logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Služba on-line obchodu Albert se od roku 2021, kdy nabídla doručení potravin obyvatelům Brna,...
  • Nový koncept prodejen zapadá do plánů společnosti Billa Česká republika, které počítají s...
  • Společnost Alza přichází s inovativním přístupem k reklamacím. Většina zákazníků internetových...

Velkoobchod makro je na českém trhu 25 let

27. září 2022
Zprávy 0
632
Velkoobchod makro je na českém trhu 25 let

V říjnu uplyne 25 let od chvíle, kdy se v Ostravě pro podnikatele otevřela první prodejna velkoobchodu makro ČR. Zatímco v prvních letech se prodával široký sortiment zboží pouze na ploše prodejen, dnes každá z 13 provozoven nabízí nejen možnost osobního nákupu, ale i závoz zboží přímo k zákazníkům.

Před čtvrtstoletím, 10. září 1997, se v Ostravě otevřela první prodejna makro. Do Česka s ní dorazil velkoobchodní koncept cash & carry, tedy „nakup a odnes“, který podnikatelům nabídl novou možnost růstu jejich podnikání na rozvíjejícím se svobodném trhu za velkoobchodní ceny.

Přečtěte si také
Bezpečným nákupům ve velkoobchodu Makro pomáhají digitální řešení

Po pěti letech prošel velkoobchod v roce 2002 první velkou změnou „od prodeje ke službám“, kdy začal rozlišovat své zákazníky na gastronomii a maloobchod. Kvůli specifikům těchto segmentů najal první obchodní zástupce. Dnes čítá oddělení sales force celkem 300 profesionálů, kteří se starají o naplňování potřeb zákazníků ze sektoru HoReCa a maloobchodu.

Velký milník nastal v roce 2010, kdy velkoobchod makro poprvé zavezl zboží přímo k zákazníkovi. Zahájil tím úplně novou éru svého podnikání. Služba závozu se začala velice rychle rozvíjet, a tak makro přišlo v roce 2011 s on-line řešením objednávek, kdy spustilo službu m-objednávka, speciální B2B e-shop pro registrované zákazníky.

Přečtěte si také
Metro zahajuje růstovou ofenzivu „sCore” s ambiciózními cíli pro rok 2030

Pro rozvoj místního maloobchodu byl důležitý také rok 2012, kdy společnost představila Můj obchod – koncept nezávislých partnerských maloobchodů sdružených v alianci, kterou makro zastřešuje, vede a rozvíjí. Dnes tato aliance zahrnuje již přes 600 obchodů.

Školicí centrum, distribuční centrum i služba makro scan

Rok 2015 se nesl v záři otevření makro akademie, školicího centra v České republice určeného především pro odbornou veřejnost. Tedy kuchaře, barmany, baristy, someliéry nebo sektor veřejného stravování. V nabídce lze nalézt workshopy pod taktovkou osobností nejen z české, ale i zahraniční gastronomie.

S růstem objemu zboží zaváženého zákazníkům napřímo bylo nutné rozšířit skladovací prostory a posunout vnitrofiremní logistiku závozů zboží na novou úroveň. Proto v roce 2018 makro otevřelo vlastní distribuční centrum Kozomín, ze kterého zásobuje všechny obchody v republice.

Stále důležitější roli hrají digitální technologie. V roce 2018 například vznikla služba makro scan. Ta zákazníkům v prodejně umožňuje projít celým procesem nákupu samostatně s pomocí mobilní aplikace pro skenování čárových kódů zboží. Veškeré informace o svých nákupech najdou zákazníci v mobilní aplikaci Moje makro. Podporu restauratérům v oblasti rezervací, webových stránek a nákladového managementu pak poskytuje digitální platforma Dish.

makro

Padesátiprocentní podíl na trhu

Díky šíři sortimentu, kvalitě služeb a neustálým inovacím dnes makro zastává padesátiprocentní podíl v segmentu cash & carry. Jako lídr trhu drží téměř dvacetiprocentní podíl přímého závozu zboží. Spolupracuje s více než 1 500 dodavateli, přičemž přibližně 200 z nich jsou lokální pěstitelé a výrobci, kteří zpestřují strukturu tuzemského hospodářství.

„V Česku jsme od otevření první prodejny ušli kus cesty. Zákazníkům dokážeme poskytovat špičkové produktové řešení a servis nejen přímo v našich provozovnách, ale díky přímé distribuci také mimo ně. Zaměstnancům pomáháme stát se odborníky, kteří precizně znají nabídku a vždy tak mohou pomoci zákazníkům s výběrem. Také prostřednictvím našich obchodních zástupců dokážeme k zákazníkům přistupovat individuálně,“ popisuje Atila Yenisen, generální ředitel společnosti makro ČR.

Do příštích let má makro cíl stát se první volbou na velkoobchodním trhu rychloobrátkového zboží. Pro partnery ze segmentu HoReCa má makro v plánu přinášet sortimentní řešení tak, aby v náročném prostředí gastronomie ušetřili čas, energii i peníze a zároveň nemuseli slevovat z kvality svých služeb.

Maloobchodníkům pak chce makro zajistit stabilní ceny pomocí vyššího podílu výrobků v programu Nakupte více, zaplaťte méně, který nabízí řadu položek za dlouhodobě nízkou cenu. Díky více než šesti tisícům produktů vlastních značek, z nichž více než polovina pochází z Česka, působí makro proti současné spirále inflace v cenách potravin.

V nejbližší době dojde i na speciální akce ke 25letému výročí makra. V lednu 2023 odstartuje kampaň komerčních nabídek a akcí pro zákazníky.

Související články:

Bezpečným nákupům ve velkoobchodu Makro pomáhají digitální řešení Metro zahajuje růstovou ofenzivu „sCore” s ambiciózními cíli pro rok 2030

Doporučujeme

Komerční sdělení

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Bláznivý Donut Truck s funkcí ukládání a třídění povzbuzuje malé děti k větší aktivitě

Pro děti 1–4 let: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkcí ukládání a třídění  Posláním PLAYMOBIL 1.2.3 je cíleně povzbuzovat batolata ke hře a inspirovat děti i rodiče. Díky jedinečnému konceptu učebních úrovní, který není založen čistě na věku, ale na vývojovém stupni dítěte, se lze učit a zdokonalovat motorické, sociální a kognitivní dovednosti. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Monika Trávníčková, manažerka kategorie dekorativní kosmetiky, Rossmann: Category manager musí být vždy pár kroků před ostatními

21. září 2023

Jahody a ochutnávka farmářského venkova u Hančů

31. srpna 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required