnosti o zálohování PET lahví opakovaně deklarovaný v řadě průzkumů,“ dodává tisková mluvčí Mattoni 1873 Andrea Brožová.

 

Související články:

Zboží&Prodej 5/2020: Nealko zpestřují limitované edice

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Podle jakých kritérií nakupující pořizují nabíjecí baterie?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.5k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Pozvánka na webinář: Odstraňte hlavní limity efektivity ve vašem skladu

Hledáte odpovědi na otázky ohledně automatizace vašeho skladu nebo distribučního centra? Přemýšlíte nad tím, jaký automatizovaný sytém by byl pro vás nejvhodnější? Nebo Vás zajímá, jaký výkon při vychystávání je možné díky automatizovaným skladovým systémům dosáhnout a jakou mají ROI? V případě, že hledáte odpovědi na tyto a jiné otázky týkající se automatizovaných skladových systémů, potom […]

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required