
Téměř polovina konzumentů cereálií v Česku jí tyto výrobky k snídani. Jedna pětina však uvádí jako hlavní příležitost situaci, kdy dostane chuť na něco sladkého. Výzkum Nielsen Admosphere dále ukázal, že alespoň jednou týdně konzumuje cereálie zhruba každý třetí Čech aktivní na internetu. Mezi TOP 3 značky s největší znalostí i deklarovanou frekvencí nákupů patří Nestlé, Opavia a Emco.
V konzumaci cereálií, jako jsou snídaňové cereálie, müsli, ovesné vločky a ovesné kaše, cereální müsli tyčinky či cereální sušenky, je internetová populace Čechů rozdělena. Více než jedna pětina je jí minimálně dvakrát za týden (denně přitom osem procent). Dále pak 14 procent aspoň jednou týdně a 36 procent méně často. O něco více než čtvrtina pak nejí cereálie vůbec. Častějšími konzumenty cereálních produktů jsou respondenti do 34 let a ti s vysokoškolským vzděláním.
Nejčastěji (93 procent) respondenti, kteří alespoň někdy cereálie konzumují, deklarovali znalost značky Nestlé (Cini Minis, Chocapic, Cheerios, Nesquik a podobně). Značka Opavia (Bebe, Ovesné) má znalost 89 procent a Emco 85 procent.
První dvě jmenované značky mají víceméně podobnou znalost u žen i mužů. Emco znají ve větší míře ženy než muži. Výraznější nepoměr ve prospěch žen je patrný i u méně známých značek jako BonaVita, Mixit a Country Life.
Ze značek, jejichž cereální produkty respondenti alespoň někdy kupují, vedou žebříček Emco (60 procent), Nestlé (56 procent) a Opavia (51 procent).
Ke snídani a na chuť
Mezi příležitosti, kdy respondenti cereální produkty konzumují nejčastěji, se řadí nepřekvapivě snídaně (46 procent). Hned na druhém místě je však chuť na něco sladkého (20 procent) a na třetím rychlá svačina během dne (13 procent). Příležitosti spojené se zdravím („když si chci dát něco zdravého“ či „pro doplnění vlákniny“) byly uvedeny v méně než 10 procentech případů.
Respondenti také odpověděli na otázku o preferovaném druhu cereálních výrobků. Zde není jednoznačný favorit. Zhruba jedna čtvrtina respondentů, kteří alespoň občas konzumují cereálie, preferuje müsli. Podobný podíl zase ovesné vločky či kaše. Jedna pětina pak snídaňové cereálie.
Cereální sušenky upřednostňuje 16 procent a müsli tyčinky 12 procent dotázaných. Šetření proběhlo metodou on-line sběru na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.
Cereálie v reklamě
V žebříčku dle objemu inzerce, který vychází z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, je letos zatím na prvním místě značka Nesquik. Ta obsadila v období leden–srpen 2022 reklamní prostor v ceníkové hodnotě 18,7 milionu korun. Cini Minis měly inzerci v hodnotě přes 15 milionů korun. Chocapic inzeroval v hodnotě více než deset milionů korun.