logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Cereálie konzumuje více než třetina Čechů pravidelně

27. října 2022
Zprávy 0
421
Cereálie konzumuje více než třetina Čechů pravidelně

Téměř polovina konzumentů cereálií v Česku jí tyto výrobky k snídani. Jedna pětina však uvádí jako hlavní příležitost situaci, kdy dostane chuť na něco sladkého. Výzkum Nielsen Admosphere dále ukázal, že alespoň jednou týdně konzumuje cereálie zhruba každý třetí Čech aktivní na internetu. Mezi TOP 3 značky s největší znalostí i deklarovanou frekvencí nákupů patří Nestlé, Opavia a Emco.

V konzumaci cereálií, jako jsou snídaňové cereálie, müsli, ovesné vločky a ovesné kaše, cereální müsli tyčinky či cereální sušenky, je internetová populace Čechů rozdělena. Více než jedna pětina je jí minimálně dvakrát za týden (denně přitom osem procent). Dále pak 14 procent aspoň jednou týdně a 36 procent méně často. O něco více než čtvrtina pak nejí cereálie vůbec. Častějšími konzumenty cereálních produktů jsou respondenti do 34 let a ti s vysokoškolským vzděláním.

Přečtěte si také
Jogurty, cereálie, máslo, šunka, džemy, čaje… Nejpromovanější značky produktů, které si Češi dopřávají ke snídani
jogurt, snídaně

Nejčastěji (93 procent) respondenti, kteří alespoň někdy cereálie konzumují, deklarovali znalost značky Nestlé (Cini Minis, Chocapic, Cheerios, Nesquik a podobně). Značka Opavia (Bebe, Ovesné) má znalost 89 procent a Emco 85 procent.

První dvě jmenované značky mají víceméně podobnou znalost u žen i mužů. Emco znají ve větší míře ženy než muži. Výraznější nepoměr ve prospěch žen je patrný i u méně známých značek jako BonaVita, Mixit a Country Life.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 8/2021: Snídaně jsou hlavně rozmanité

Ze značek, jejichž cereální produkty respondenti alespoň někdy kupují, vedou žebříček Emco (60 procent), Nestlé (56 procent) a Opavia (51 procent).

cereálie graf

Ke snídani a na chuť

Mezi příležitosti, kdy respondenti cereální produkty konzumují nejčastěji, se řadí nepřekvapivě snídaně (46 procent). Hned na druhém místě je však chuť na něco sladkého (20 procent) a na třetím rychlá svačina během dne (13 procent). Příležitosti spojené se zdravím („když si chci dát něco zdravého“ či „pro doplnění vlákniny“) byly uvedeny v méně než 10 procentech případů.

Respondenti také odpověděli na otázku o preferovaném druhu cereálních výrobků. Zde není jednoznačný favorit. Zhruba jedna čtvrtina respondentů, kteří alespoň občas konzumují cereálie, preferuje müsli. Podobný podíl zase ovesné vločky či kaše. Jedna pětina pak snídaňové cereálie.

Cereální sušenky upřednostňuje 16 procent a müsli tyčinky 12 procent dotázaných. Šetření proběhlo metodou on-line sběru na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

cereálie graf

Cereálie v reklamě

V žebříčku dle objemu inzerce, který vychází z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, je letos zatím na prvním místě značka Nesquik. Ta obsadila v období leden–srpen 2022 reklamní prostor v ceníkové hodnotě 18,7 milionu korun. Cini Minis měly inzerci v hodnotě přes 15 milionů korun. Chocapic inzeroval v hodnotě více než deset milionů korun.

cereálie monitoring reklamy

 

Související články:

jogurt, snídaněJogurty, cereálie, máslo, šunka, džemy, čaje… Nejpromovanější značky produktů, které si Češi dopřávají ke snídani Zboží&Prodej 8/2021: Snídaně jsou hlavně rozmanité Zboží&Prodej 8/2022: Snídaně se musí prožít Zboží&Prodej 9/2022: Zrnka navýšila svou důležitost

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required