logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Kofola zažila rekordní léto. Daří se jí na Jadranu

29. listopadu 2022
Zprávy 0
264
Kofola zažila rekordní léto. Daří se jí na Jadranu

Skupina Kofola měla v hlavní letní sezoně historicky nejsilnější tržby, a to i navzdory tomu, že se musela vyrovnávat s enormním nárůstem cen surovin, materiálů a energií. V reakci na to zavedla úsporná opatření, která přispěla k tomu, že i nyní slibuje splnit vytyčený cíl EBITDA.

Nejsložitější situace vládne v letošním roce v Česku a na Slovensku, ke zvládnutí náročného období pomáhají Kofole adriatický region a dceřiné společnosti Leros a Ugo.

Přečtěte si také
Kofola zaznamenala ve druhém čtvrtletí 2021 výrazný růst tržeb

„Největší výzvou třetího čtvrtletí bylo vyrovnat se s enormním vlivem růstu vstupů. Ke zvládnutí této situace nám velmi pomohlo to, že jsme byli skvěle připraveni na sezónu. A ta se vydařila jak v Československu, tak v Adriatiku. Počasí nám přálo a obchodní týmy odvedly skvělou práci. Podařilo se nám donést historicky nejsilnější tržby v hlavní sezóně,“ komentuje výsledky Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

Ve třetím čtvrtletí tržby překročily 2,3 miliardy korun. Přispělo k tomu nejen zdražení některých produktů dané, ale i vysoké prodeje. Rostoucí vstupní náklady však snižují celkovou EBITDU skupiny o téměř 11 procent.

Přečtěte si také
Kofola a Mattoni 1873 se stanou spolumajiteli slovenského výrobce preforem pro PET lahve

Dařilo se v Chorvatsku

Rekordní čísla zaznamenala firma v Adriatiku. „V Chorvatsku jsme v segmentu HoReCa dokonce překonali prodeje z roku 2019 a vyrostli o 35 procent. Na tento výsledek jsme pyšní,“ uvádí Marián Šefčovič, generální ředitel společnosti Radenska.

Celkové prodeje ve Slovinsku vzrostly ve třetím kvartále oproti loňskému roku o necelá tři procenta (v prodaných kusech), v Chorvatsku dokonce o rekordních 11 procent.

„Podařený kvartál má za sebou i společnost Leros. Ta už na konci devátého měsíce naplnila celoroční cíl EBITDA. Potěšilo nás i UGO, které vykazuje zvýšenou produktivitu na všech úrovních. Jeho tržby v gastronomii jsou na 132 procent minulého roku a balený sortiment vzrostl ve srovnání s loňskem o sedm procent,“ říká Jannis Samaras.

V Česku a na Slovensku nejvíce rostly nápoje v KEGu a ve skle. „Na vysokých tržbách v ČeskoSlovensku se pak podílela i menší balení na cesty. Z retailových formátů se dařilo zejména vodám, a to Ondrášovce, Korunní a Kláštorné Kalcia,“ jmenuje Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku.

Důraz na udržitelnost

Přes složitou situaci danou zvýšenými cenami vstupů nerezignovala Kofola na své dlouhodobé plány v oblasti udržitelnosti. V Krnově a v Rajecké Lesné se firma zapojila do řešení problematiky sucha a přípravy vodozádržných opatření v krajině. Se značkou Vinea navázala spolupráci s dalšími lokálními vinaři. Připravila limitovanou edici Vinea Kumšt moštu se šťávou z moruše černé.

Pod hlavičkou Lerosu vznikla v moravské Strážnici chráněná dílna, která pomáhá zaměstnat znevýhodněné. UGO se zase zapojilo do inovátorského projektu Challenge Lab, jehož účastníci hledají cestu, jak efektivně a udržitelně zpracovat bio odpad ze Salaterií a Freshbarů. V oblasti obalových inovací pokračovala firma v ekomodulaci – sjednocování barev PET lahví a úspory v množství použitého materiálu.

Symbolicky dvacet let od koupě receptury Kofola rodinou Samarasů se firma i značka dočkaly několika významných ocenění. Cenu Českého Goodwillu pro firmy, kterých si lidé váží, získala Kofola v kategorii Made in Czechoslovakia. Nápoj Kofola byl pak spotřebiteli opět zvolen Nejdůvěryhodnější značkou roku.

Úspěchy ve Slovinsku

Cenu za nejohleduplnější společnost vůči přírodě získala slovinská Radenska. A to za litrovou vratnou lahev Pepsi s přepravkou ze 100% recyklovaného materiálu i za „zero waste event“ Maraton Tří srdcí. Dále pak za kampaň Zelené Slovinsko, v rámci které už třetí rok za sebou vysázela deset tisíc stromů.

Už dřívější prognózy naznačovaly, že celkově nestabilní ekonomika, zvýšené ceny, ale i obavy z budoucnosti mohou vést k ochlazení spotřebitelské poptávky. Ta se začala projevovat v říjnu. „Vzhledem k tomu, že jsme se na ni ale dopředu připravovali, rozhodli jsme se i přes nepřízeň situace držet avizovaný výhled pro konec roku. Cílíme na splnění spodní hranice zveřejněného intervalu EBITDA, tedy na 1 080 miliónů korun,“ uzavírá Martin Pisklák, finanční ředitel Skupiny Kofola.

Související články:

Kofola zaznamenala ve druhém čtvrtletí 2021 výrazný růst tržeb Kofola a Mattoni 1873 se stanou spolumajiteli slovenského výrobce preforem pro PET lahve Kofole se v loňském roce dařilo – provozní zisk EBITDA překročil očekávání CirkulkaProjekt Kofoly Cirkulka uvádí nealko nápoje ve vratném skle

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required