logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Globus: Trendem jsou fermentované potraviny

18. ledna 2023
Zprávy 0
381
Globus: Trendem jsou fermentované potraviny

V Česku nabírá na síle fenomén fermentovaných potravin. Vyplývá to z údajů specializovaných sekcí Zdravý svět patnácti hypermarketů Globus. Průměrná míra inflace u alternativních potravin je přitom menší než u potravin konvenčních.

Poptávka po zdravějších a alternativních potravinách poslední roky stoupá. V letech pandemie byl zájem dokonce až rekordní, meziročně nakoupili zákazníci sekce Zdravý svět v hypermarketech Globus vždy o osm procent alternativních potravin víc než rok předchozí. Avšak růst poptávky zarazila ekonomická realita minulého roku. Část prodejů alternativních potravin stagnuje nebo zájem o ně mírně klesá. Jsou ale potraviny, u kterých to neplatí.

Přečtěte si také
Globus představuje novou podobu svých hypermarketů

Fermentované potraviny táhnou

Aktuálním trendem v Česku jsou fermentované, tedy kvašené potraviny. Jde například o fermentovaný nápoj kombucha, kvašenou zeleninu kimchy a fermentovanou sóju tempeh. „Kombucha, tempeh a kimchy společně povzbudily fenomén zdravého stravování, který zřejmě ještě může dál sílit,“ říká Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

V říjnu 2022 vzrostly ve srovnání s říjnem 2021 ceny potravin podle údajů Českého statistického úřadu až o 27,1 procenta, ale u alternativních potravin se takové skoky neudály. „Průměrná meziroční inflace sortimentu Zdravého světa byla loni okolo osmi procent, což byla několikanásobně nižší míra než u potravin z konvence. Možným důvodem je, že v sortimentu Zdravého světa máme výrobky zejména z rostlinných, tedy neživočišných surovin,“ komentuje Aneta Turnovská.

Přečtěte si také
Globus otevře hypermarket ve Štěrboholích
Globus

K nejcitelnějšímu zvýšení cen alternativních potravin došlo u bio mléka a kuřecího masa. To způsobilo, že zákazníci se přiklání víc ke konvenčnímu mléku a kuřecímu masu. Některé kategorie potravin ale loni nezaznamenaly cenový nárůst vůbec. Šlo kupříkladu o bezlepkové potraviny, kde k úpravám cen zatím nedošlo.

Letošní novinky

I přes přetrvávající složitou ekonomickou situaci vzroste nabídka Zdravých světů v Globusu letos o další novinky. „V minulém roce jsme úspěšně zařadili do sortimentu citrus yuzu nakládaný v medu, zmrzlinové koláčky z rýžové pasty Mochi nebo rostlinnou alternativu masa Tender Jack Amazonia, který je vyroben z plodů rostliny jackfruit, ekologicky pěstovaných a ručně sklizených na Srí Lance,“ uvádí Aneta Turnovská.

Zákazníci si rychle oblíbili také potraviny z hrachového základu řady Pan Hrášek od tuzemského výrobce Emco, které hypermarkety nabízí od loňského ledna. „Letos se chystáme uvést produkty z acai, ovoce nejbohatšího na antioxidanty. Budeme rozšiřovat nabídku bezlepkových výrobků o řadu BalViten,“ prozrazuje plány Aneta Turnovská.

Individuální nabídka je dnes nutnost

Sekce Zdravý svět mají v nabídce 1,1 tisíce alternativních potravin. Chtějí tak vyhovět individuálním požadavkům zákazníka. „Každý se dnes chce stravovat podle svého přesvědčení a zdravotního stavu. Vnímáme dlouhodobě zájem zákazníků o novinky v sortimentu, které mají zdravotní benefit. Pro českého zákazníka je zároveň důležitá autenticita, kterou v sobě nesou tuzemské regionální značky. Ty také průběžně oslovujeme,“ uzavírá Aneta Turnovská.

 

 

Související články:

Globus představuje novou podobu svých hypermarketů GlobusGlobus otevře hypermarket ve Štěrboholích GlobusFreshGlobus otevřel v Praze malý obchod Fresh elektronická účtenka GlobusGlobus nabízí elektronickou nebo zkrácenou účtenku

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required