logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Velký pátek českého retailu? Uzavření obchodů zvýší podle SOCR ČR koncentraci lidí

30. března 2021
Zprávy 0
1188
Velký pátek českého retailu? Uzavření obchodů zvýší podle SOCR ČR koncentraci lidí

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) apeluje na vládu České republiky, aby změnila nařízení týkající se plošného uzavření obchodů na Velký pátek. Zákaz prodeje jde zcela proti logice snižovat koncentraci lidí a jejich mobilitu, upozorňuje SOCR ČR a odhaduje, že počet zákazníků v obchodech vzroste ve čtvrtek o 70–80 % a v sobotu a v neděli o 40–50 %.

„Vláda tvrdí, že základem boje proti koronaviru je omezování kontaktů mezi lidmi, ale svým rozhodováním činí přesný opak. Ministr Blatný včera na vládě odmítl změnit zákaz otevření obchodů na velikonoční pátek. Potvrdil tak, že skutečnou strategií vlády je promoření obyvatel, protože zejména ve čtvrtek dojde k masivnímu navýšení počtu lidí v obchodech,“ uvádí Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR, a dodává: „Nařízení uzavřít prodejny na Velký pátek patří mezi podobně nesmyslná opatření, jako bylo uzavření závodních jídelen nebo zákaz prodeje kávy do kelímku. Podle zákona o prodejní době je Velký pátek svátkem, kdy má být obchod otevřen. Zavřeno musí mít obchodníci až na Velikonoční pondělí.“

Od začátku pandemie obchodníci investovali do nejrůznějších hygienických opatření přes 7 miliard korun. Bez ohledu na další postup vlády v souvislosti s řešením koronavirové krize garantují i nadále zajištění bezpečného prodejního prostředí pro své zákazníky i zaměstnance s využitím Pandemického plánu retailu, který byl vytvořen již loni v létě a na základě kterého obchody udržují bezpečnost a jasná pravidla. V rámci březnového plošného testování zaměstnanců obchodu mělo pozitivní test méně než 0,5 % z nich. Bezpečnost prodejen potvrdila i nedávná nezávislá analýza profesora Omara Šerého z Masarykovy univerzity, která neodhalila přítomnost koronaviru v obchodních centrech ani v jednom případě.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required