logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • V otevřeném dopise ministrovi zdravotnictví Janu Blatnému upozorňuje Asociace českého tradičního...
  • Novou seniorní marketingovou manažerkou značky Mattoni, tradiční značky minerální vody z...
  • V souvislosti se změnami spojenými s odchodem Velké Británie z Evropské unie se na přechodné...
  • Pivovary Staropramen mají od ledna nové vedení. Řízení společnosti převzal Teo Ćendo, který...

Lentilky změní recepturu, výroba se přestěhuje do Německa

16. října 2020
Zprávy 0
502
Lentilky změní recepturu, výroba se přestěhuje do Německa

O plánovaném přesunu výroby tradičních lentilek z tuzemského Holešova do německého Hamburku informovala v uplynulých dnech společnost Nestlé. Výrobní závod v Německu má aktuálně volnou kapacitu a navíc disponuje technologií, která umožňuje nahrazení dosavadních obalů s plastovými součástmi obaly kompletně papírovými, sdělil potravinářský koncern. Receptura lentilek se sladí s bonbony značky Smarties.

Uvedené změny jsou podle vyjádření firmy v souladu s jejími závazky v oblasti minimalizace environmentálních dopadů, konkrétně snižování plastového odpadu. Za svůj nejvyšší zájem označuje společnost vývoj recyklovatelných obalů vhodných pro styk s potravinami. Na začátku letošního roku investovala dvě miliardy švýcarských franků na podporu trhu s recyklátem a vývoj nových obalových i bezobalových technologií. „Chceme budoucnost bez odpadů a jedním z hlavních závazků Nestlé je mít do roku 2025 všechny obaly recyklovatelné nebo znovu použitelné,“ uvádí Robert Kičina, manažer korporátní komunikace ve společnosti Nestlé Česko.

Obaly některých formátů lentilek mají dosud plastové součásti, jde například o 150gramové balení v tubě. „V našem českém závodě, na rozdíl od německého, nemáme technologii, která by nám je umožnila nahradit papírovými,“ poznamenává Robert Kičina.

Firma směřuje také k optimalizaci výroby a z ní plynoucímu snížení nákladů na údržbu výrobních technologií i lepšímu využití kapacit v továrně v Hamburku. Ty jsou dostatečné pro výrobu a distribuci produktu do všech zemí EU.

Méně cukru, ale nově s lepkem

Jedním z důvodů přesunu výroby populární cukrovinky je i harmonizace receptury se značkou Smarties rovněž z produkce Nestlé. Ke sladění dochází na základě zkušebního testu preferencí mezi spotřebiteli. „Vyvinuli jsme novou recepturu, která bude zavedena jak pro značku Lentilky, tak pro značku Smarties. V testu, kdy jsme lidem dali ochutnat obě varianty složení – původní i nové –, jsme zjistili, že jim obě chutnají a jsou pro ně stejně akceptovatelné,“ vysvětluje pro Zboží&Prodej Robert Kičina. Nové lentilky budou mít podle něj vylepšený nutriční profil – snížený obsah cukru, zvýšený obsah mléka a čokolády z kakaa certifikovaného dle standardů Nestlé Cocoa Plan organizací Rain Forrest Alliance. Nadále budou lentilky barveny pouze přírodními barvivy, nově ale budou obsahovat i lepek, který je součástí cukrové krusty.

U dosavadního 150gramového balení lentilek dojde v rámci přechodu na plně recyklovatelný papírový obal ke snížení gramáže na 130 gramů a současně také k adekvátnímu snížení ceny. „Cena ostatních gramáží výrobku zůstane stejná,“ dodává Robert Kičina. Dostupnost produktu na českém trhu nebude nijak omezena.

V holešovském závodě se lentilky vyrábějí už od roku 1907. V Německu bude jejich výroba nově zahájena v dubnu 2021.

 

Související články:

Zboží&Prodej 9/2020: Pití kávy a čaje zpestřují malé rituály Nestlé hlásí úspěšný rok 2019, zisk vzrostl na 604 milionů korun Zboží&Prodej 6-7/2020: Do impulzu proniká snacking Kakao ve výrobcích značky KitKat nově s certifikací Rainforest Alliance

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.8k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok