logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Maloobchodní síť prodejen Žabka do svého sortimentu zařadila i volně prodejná léčiva. K dostání...
  • Společnost M2C bude nově spravovat oblast facility managementu, kterou si skupina CPI Property...
  • Vláda na svém pondělním jednání schválila otevření papírnictví a prodejen dětského oblečení i...
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...

Mattoni 1873 pokračuje ve sjednocování barev PET lahví svých značek

21. září 2020
Zprávy 0
445
Mattoni 1873 pokračuje ve sjednocování barev PET lahví svých značek

Už nejen minerální voda Mattoni, kde ke sjednocení barvy PET lahví došlo v loňském roce. Také Hanácká kyselka, Poděbradka a Dobrá voda se v příštích měsících začnou stáčet do „petek“ jedné barvy. Hlavním cílem skupiny Mattoni 1873 je v tomto případě usnadnění procesu recyklace PET lahví u zmíněných značek.

Ochucená i přírodní minerální voda Hanácká kyselka je dosud v obchodech k dostání v pěti různých barevných provedení PET lahví. Stáčení do lahví jednotné světle modré barvy již začalo a v průběhu podzimu se budou výrobky dostávat na trh. Koncem letošního roku se také dosavadních pět barevných variant zredukuje na světle modrou u lahví Dobré vody a zelenou u Poděbradky. Všechny tři uvedené značky tak doplní minerální vodu Mattoni, která se stáčí do jednotných světle zelených PET lahví od roku 2019.

Komplexní aktivity

Skupina Mattoni 1873 usiluje o lokální uzavření koloběhu PET materiálu podle principů cirkulární ekonomiky. Odstranění pestrobarevných PET lahví je prvním krokem k recyklaci použitých PET lahví zpět do nových lahví, a tedy k zásadnímu omezení přílivu nového PET na trh. Neméně podstatné pak je zavedení zálohového systému, které skupina v rámci iniciativy Zálohujme dlouhodobě prosazuje.

Nápojový průmysl se podle Mattoni 1873 může jako vůbec první odvětví stát plně cirkulárním a udržitelným při zachování všech výhod spotřebitelských balení. „Krokem, který k tomu povede, je kromě sjednocení barev i zavedení plošného zálohového systému, o nějž usilujeme. Získáme tak čistý recyklát potravinářské kvality, ze kterého lze vyrábět nové lahve znovu a znovu,“ vysvětluje Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.

K vlastním projektům, jejichž prostřednictvím chce skupina napomoci zavedení záloh, patří kromě sjednocení barev PET lahví například uvedení lahve Mattoni Sport Eco, která obsahuje 50 % recyklovaného PET. Další obdobnou aktivitou je pilotní projekt „první cirkulární PET lahve“ ve spolupráci s online supermarketem Košík.cz. Od ledna 2020 si tak zákazníci na Košík.cz mohou vybrat přírodní minerální vodu Mattoni buď v běžné PET lahvi, nebo v lahvi vyrobené s 80% podílem rPET, za kterou zaplatí zálohu tři koruny a mohou ji po spotřebování obsahu odevzdat proti záloze kurýrovi Košíku. „Vykoupené zálohované lahve zpracujeme opět do nových lahví a pustíme na trh. Tímto projektem chceme v praxi potvrdit zájem veřejnosti o zálohování PET lahví opakovaně deklarovaný v řadě průzkumů,“ dodává tisková mluvčí Mattoni 1873 Andrea Brožová.

 

Související články:

Půl milionu palet po železnici. Mattoni 1873 hlásí dosažení milníku Výsledky Mattoni 1873 za loňský rok překonaly očekávání Zboží&Prodej 5/2020: Nealko zpestřují limitované edice

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok