
Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí letošního roku, ve kterém se jí podařilo meziročně navýšit tržby o 23 % a provozní zisk EBITDA o 65 %. Hlavním důvodem je razantní červnový růst poptávky po otevření trhu včetně důležitého segmentu gastronomie.
Prodeje podpořilo také počasí a volnější pohyb osob na všech trzích. Výsledkem jsou historicky rekordní červnové prodeje. A vzhledem k následnému pozitivnímu vývoji letní sezóny management Kofoly zpřesnil svůj odhad letošního provozního zisku EBITDA na rozmezí 1,08–1,15 miliardy korun.
Téměř celých pět měsíců letošního roku byly hospody a restaurace zavřené. Navíc byl na jaře v Česku omezen pohyb obyvatel mezi okresy. To vše výrazně omezilo prodeje v segmentu gastronomie a také důležité impulzní nákupy nápojů. „Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku jsme prodávali téměř výhradně v segmentu retail, od počátku června rostla významně poptávka především díky otevření gastronomie. Trh byl konečně kompletní. Přálo nám také dobré počasí, které lákalo lidi ven, na výlety a dovolené. V kombinaci s dobře připravenými aktivitami a novinkami klíčových značek jsme dosáhli velmi dobrého výsledku,“ komentuje vývoj druhého čtvrtletí roku Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.
Mezi zmíněné novinky na česko-slovenském trhu patřily nová řada prémiových citrusových limonád Targa Florio, energetický nápoj Semtex Focus a také Rajec Bio. Výraznou podporu v podobě nových kampaní měly také minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí a samozřejmě i vlajková loď společnosti – nápoj Kofola, která zahájila novou kampaň a uvedla na trh dvě nové varianty se sníženým obsahem cukru.
S náběhem letních zahrádek a otevřením turisticky atraktivních míst došlo také na čepované portfolio. „Po otevření hospod a restaurací byl návrat jejich zákazníků nejprve velmi opatrný a chvíli trval. Od druhé poloviny června však již začaly podniky fungovat výrazně lépe a to způsobilo skokový růst poptávky po našich nápojích v čele s čepovanou Kofolou. Zájem o celé portfolio byl tak velký, že jsou naše finální červnová čísla za český a slovenský trh nejlepší v historii firmy,“ říká k výsledkům Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola.
K dobrým výsledkům skupiny Kofola přispěl také růst poptávky v Adriatickém regionu. „I v tomto regionu došlo před létem k rozvolnění pandemických opatření a zároveň se do něho začali vracet turisté z celé Evropy, kteří po loňské pauze chtěli své dovolené opět trávit v turisticky atraktivních oblastech Chorvatska a Slovinska. To se samozřejmě pozitivně projevilo na prodejích našich značek v čele s minerálními vodami Radenska a Studenac,“ doplňuje Martin Pisklák.