
Součástí programu mezinárodní akce POPAI Day 2021 bylo i vyhlášení výsledků 13. ročníku uznávané soutěže POPAI Awards o nejlepší realizace na retailovém trhu. Vystavení soutěžních expozic a předání cen vítězům se uskutečnilo 25. listopadu 2021 v prostorách kongresového centra O2 universum v Praze. Soutěž pořádá asociace POPAI CE. Časopis Zboží&Prodej byl i tentokrát hlavním mediálním partnerem celé události.
Nejúspěšnějším exponátem soutěže POPAI Awards se stal in-store projekt Magenta Experience Center od agentury Proboston Creative, jehož zadavatelem je společnost T-Mobile Czech Republic. Tento projekt získal celkem čtyři ocenění včetně absolutního vítězství v soutěži.
Soutěžní projekty se představily celkem v devatenácti soutěžních kategoriích. K exponátům patřily komunikační prostředky v retailu, prvky vybavení interiérů obchodů, komplexní store koncepty, inovativní nebo ekologicky šetrné in-store realizace. V samostatných soutěžních kategoriích soutěžily novinky z oblasti digitálních médií a integrované in-store kampaně. Odborná porota hodnotila především originalitu a inovativnost, estetickou úroveň a design, kvalitu výrobního zpracování i vhodnost do prodejního prostředí. (Kompletní seznam vítězů POPAI Awards je zde.)
V soutěži Hvězda 3D reklamy si absolutní vítězství odnesla společnost Brand Concept za dětský batoh Škoda iV. Porota ocenila hravý design, který má potenciál zaujmout každé dítě. Batůžek z měkkého plyše navíc může posloužit i jako polštářek při dlouhých cestách autem. (Kompletní seznam vítězů soutěže Hvězda 3D reklamy je zde.)
Ocenění byla udělena i v soutěži POPAI Student Award o nejlepší studentské návrhy komunikačních prostředků a kampaní v in-store, podle reálných zadání od konkrétních zadavatelů – partnerů soutěže. Těmi byly Budějovický Budvar pro kategorii Grafický 2D návrh, společnost I.D.C. Praha pro kategorii Design POP materiálu a firma Orkla Foods Česko a Slovensko pro kategorii Návrh in-store komunikační kampaně. (Kompletní seznam vítězů soutěže POPAI Student Award je zde.)