logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Maloobchodní síť prodejen Žabka do svého sortimentu zařadila i volně prodejná léčiva. K dostání...
  • Společnost M2C bude nově spravovat oblast facility managementu, kterou si skupina CPI Property...
  • Vláda na svém pondělním jednání schválila otevření papírnictví a prodejen dětského oblečení i...
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...

Otevřete další obchody, vyzývají vládu SOCR ČR a UZO

24. listopadu 2020
Zprávy 0
248
Otevřete další obchody, vyzývají vládu SOCR ČR a UZO

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) a Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb (UZO) společně volají po otevření prodejen s nepotravinářským zbožím. Posouvání termínu přímo ohrožuje pracovní místa v nich, přičemž obchod nikdy nebyl významným ohniskem šíření koronaviru, uvádějí obě organizace ve svém prohlášení. Navíc o co déle bude tento stav trvat, o to větší kumulace zákazníků v prodejnách v předvánočním období hrozí.

„Potřeba otevření prodejen s nepotravinářským zbožím se stává kritickou. Už v minulosti obchod prokázal, že je schopen vytvořit podmínky, které minimalizují riziko šíření koronaviru. Můžeme diskutovat o nastavení limitu počtu zákazníků na prodejní ploše, o dezinfikování prostředí nebo o délce otevírací doby,“ říká Renáta Burianová, prezidentka UZO, a dodává: „Mnozí zaměstnanci v obchodech, jejich skladech a logistických centrech rovněž nepříznivě pociťují omezení v městské hromadné dopravě. Mají problémy dostat se včas do práce či naopak z práce, a to v závislosti na směnách, které mohou začínat brzy ráno nebo se naopak protáhnout do pozdních večerních hodin.“

Podle Tomáše Prouzy, prezidenta SOCR ČR, je zapotřebí maximalizovat dobu prodeje, která zajistí rozložení návštěvnosti obchodů v čase a sníží tak počet zákazníků v prodejnách. „Vládní opatření týkající se zákazu nedělního prodeje a omezení otevírací doby považuji od začátku za kontraproduktivní. Ukazuje se, že lidé se předzásobují v sobotu, čímž se v prodejnách vytváří o třetinu větší koncentrace lidí. Obdobná situace pak vzniká i v pondělí, kdy si kupující doplňují zásoby. Zbytečně se tak zvyšuje riziko jak pro zákazníky, tak pro zaměstnance obchodů. Čím déle bude vláda otevírací dobu omezovat a čím déle budou uzavřeny obchody s nepotravinářským zbožím, tím větší hrozí následný shluk nakupujících,“ sděluje Tomáš Prouza.

Obchodníci od začátku roku vynaložili na minimalizaci nebezpečí koronavirové nákazy již přes 4,8 miliardy korun. Jde například o pořízení jednorázových rukavic, roušek nebo dezinfekce i navýšení počtu zaměstnanců kvůli rychlejší obsluze na pokladnách či častější dezinfekci prodejen. Obchody zaměstnancům poskytují vitamíny a další doplňky stravy, aby posílily jejich imunitu. Ministerstvo zdravotnictví přitom opakovaně potvrdilo, že obchody lze považovat za bezpečné s ohledem na riziko koronavirové nákazy.

„Sektor maloobchodu není zdaleka místem, kde by docházelo k častější nákaze. I přesto musí být mnoho obchodů uzavřeno, a to v předvánočním období, které je pro obchodníky tím nejdůležitějším v roce. S napětím proto čekáme na tolikrát ohlášený, ale zatím stále nepotvrzený scénář uvolňování opatření v dalších týdnech. Bez něj ohrožujeme existenci celých ekonomických sektorů, a navíc nesnižujeme napětí a nervozitu spotřebitelů. Lidé kvůli tomu odkládají nákupy, spoří a tím dále prodlužují trvání ekonomické recese,“ shrnuje Tomáš Prouza.

 

Související články:

Diskonty Action a TEDi otevřou v Česku později Všechno se změní Jan Sůra, předseda představenstva a ředitel, Tempo, obchodní družstvo: Jdeme s kůží na trh Polský Lidl připravuje on-line prodej potravin

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok