logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Služba on-line obchodu Albert se od roku 2021, kdy nabídla doručení potravin obyvatelům Brna,...
  • Nový koncept prodejen zapadá do plánů společnosti Billa Česká republika, které počítají s...
  • Společnost Alza přichází s inovativním přístupem k reklamacím. Většina zákazníků internetových...

Cereálie konzumuje více než třetina Čechů pravidelně

27. října 2022
Zprávy 0
635
Cereálie konzumuje více než třetina Čechů pravidelně

Téměř polovina konzumentů cereálií v Česku jí tyto výrobky k snídani. Jedna pětina však uvádí jako hlavní příležitost situaci, kdy dostane chuť na něco sladkého. Výzkum Nielsen Admosphere dále ukázal, že alespoň jednou týdně konzumuje cereálie zhruba každý třetí Čech aktivní na internetu. Mezi TOP 3 značky s největší znalostí i deklarovanou frekvencí nákupů patří Nestlé, Opavia a Emco.

V konzumaci cereálií, jako jsou snídaňové cereálie, müsli, ovesné vločky a ovesné kaše, cereální müsli tyčinky či cereální sušenky, je internetová populace Čechů rozdělena. Více než jedna pětina je jí minimálně dvakrát za týden (denně přitom osem procent). Dále pak 14 procent aspoň jednou týdně a 36 procent méně často. O něco více než čtvrtina pak nejí cereálie vůbec. Častějšími konzumenty cereálních produktů jsou respondenti do 34 let a ti s vysokoškolským vzděláním.

Přečtěte si také
Jogurty, cereálie, máslo, šunka, džemy, čaje… Nejpromovanější značky produktů, které si Češi dopřávají ke snídani
jogurt, snídaně

Nejčastěji (93 procent) respondenti, kteří alespoň někdy cereálie konzumují, deklarovali znalost značky Nestlé (Cini Minis, Chocapic, Cheerios, Nesquik a podobně). Značka Opavia (Bebe, Ovesné) má znalost 89 procent a Emco 85 procent.

První dvě jmenované značky mají víceméně podobnou znalost u žen i mužů. Emco znají ve větší míře ženy než muži. Výraznější nepoměr ve prospěch žen je patrný i u méně známých značek jako BonaVita, Mixit a Country Life.

Přečtěte si také
Zboží&Prodej 8/2022: Snídaně se musí prožít

Ze značek, jejichž cereální produkty respondenti alespoň někdy kupují, vedou žebříček Emco (60 procent), Nestlé (56 procent) a Opavia (51 procent).

cereálie graf

Ke snídani a na chuť

Mezi příležitosti, kdy respondenti cereální produkty konzumují nejčastěji, se řadí nepřekvapivě snídaně (46 procent). Hned na druhém místě je však chuť na něco sladkého (20 procent) a na třetím rychlá svačina během dne (13 procent). Příležitosti spojené se zdravím („když si chci dát něco zdravého“ či „pro doplnění vlákniny“) byly uvedeny v méně než 10 procentech případů.

Respondenti také odpověděli na otázku o preferovaném druhu cereálních výrobků. Zde není jednoznačný favorit. Zhruba jedna čtvrtina respondentů, kteří alespoň občas konzumují cereálie, preferuje müsli. Podobný podíl zase ovesné vločky či kaše. Jedna pětina pak snídaňové cereálie.

Cereální sušenky upřednostňuje 16 procent a müsli tyčinky 12 procent dotázaných. Šetření proběhlo metodou on-line sběru na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

cereálie graf

Cereálie v reklamě

V žebříčku dle objemu inzerce, který vychází z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, je letos zatím na prvním místě značka Nesquik. Ta obsadila v období leden–srpen 2022 reklamní prostor v ceníkové hodnotě 18,7 milionu korun. Cini Minis měly inzerci v hodnotě přes 15 milionů korun. Chocapic inzeroval v hodnotě více než deset milionů korun.

cereálie monitoring reklamy

 

Související články:

jogurt, snídaněJogurty, cereálie, máslo, šunka, džemy, čaje… Nejpromovanější značky produktů, které si Češi dopřávají ke snídani Zboží&Prodej 8/2022: Snídaně se musí prožít Zboží&Prodej 9/2022: Zrnka navýšila svou důležitost

Doporučujeme

Komerční sdělení

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Bláznivý Donut Truck s funkcí ukládání a třídění povzbuzuje malé děti k větší aktivitě

Pro děti 1–4 let: PLAYMOBIL 1.2.3: 71325 Bláznivý Donut Truck s funkcí ukládání a třídění  Posláním PLAYMOBIL 1.2.3 je cíleně povzbuzovat batolata ke hře a inspirovat děti i rodiče. Díky jedinečnému konceptu učebních úrovní, který není založen čistě na věku, ale na vývojovém stupni dítěte, se lze učit a zdokonalovat motorické, sociální a kognitivní dovednosti. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21. 9. 2023, kongres Pharma Profit, Olomouc

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

Profily

Monika Trávníčková, manažerka kategorie dekorativní kosmetiky, Rossmann: Category manager musí být vždy pár kroků před ostatními

21. září 2023

Jahody a ochutnávka farmářského venkova u Hančů

31. srpna 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required