logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • V pondělí 1. března 2021 byla slavnostně otevřena zrekonstruovaná prodejna Coop Tuty Dukovany,...
  • Letošní únor byl – bohužel – dalším měsícem ve znamení pandemie koronaviru. To...
  • Ženy mají pivo stále raději, potvrzují průzkumy, který si nechal vypracovat Plzeňský Prazdroj....
  • Nové výzvy v potravinářském průmyslu spojené s probíhající krizí si žádají sofistikovaná a...

Obchodníci zajistí zákazníkům a pracovníkům bezpečné prostředí, uvádí SOCR ČR

12. února 2021
Zprávy 0
231
Obchodníci zajistí zákazníkům a pracovníkům bezpečné prostředí, uvádí SOCR ČR

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) ve svém prohlášení zdůrazňuje, že bez ohledu na další postup vlády a odpovědných institucí v souvislosti s řešením koronavirové krize garantují obchodníci i nadále zajištění bezpečného prodejního prostředí pro své zákazníky i zaměstnance. SOCR ČR reaguje na neprodloužení nouzového stavu, jak o tom ve čtvrtek 11. února večer většinově rozhodla Poslanecká sněmovna.

„I pokud by nouzový stav nebyl prodloužen a skončil v neděli 14. února, není důvod k jakýmkoli obavám, že by jednotlivé obchody polevily ve svých přísných hygienických opatřeních. Nadále pro ně zůstává prioritou ochrana zdraví zákazníků i zaměstnanců. Již téměř rok každý den dokazujeme, že obchody jsou bezpečným místem, a tento zodpovědný přístup bude pokračovat i nadále,“ sděluje Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR, a dodává: „Doufám, že rozhodnutí sněmovny bude také příležitostí pro restart dalších opatření tak, abychom se vyhnuli zcela nelogickým pravidlům, jako třeba tomu, že lze koupit hračku pro kočku, ale ne pro dítě, případně že je možno zimní boty koupit pro člověka den před jeho 18. narozeninami, ale už nikoli den poté.“

Od začátku koronavirové pandemie loni na jaře obchodníci investovali do nejrůznějších hygienických opatření přes 6 miliard korun, přičemž výsledkem je naprosté minimum ohnisek šíření nákazy v prodejnách, informuje dále SOCR ČR. Na současnou situaci zareagovala řada obchodníků také snížením cen respirátorů, navýšením darů potravinovým bankám, protože roste počet lidí v nouzi, nebo nabídkou logistických služeb například pro distribuci antigenních testů do škol.

Česká vláda podle SOCR ČR říká, že s koncem nouzového stavu zanikne nárok na poskytování finančních kompenzací pro podnikatele i živnostníky, jejichž podnikání bylo doposud omezeno na základě rozhodnutí vlády o nouzovém stavu. „Vláda se ale nemůže zbavit odpovědnosti za udržení ekonomiky v chodu a povinnosti pomoci udržet maximum pracovních míst. Pokud by nebyl obnoven nouzový stav, musí parlament bez prodlení projednat zákon, který odškodní podnikatele, poškozené vládními opatřeními bez ohledu na to, zda byla přijata v rámci krizových opatření nebo podle zákona o ochraně veřejného zdraví,“ dodává Tomáš Prouza.

AKTUALIZACE: V neděli 14. února se vláda dohodla s hejtmany jednotlivých krajů ČR na prodloužení nouzového stavu. Ten tak nyní potrvá (minimálně) do 28. února.

 

Související články:

Jan Sůra, předseda představenstva a ředitel, Tempo, obchodní družstvo: Jdeme s kůží na trh Tempo zavírá o nedělích plošně své prodejny. Reaguje tak na koronavirus SOCR ČR vítá uvolnění opatření a přechod na třetí stupeň systému PES Podnikatelské organizace mají výhrady k vládnímu harmonogramu uvolňování mimořádných opatření

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 19.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.6k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.7k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Před českými potravinářskými podniky je rok 2021 plný výzev

Nové výzvy v potravinářském průmyslu spojené s probíhající krizí si žádají sofistikovaná a chytrá řešení a větší míru transparentnosti. Jen tak mohou být naplněny nové standardy v potravinářství pro rok 2021. Moderní technologie hrají mnohem důležitější roli než kdykoli dřív. Vhodná softwarová řešení pro potravinářské podniky nabízí společnost Infor. Pro budoucí zajištění stability podniku a zvýšení konkurenceschopnosti […]

Webinář: Údržba podmíněná potřebou a bezpečnost v potravinářství

Zúčastněte se 10. března od 16:00 bezplatného webináře odborníků ze společnosti Infor a zjistěte, jak údržba podmíněná potřebou zvyšuje bezpečnost potravin. Úloha údržby v potravinářském průmyslu se postupem času vyvinula z pouhého provádění oprav na preventivní údržbu, což značně zvýšilo provozuschopnost podniků. Nové technologie, jako jsou senzory IoT, umožňují nejen zlepšení celkové efektivnosti zařízení a výroby (OEE), […]

Kalendář akcí

12. 3. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

19. 3. 2021, Pharma Profit Akademie: Motivace v době covidové, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

2.–3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Lenka Dušková, director business controlling, Albert ČR: Když se mi něco nelíbí, nejdřív hledám příčinu

18. února 2021

Miroslav Pácl, vedoucí franšíz Můj obchod velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR: Obchodníci mají čas hlavně na své zákazníky

17. února 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required