logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Emco přichází na trh s vlastní rostlinnou značkou Pan Hrášek

13. ledna 2022
Zprávy 0
747
Emco přichází na trh s vlastní rostlinnou značkou Pan Hrášek

Emco už nevyrábí jen cereálie. Rostlinné kategorie výrobků rostou dvojnásobně, a tak firma nově vstupuje do kategorie rostlinných alternativ. Kromě müsli, ovesných kaší či sušenek tak nově nabízí i rostlinná masa či sýry pod vlastní značkou Pan Hrášek.

V loňském roce zaznamenalo Emco rekordní zájem o své výrobky na domácím trhu i ve světě a obrat dosáhl 1,5 miliardy Kč. Firma je českou jedničkou v müsli, ovesných kaších či mrazem sušeném ovoci a svoje výrobky exportuje do 53 zemí světa. Kvůli růstu objemu výroby investuje firma v loňském a letošním roce 150 mil. Kč do automatizace, nových technologií a rozšíření svého výrobního závodu.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 8/2021: Snídaně jsou hlavně rozmanité

Emco se dlouhodobě snaží inovovat a přicházet s nutričně zajímavými produkty. Nyní přichází s novými rostlinnými kategoriemi výrobků. „Příklon k rostlinné stravě není krátkodobý trend, ale jde o postupnou změnu stravování společnosti, která se nebude týkat jen veganů či vegetariánů,“ říká Martin Jahoda, který před dvěma lety firmu převzal od svého otce a nyní ji vede.

„Z vlastní zkušenosti vím, že je přínosné zvyšovat podíl rostlinné stravy. Důvody mohou být individuální – nutriční, zdravotní, ekologické či etické, ale dá se očekávat, že společnost se bude jako celek navracet od živočišné stravy zpět k té rostlinné,“ říká Martin Jahoda. Podle výzkumu agentury Ipsos je nyní 28 % Čechů připraveno konzumovat více rostlinných produktů na úkor živočišných.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 9/2021: Zájem o speciální výživu i bio stoupá

Masové alternativy Pan Hrášek jsou k dostání v podobě burgeru a nudliček, které jsou na hrachovém základě, bez sóji a bohaté na bílkoviny. Sýrové alternativy goudy a čedaru jsou také s hrachovou bílkovinou a bez laktózy. Rostlinné kategorie zaznamenávají dvojciferný růst prodejů i díky příklonu spotřebitelů ke zdravému životnímu stylu vlivem pandemie, a tak i Emco do budoucna počítá s rozšiřováním jejich nabídky.

Na vývoji výrobků Pana Hráška se podíleli i zástupci organizace ProVeg: „Emco s námi poctivě ladilo jejich receptury. Z výsledku jsme nadšeni a doufáme, že nadšeni budou i spotřebitelé,“ říká Martin Ranninger, ředitel ProVeg Česko.

S rostlinnými výrobky má Emco mnohaleté zkušenosti. V roli distributora na českém trhu dlouho budovalo značku rostlinných nápojů Alpro, kterou nyní vlastní firma Danone. Po 30 letech výroby a prodeje rostlinných cereálních výrobků Emco tak nyní začíná s prodejem rostlinného masa a sýrů pod značkou Pan Hrášek.

Historie české rodinné společnosti Emco sahá do roku 1990, kdy její zakladatel Zdenek Jahoda začal s dovozem prvních snídaňových cereálií do České republiky. Největším zahraničním trhem se v loňském roce stalo Japonsko, kam Emco vyváží zejména křupavé müsli vyráběné z českého ovsa zpracovávaného ve vlastním ovesném mlýně.

Související články:

Zboží&Prodej 8/2021: Snídaně jsou hlavně rozmanité Zboží&Prodej 9/2021: Zájem o speciální výživu i bio stoupá

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required