logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Kateřina Rédová nastoupila na pozici senior retail specialist v outletovém nákupním centru...
  • Nejlepším obchodníkem s českými jablky, cibulí i bramborami se letos stal řetězec Kaufland....
  • V rámci rotace na manažerských pozicích přichází do vedení Penny Česká republika Florian Jens...
  • Od prvního června se prodlužuje otevírací doba u více než 250 z celkových 316 prodejen Lidl....

Na český trh vstoupilo minulý rok 38 nových značek

3. ledna 2023
Zprávy 0
659
Na český trh vstoupilo minulý rok 38 nových značek

Český maloobchodní trh opět potvrdil svou atraktivitu. Loni na něm přibylo 38 značek. Tento počet je shodný s rokem 2021. Tehdy však některé brandy přišly kvůli pandemii se zpožděním.

Minulý rok byl velmi úspěšný zejména ve srovnání s předchozími léty. Například v roce 2019 vstoupilo na tuzemský trh 22 značek a v roce 2020 to bylo 25 značek.

Přečtěte si také
Nejen Primark. Na český trh již letos vstoupilo devět nových značek

„Maloobchodní trh prošel v posledních letech mnoha výzvami a zkouškami. Je ale zjevné, že pro zákazníky je nadále atraktivní. To je pro retailery dobrá zpráva. V regionu střední a východní Evropy je vstupní branou pro značky již tradičně právě Česká republika. A to díky své kupní síle a přetrvávající oblibě Prahy ze strany zahraničních návštěvníků. Ti tvoří zásadní zdroj maloobchodních příjmů,“ říká Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu ve společnosti Cushman & Wakefield.

Móda a zboží pro domácnost

Zásadní pro český trh byly vstupy dvou luxusních módních značek do Pařížské ulice. Svou prodejnu v ní loni otevřely značky Balenciaga a Chanel. Módní odvětví je již tradičně silně zastoupené. Ať už jde o značky oblečení (Maje, Sandro, Jacadi Paris), doplňků a šperků (Messika, Teilor), obuvi (Buzz1), případně módního sportovního oblečení (Jott, Sport Vision2). Značka Sport Vision na českém trhu v minulém roce nahradila prodejny A3 Sport a značka Buzz prodejny A3 CoOol, a to z důvodu akvizice skupinou Sport Vision Group.

Přečtěte si také
V listopadu přijde do Prahy nový obchod Lego
LEGO®

Až jedenácti značkami byl lon zastoupen i segment nábytku, vybavení pro domácnost a elektroniky. Na český trh vstoupily například prodejci nábytku Minotti a Stosa Cucine (kuchyně), matrací Dorelan a Materasso, elektroniky HP, vybavení pro domácnost Home & You (opakovaný vstup) či TecTake nebo kuchyňského vybavení Tefal.

Z ostatních odvětví stojí za zmínku například otevření první české prodejny značky Lego (na hlavní fotografii), v segmentu stravování pak kavárna Cappuccineria či prodejna lahůdek House of Julius Meinl.

Nové značky na trhu

Značky především z Francie a Itálie

Podobně jako v minulosti otevřela naprostá většina značek svoji první českou prodejnu v Praze. V šestnácti případech to bylo v obchodních centrech a ve čtrnácti na hlavních nákupních třídách. Šest provozoven najdou zákazníci v kancelářských objektech. Tam často mají své showroomy prodejci prémiového nábytku. Vzhledem k vhodné skupině zákazníků tu ale otevřely i posilovna nebo kavárna.

Nejvíce značek přišlo z Francie. Většina z těchto devíti značek prodává oblečení nebo doplňky. Sedm značek je italských. Jde hlavně o prodejce nábytku či matrací a také dvě kavárny.

Aktivita na trhu neutuchá

Přestože nedávná pandemie a s ní související omezení maloobchodu vyvolaly určité obavy o budoucnost sektoru, aktivita značek na českém trhu neutuchá. Tým pronájmu maloobchodních ploch Cushman & Wakefield se loni podobně jako předchozí rok podílel na dvou stovkách transakcí o celkové ploše cca 60 tisíc metrů čtverečních. A už i pro tento rok ví o mnoha významných transakcích, mimo jiné v segmentu stravování.

„Svou první pobočku v Česku otevře americký fast food Popeyes, jehož příchod na český trh je největším vstupem F&B hráče od roku 2017, kdy zde znovuotevřela značka Pizza Hut. Významné bude také otevření první pobočky italské sítě restaurací Rossopomodoro v obchodním centru Palladium či vstup italského wine & food konceptu Signorvino,“ uvádí Jan Kotrbáček.

Tržní aktivitu podpoří vznik nových kvalitních komerčních projektů, jež nabídnou nové možnosti pro maloobchodní pronájem. V Praze Na Příkopě se staví projekt 100 Yards, v Pařížské ulici se po rekonstrukci otevřou projekty Pařížská 25 a Pařížská 30 (Fairmont Golden Prague Hotel). Plánuje se otevření nového multifunkčního projektu Masaryčka a rozšíření OC Letňany.

Nové prostory pro retail vzniknou i v Brně. V příštím roce by tam měla otevřít Obchodní galerie Šumavská tower a začne celkový redevelopment území pro nový multifunkční projekt Dornych (s plánovaným dokončením v roce 2026).

 

 

 

 

Související články:

Nejen Primark. Na český trh již letos vstoupilo devět nových značek LEGO®V listopadu přijde do Prahy nový obchod Lego LegoLego otevřelo svůj první obchod v Česku

Doporučujeme

Komerční sdělení

QSL pomáhá firmám zajistit bezpečnost i kvalitu potravin

Legislativní požadavky na výrobce potravin, obchod a stravovací zařízení se neustále mění, a proto je dobré mít po boku zkušeného partnera. Kvalitou potravin, jejich bezpečností a právními aspekty se už 10 let zabývá společnost QSL. Kromě poskytování komplexních poradenských služeb pro tento segment se firma také intenzivně věnuje inovacím. Vyvinula například online aplikaci Etiketomat, www.etiketomat.cz, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

31. 5. 2023, seminář Digitální komunikace podporuje a mění retail, Praha

7.–⁠8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

15. 6. 2023, společenské setkání Coop Centra družstva

15. 6. 2023, Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 a Retail Business Mixer, Praha

Profily

Jsme prostě Ovoce a zelenina ve Štěchovicích

31. května 2023

Lukáš Cingr: Zákazníci od velkých firem čekají hodně, proto je zklamou i menší problémy

31. května 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required