Za udržitelnost ve společnosti Albert Česká republika odpovídá od října Jiří Mareček. I nadále mu zůstává agenda externí komunikace a public affairs.
Jiří Mareček na své nové pozici zastřeší neplýtvání potravinami, snižování objemu obalových materiálů či uhlíkové stopy nebo pomoc komunitám.
„Agenda udržitelnosti se dynamicky vyvíjí. Promítají se do ní nové vědecké poznatky i společenské potřeby. Jsem rád, že Albert se k této oblasti staví odpovědně a jednotlivé oblasti jsou pevně provázané s každodenní činností, přístupem zaměstnanců, naší strategií i investicemi,“ říká Jiří Mareček.
Důraz na udržitelné podnikání potvrzuje také první nefinanční report, který Albert letos vydal. „Shrnuje řadu závazků a cílů a přináší také ohlédnutí za úspěšnými počiny z uplynulého roku. Mezi zásadní cíle patří dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040, snižování použitých obalových materiálů a plastů a jejich recyklovatelnost a znovupoužitelnost nebo podpora komunit. Tu v Albertu zastřešuje Nadační fond Albert, který loni pomáhal 25 miliony korun. Z posledních novinek bych vypíchnul koncept zero waste prodejny, který jsme představili v hypermarketu v pražských Nových Butovicích. Ten do důsledku dotahuje prevenci proti plýtvání potravinami, která je pro naši společnost velmi důležitá,“ doplňuje Jiří Mareček.
Komunikaci a public affairs vede Jiří Mareček v Albertu už sedm let. Stejně dlouhou dobu působí také jako předseda Nadačního fondu Albert. Problematice udržitelnosti a související společenské odpovědnosti se profesně věnoval i v minulosti.