logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Absolutním šampionem Salonu vín – národní soutěže vín ČR 2024, a tedy nejlepším vínem pro...
  • Společnost Decathlon, globální výrobce sportovního a volnočasového oblečení a vybavení,...
  • Společnost Unilever oznámila, že po dvou úspěšných pilotních projektech, jejichž cílem bylo...
  • Společnost Carrefour International Partnership pokračuje v expanzi, a to novým partnerstvím s...

Globus: Trendem jsou fermentované potraviny

18. ledna 2023
Zprávy 0
939
Globus: Trendem jsou fermentované potraviny

V Česku nabírá na síle fenomén fermentovaných potravin. Vyplývá to z údajů specializovaných sekcí Zdravý svět patnácti hypermarketů Globus. Průměrná míra inflace u alternativních potravin je přitom menší než u potravin konvenčních.

Poptávka po zdravějších a alternativních potravinách poslední roky stoupá. V letech pandemie byl zájem dokonce až rekordní, meziročně nakoupili zákazníci sekce Zdravý svět v hypermarketech Globus vždy o osm procent alternativních potravin víc než rok předchozí. Avšak růst poptávky zarazila ekonomická realita minulého roku. Část prodejů alternativních potravin stagnuje nebo zájem o ně mírně klesá. Jsou ale potraviny, u kterých to neplatí.

Přečtěte si také
Globus představuje novou podobu svých hypermarketů

Fermentované potraviny táhnou

Aktuálním trendem v Česku jsou fermentované, tedy kvašené potraviny. Jde například o fermentovaný nápoj kombucha, kvašenou zeleninu kimchy a fermentovanou sóju tempeh. „Kombucha, tempeh a kimchy společně povzbudily fenomén zdravého stravování, který zřejmě ještě může dál sílit,“ říká Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

V říjnu 2022 vzrostly ve srovnání s říjnem 2021 ceny potravin podle údajů Českého statistického úřadu až o 27,1 procenta, ale u alternativních potravin se takové skoky neudály. „Průměrná meziroční inflace sortimentu Zdravého světa byla loni okolo osmi procent, což byla několikanásobně nižší míra než u potravin z konvence. Možným důvodem je, že v sortimentu Zdravého světa máme výrobky zejména z rostlinných, tedy neživočišných surovin,“ komentuje Aneta Turnovská.

Přečtěte si také
Globus otevře hypermarket ve Štěrboholích
Globus

K nejcitelnějšímu zvýšení cen alternativních potravin došlo u bio mléka a kuřecího masa. To způsobilo, že zákazníci se přiklání víc ke konvenčnímu mléku a kuřecímu masu. Některé kategorie potravin ale loni nezaznamenaly cenový nárůst vůbec. Šlo kupříkladu o bezlepkové potraviny, kde k úpravám cen zatím nedošlo.

Letošní novinky

I přes přetrvávající složitou ekonomickou situaci vzroste nabídka Zdravých světů v Globusu letos o další novinky. „V minulém roce jsme úspěšně zařadili do sortimentu citrus yuzu nakládaný v medu, zmrzlinové koláčky z rýžové pasty Mochi nebo rostlinnou alternativu masa Tender Jack Amazonia, který je vyroben z plodů rostliny jackfruit, ekologicky pěstovaných a ručně sklizených na Srí Lance,“ uvádí Aneta Turnovská.

Zákazníci si rychle oblíbili také potraviny z hrachového základu řady Pan Hrášek od tuzemského výrobce Emco, které hypermarkety nabízí od loňského ledna. „Letos se chystáme uvést produkty z acai, ovoce nejbohatšího na antioxidanty. Budeme rozšiřovat nabídku bezlepkových výrobků o řadu BalViten,“ prozrazuje plány Aneta Turnovská.

Individuální nabídka je dnes nutnost

Sekce Zdravý svět mají v nabídce 1,1 tisíce alternativních potravin. Chtějí tak vyhovět individuálním požadavkům zákazníka. „Každý se dnes chce stravovat podle svého přesvědčení a zdravotního stavu. Vnímáme dlouhodobě zájem zákazníků o novinky v sortimentu, které mají zdravotní benefit. Pro českého zákazníka je zároveň důležitá autenticita, kterou v sobě nesou tuzemské regionální značky. Ty také průběžně oslovujeme,“ uzavírá Aneta Turnovská.

 

 

Související články:

Globus představuje novou podobu svých hypermarketů GlobusGlobus otevře hypermarket ve Štěrboholích GlobusFreshGlobus otevřel v Praze malý obchod Fresh elektronická účtenka GlobusGlobus nabízí elektronickou nebo zkrácenou účtenku

Doporučujeme

Komerční sdělení

Spolehlivý partner je zásadní výhodou

V České republice se během 30 let vyprofilovala společnost Pfanner jako přední distrubutor značkového potravinářského zboží. Na zdejším i slovenském trhu zásobuje většinu významných obchodních řetězců, čerpacích stanic a gastro provozů, aktuálně dodává přes sedm stovek produktů více než třiceti různých značek. V portfoliu má ovocné džusy Pfanner, omáčky a těstoviny Panzani, řecký olivový olej Minerva […]

FMCG je rychlejší než kdy dříve a distributor na to musí umět reagovat, říká ředitel Orbico Radim Kratochvíl

Distribuční společnost Orbico funguje na 19 trzích primárně ve střední a východní Evropě. V tomto regionu zaměstnává více než 7,5 tisíce zaměstnanců a v loňském roce její obrat přesáhl 3 mld. euro. V Čechách a na Slovensku se stará například o distribuci značek Pringles, Lipton, Bonux, BaByliss, Bissell, Braun nebo Oral B. S jakými výzvami se potkává na českém trhu a jak je řeší, přiblížil ředitel […]

Firemní předplatné e15

Chcete získat benefit pro vaše zaměstnance nebo dárek pro významné klienty? Máme pro vás nabídku firemního předplatného e15, které nabízí nespočet výhod. S firemním předplatným e15 získáte: –⁠ Tištěné vydání Deníku e15 každý všední den do vaší kanceláře. –⁠ Magazín e15: Lifestyle magazín věnující se nejen byznysovým tématům. –⁠ Webové předplatné Premium+, které vám odemkne […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

29. 11. 2023, Lean & Green Summit, Amsterdam, Holandsko

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

25. 4. 2024, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

Profily

Obchod očima Miroslavy Birešové, senior sales managerky Kaufland Global Marketplace: Náš marketplace chce poskytovat jedinečný nákupní zážitek

28. listopadu 2023

Pavol Halász, produktový ředitel, Tesco Stores ČR: Pro zákazníka je důležitá cena

20. listopadu 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required