logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

Henkel získal cenu EDIZone.cz za elektronickou výměnu dokladů s Lidlem

12. ledna 2021
Zprávy 0
152
Henkel získal cenu EDIZone.cz za elektronickou výměnu dokladů s Lidlem

V závěru roku 2020 proběhl desátý ročník soutěže portálu EDIZone.cz o nejlepší projekty v oblasti elektronizace obchodních a logistických procesů. Zvítězil projekt firmy Henkel, která realizuje elektronickou výměny dokladů s řetězcem Lidl. V soutěži uspěla také Parfumerie Douglas, jež zavedla automatizaci nákupního procesu, a společnost Smart Comp., která zpracovává přijaté doklady pomocí umělé inteligence.

Odborný portál EDIZone.cz každoročně oceňuje firmy a projekty, které inovují obchodní a logistické procesy pomocí automatizace a elektronizace, a stávají se tak průkopníky podobných řešení v českém prostředí. Letos se vyhlášení cen kvůli koronaviru preventivně přesunulo do on-line prostředí a proběhlo formou interaktivní prezentace. „Přestože jsme popularizátoři digitalizace a předávání proběhlo hladce, tak nás přesun do on-line prostředí zamrzel. Věříme, že příští rok už vítězům potřeseme pravicemi a svůj triumf s námi oslaví přímo na místě,“ říká Ladislav Chovítek z redakce EDIZone.cz.

Výhodou je i méně papírování

Tentokrát bodovaly především projekty velkých společností, které automatizovaly komunikaci s obchodními partnery. Podobné projekty se v roce 2020 kvůli pandemii staly klíčovými napříč obory. „Automatizace výměny dokladů šetří náklady, umožňuje rychleji odbavovat více zakázek a omezuje papírové doklady, což mimo jiné umožňuje poslat zaměstnance na home office. Firmy, které tyto systémy používají, měly velkou výhodu už při prvním březnovém lockdownu,“ vysvětluje Ladislav Chovítek.

Absolutním vítězem se letos stal projekt společnosti Henkel. Tato firma spolupracuje s Lidlem a dodává mu například kosmetiku, prací prášky a další zboží. Obě společnosti nově řeší vzájemnou obchodní komunikací výhradě přes systém EDI. Faktury a objednávky si posílají strukturovanou elektronickou formou, což výrazně urychluje obchodní proces a těží z toho obě firmy. „My v Henkelu díky EDI rychleji zpracujeme objednávky a nedochází k záměně zboží, což je výhodou pro zákaznický servis. V Lidlu zase díky EDI fakturám nemusí doklady ručně přepisovat – faktura se jim automaticky načte a propíše do podnikového systému,“ říká Eva Malíková, EDI/ECR project manager ve společnosti Henkel.

Zrychlení nákupního procesu nebo automatické zpracování faktur

Do finále se dostal také projekt Parfumerie Douglas, jehož prostřednictvím ve firmě automatizovali nákupní proces. Dříve se potýkali s obtížně dohledatelnými dokumenty nebo s příliš drahými nákupy. Proto zavedli řešení od společnosti Grit. Systém řídí schvalovací proces objednávek, odesílá objednávky dodavatelům a automaticky zpracovává přijaté faktury. V Douglasu díky tomu zrychlili nákup a mají lepší kontrolu nad rozpočty jednotlivých oddělení.

Zbývajícím finalistou je projekt firmy Smart Comp., která zavedla řešení pro automatické zpracování a schvalování přijatých faktur pomocí umělé inteligence. Systém jménem Invoice Flow vyčte údaje z každé přijaté faktury, pošle fakturu na schválení a poté tyto údaje sám přepíše do podnikového systému. „Systém Invoice Flow šetří našemu fakturantovi asi třetinu pracovní doby, takže přibližně 50 hodin práce měsíčně,“ popisuje Šárka Pavelková, hlavní účetní společnosti Smart Comp. Firma poskytuje internetové připojení pod značkou Netbox a provozuje internetovou televizi Kuki.

Digitalizace pokračuje

Letošní ceny EDIZone dokazují, že pandemie koronaviru přináší také pozitivní efekty a čím dál více firem se věnuje digitalizaci a zefektivňování svých obchodních procesů. V roce 2021 organizátoři soutěže očekávají ještě větší rozmach a předpokládají, že se do digitální transformace zapojí i firmy, které doposud spíše vyčkávaly.

Mediálními partnery soutěže jsou časopisy Zboží&Prodej a Systémy Logistiky.

 

Související články:

Henkel a Lidl rozšiřují elektronickou výměnu dokladů Dodavatelé Albertu se zapojují do GDSN Fri-Service využívá systém pro automatické zpracování faktur Všechno se změní

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok