
Skupina Kofola hlásí úspěšné výsledky především v československém segmentu postaveném na tradičních značkách. Tržby zaznamenala celá skupina letos ve třetím čtvrtletí o 219,5 milionů korun vyšší než za stejné období loňského roku, což představuje meziroční růst 11,8 %. Hodnota ukazatele EBITDA narostla o 121,2 milionů korun. Kofola uvádí, že si tak vytvořila rezervu na ekonomické výkyvy související s druhou vlnou pandemie koronaviru.
„V oblasti našeho podnikání o úspěchu roku vždy rozhoduje letní sezona. Jsem rád, že letos jsme jí prošli nejlépe v historii. Naše tradiční produkty jsou pro spotřebitele jistotou i v dobách nejistých. V České republice a na Slovensku jsme oproti loňskému kvartálu utržili o 21,4 procent více, za celou skupinu pak o 11,8 procent,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.
Z kategorií se dařilo především sirupům, dále pak rostly prodeje vod. „Naše sirupy zaznamenaly mezikvartálně tržby vyšší o 20,5 procent, vody dokonce o 35,5 procent. K tomuto výsledku přispěla akvizice tradičních minerálních vod Ondrášovky a Korunní, které obohatily letos naše portfolio. Potěšilo mne, že Korunní ve skle nebo Ondrášovka liči – tedy novinky, které jsme uvedli – dokonce předčily naše prodejní očekávání,“ hodnotí Jannis Samaras. Růst tržního podílu zaznamenává Kofola u slovenské minerální vody Kláštorná Kalcia, jejíž výrobu oživila před dvěma lety. S její lahví ze 100% rPETu sklízí úspěchy nejen u spotřebitelů, ale i v prestižních soutěžích. Naposledy Kláštorná Kalcia zvítězila v kategorii Best in PET v mezinárodním klání balených vod Global Water Drinks Awards 2020, kde uspěla jako jediná značka z česko-slovenského regionu.
V tržbách rostl ve třetím čtvrtletí i bylinkový segment Skupiny Kofola – tedy polská Premium Rosa a tradiční československý výrobce bylinných směsí Leros. Do hlavní čajovo-kávové sezony vstupuje firma s novinkou v podobě vlastní značky pravé italské kávy, Trepallini, kterou vyvinula ve spolupráci s Italy z rodinné pražírny a kávového institutu ARC.
Z portfolia skupiny se v tržbách naopak nejméně dařilo značce Ugo, která silně pocítila dopady koronavirových opatření a oslabené ekonomiky. Pandemie covidu dále ovlivnila prodeje v Adriatickém regionu, kde došlo k výraznému omezení turismu. Tržby skupiny tam klesly o 6,7 %. Společnost Radenska přesto pokračovala v udržitelných aktivitách – uvedla na trh minerální vodu Radenska Naturelle v lahvi ze 100% rPETu, a zároveň spustila kampaň na podporu výsadby 20 000 stromů ve Slovinsku a Chorvatsku.