logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Označování rostlinných alternativ mléčných výrobků se nebude zpřísňovat

28. května 2021
Zprávy 0
733
Označování rostlinných alternativ mléčných výrobků se nebude zpřísňovat

Pravidla pro označování alternativních mléčných výrobků na rostlinné bázi se nebudou zpřísňovat. Mléčné výrobky jsou podle Evropského parlamentu chráněny dostatečně, a tak pozměňovací návrh zamítl.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 5/2021: Mléčné výrobky míří do každého košíku

Evropská aliance pro potraviny na rostlinné bázi (EAPF) vítá zamítnutí pozměňovacího návrhu 171 v rámci trialogových jednání mezi Evropským parlamentem, Evropskou komisí a Radou v rámci diskuse o Nařízení EU o revizi společné organizace trhu se zemědělskými výrobky.

Přečtěte si také
Emco přichází na trh s vlastní rostlinnou značkou Pan Hrášek

Toto rozhodnutí uznává potřebu vyhnout se dalším omezením odkazů na mléčné výrazy pro rostlinné produkty, protože mléčná označení jsou již dostatečně chráněna. Názvy jako „sójové mléko“ nebo „vegetariánský sýr“ nejsou v EU povoleny. Odmítnutím pozměňovacího návrhu dělá EU dobrý krok k rozšíření příležitostí stravování na více udržitelné formě. To je klíčové pro dosažení cílů udržitelnosti EU, posílení postavení spotřebitelů při udržitelnějším a vědomějším výběru potravin a podporu rostoucího odvětví, z něhož bude mít prospěch celý zemědělsko-potravinářský dodavatelský řetězec EU.

Jde o vytváření rovných podmínek

Generální tajemnice EAPF Siska Pott komentuje: „Jsme rádi, že tvůrci evropské politiky uznali vážné důsledky navrhované regulace. Toto je rozhodnutí zdravého rozumu, vzhledem k již tak omezujícím pravidlům pro rostlinné alternativy mléka a mléčných výrobků a širokému vědeckému konsenzu o zdravotních a ekologických výhodách rostlinné stravy, který by se měl usnadňovat. Aliance se bude i nadále zasazovat o rovné podmínky pro rostlinné potraviny s cílem využít jejich potenciál pro rozvoj udržitelných potravinových systémů v EU, které jsou dobré pro lidi i planetu.“

 

Související články:

Zboží&Prodej 5/2021: Mléčné výrobky míří do každého košíku Emco přichází na trh s vlastní rostlinnou značkou Pan Hrášek Webinář: Češi a rostlinné alternativy mléka a mléčných produktů mléčnéMléčné výrobky versus rostlinné alternativy: Spotřebitelům chybí informace

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required