logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

Kofole ve třetím čtvrtletí 2020 meziročně vzrostly tržby o 11,8 procenta

27. listopadu 2020
Zprávy 0
289
Kofole ve třetím čtvrtletí 2020 meziročně vzrostly tržby o 11,8 procenta

Skupina Kofola hlásí úspěšné výsledky především v československém segmentu postaveném na tradičních značkách. Tržby zaznamenala celá skupina letos ve třetím čtvrtletí o 219,5 milionů korun vyšší než za stejné období loňského roku, což představuje meziroční růst 11,8 %. Hodnota ukazatele EBITDA narostla o 121,2 milionů korun. Kofola uvádí, že si tak vytvořila rezervu na ekonomické výkyvy související s druhou vlnou pandemie koronaviru.

„V oblasti našeho podnikání o úspěchu roku vždy rozhoduje letní sezona. Jsem rád, že letos jsme jí prošli nejlépe v historii. Naše tradiční produkty jsou pro spotřebitele jistotou i v dobách nejistých. V České republice a na Slovensku jsme oproti loňskému kvartálu utržili o 21,4 procent více, za celou skupinu pak o 11,8 procent,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.

Z kategorií se dařilo především sirupům, dále pak rostly prodeje vod. „Naše sirupy zaznamenaly mezikvartálně tržby vyšší o 20,5 procent, vody dokonce o 35,5 procent. K tomuto výsledku přispěla akvizice tradičních minerálních vod Ondrášovky a Korunní, které obohatily letos naše portfolio. Potěšilo mne, že Korunní ve skle nebo Ondrášovka liči – tedy novinky, které jsme uvedli – dokonce předčily naše prodejní očekávání,“ hodnotí Jannis Samaras. Růst tržního podílu zaznamenává Kofola u slovenské minerální vody Kláštorná Kalcia, jejíž výrobu oživila před dvěma lety. S její lahví ze 100% rPETu sklízí úspěchy nejen u spotřebitelů, ale i v prestižních soutěžích. Naposledy Kláštorná Kalcia zvítězila v kategorii Best in PET v mezinárodním klání balených vod Global Water Drinks Awards 2020, kde uspěla jako jediná značka z česko-slovenského regionu.

V tržbách rostl ve třetím čtvrtletí i bylinkový segment Skupiny Kofola – tedy polská Premium Rosa a tradiční československý výrobce bylinných směsí Leros. Do hlavní čajovo-kávové sezony vstupuje firma s novinkou v podobě vlastní značky pravé italské kávy, Trepallini, kterou vyvinula ve spolupráci s Italy z rodinné pražírny a kávového institutu ARC.

Z portfolia skupiny se v tržbách naopak nejméně dařilo značce Ugo, která silně pocítila dopady koronavirových opatření a oslabené ekonomiky. Pandemie covidu dále ovlivnila prodeje v Adriatickém regionu, kde došlo k výraznému omezení turismu. Tržby skupiny tam klesly o 6,7 %. Společnost Radenska přesto pokračovala v udržitelných aktivitách – uvedla na trh minerální vodu Radenska Naturelle v lahvi ze 100% rPETu, a zároveň spustila kampaň na podporu výsadby 20 000 stromů ve Slovinsku a Chorvatsku.

 

Související články:

Kofola v prvním čtvrtletí udržela obrat na úrovni loňského roku Zboží&Prodej 5/2020: Nealko zpestřují limitované edice Kofola ČeskoSlovensko dokončila koupi Karlovarské Korunní a Ondrášovky Skupina KofolaSkupině Kofola se loni dařilo, navýšila tržby o více než čtyři procenta

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok